„Kia“ kompanijos darbuotojai, tobulindami „Optima“ modelį, stengėsi kardinaliai nepakeisti automobilio išvaizdos. Dizaineriai sumontavo truputėlį kitaip atrodantį priekinį buferį, naujo dizaino LED žibintus, radiatoriaus groteles. Taip pat pasikeitė bagažinės dangčio forma. Jeigu kalbėtume apie pakeitimus, kuriuos matome ne akimis, o jaučiame ausimis, kompanijos atstovų teigimu, atnaujintas modelis yra 3,3 Db tylesnis negu iki tol gamintas modelis.
Interjere pakeitimų taip pat būta. „Kia“ dizaineriai truputėlį pakeitė centrinės konsolės išvaizdą, sumontavo naujo dizaino vairą ir automatinės pavarų dėžės perjungimo svirtį. Tai yra didžiausi pakeitimai, tačiau tokio pobūdžio atnaujinimai tampa normaliu dalyku. Tokiais smulkiais pakeitimais nereikėtų stebėtis.
Kadangi automobilio pakeitimai kosmetiniai, reikėtų pasidžiaugti, kad „Kia“ neatliko rimtesnių pakeitimų ir nesugadino pakankamai geros automobilio ergonomikos. Visi mygtukai ir kiti prietaisai yra labai arti, pramogų sistemos valdymas pakankamai paprastas ir intuityvus.
Vis dėlto, vieno trūkumo „Kia“ specialistai neištaisė. Nors automobilio ratų bazė siekia net 2,8 metro, tačiau dėl pakankamai žemos stogo linijos net ir ne patys aukščiausi žmonės turės problemų. Net ir priekyje sėdintys 190 cm ūgio žmonių galvos remiasi į stogą, bet dėl to reikėtų kaltinti stoglangį.
„Kia Optima“ mūsų šalyje yra parduodamas su vienu iš dviejų variklių : 1,7 litro dyzeliniu arba 2 litrų benzininiu. Kadangi benzininiai varikliai mūsų šalies pirkėjams nėra įdomūs, mūsų bandytas automobilis buvo aprūpintas 1,7 litro, keturių cilindrų turbodyzeliniu agregatu.
136 arklio galias ir 320 Nm sukimo momentą išvystantis motoras baltame popieriaus lape atrodo neblogai, tačiau realybėje jis elgiasi kaip tingus sarginis šuo. Tačiau pasižiūrėjus į variklio technines charakteristikas - supratome, kodėl taip yra. Didžiausias sukimo momentas pasiekiamas labai ribotame sūkių diapazone (2000 - 2500 aps/min).
Norintiems su automobiliu važiuoti dinamiškai, teks nuryti karčią piliulę arba ieškoti kito automobilio. 1,7 litro dyzelinis variklis nemėgsta staigių akceleratoriaus paspaudimų, vietoj to jis pasirinktų tolygų ir ramų važiavimą greitkelyje. Norėdami užsitikrinti ramią ir komfortišką kelionę, pasirūpinkite, jog variklio sūkiai būtų ne aukščiau kaip 2400 aps/min, nes kitaip dyzelinis variklis karksės kaip kokia varna ankstų vasaros rytą.
Vis dėlto, tingus variklio elgesys atperka, kai pažvelgsite į borto kompiuterį, kuriame bus rodomos vidutinės kuro sąnaudos. Mūsų bandymo metu automobilis suvartojo 6,7 litro dyzelino 100 kilometrų.
„Kia Optima“ greičiausiai buvo kuriamas atsižvelgiant į ilgus, greičio apribojimų neturinčius Vokietijos greitkelius. Būtent greitkeliuose šis automobilis jaučiasi kaip žuvis vandenyje. Užtenka įjungti automatinę greičio palaikymo kontrolę, patogiai įsitaisyti vairuotojo sėdynėje ir įsijungti mėgstamos grupės albumą. Net nepastebėsite kaip po keletos valandų būsite kitame Lietuvos gale ir be jokio nuovargio galėsite apsisukti ir įveikti tą patį atstumą dar kartą.
Mus taip pat nustebino pakabos darbas. Automobiliui dėvint net 18 colių skersmens ratlankius „Kia Optima“ pakaba pagirtinai sugėrė kelio nelygumus ir stengėsi elgtis kaip klasės pirmūnas.
Tuo tarpu vingiuotose kelio atkarpose „Kia Optima“ elgiasi kaip ką tik sportuoti nusprendusi meška. Į posūkius automobilio kėbulas pasvyra ne tiek jau ir daug, tačiau sukibimą su keliu „Kia Optima“ praranda žymiai greičiau negu šio sedano konkurentai. Malonumo neprideda ir gyvybės neturintis vairo mechanizmas.
Straipsnio pradžioje išvardinti „Kia“ automobilių koziriai visada gali būti rimtesnis argumentas negu lėtokas dyzelinis variklis ar ne pačios geriausios valdymo savybės. Daugelį atveju taip greičiausiai ir bus, nes „Kia Optima“ iš tikrųjų yra net labai neblogas automobilis.
Ekonomiškas, aprūpintas gausia įranga, komfortiškas, pakankamai erdvus, puikiai atrodantis. Taip pat nereikėtų pamiršti 7 metų garantijos. Tačiau ar norėtumėte už straipsnyje matomą modelį sumokėti 100 tūkst. litų?