• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Daugelis naujų automobilių, neseniai pradėjo naudoti „Haldex" firmos keturių varomųjų sistemos penktąją kartą. Tačiau iškart kyla klausimas, kas pasikeitė? Ir ką naujo penktoji „Haldex" keturių varomųjų ratų sistema gali pasiūlyti?


Daugelis naujų automobilių, neseniai pradėjo naudoti „Haldex" firmos keturių varomųjų sistemos penktąją kartą. Tačiau iškart kyla klausimas, kas pasikeitė? Ir ką naujo penktoji „Haldex" keturių varomųjų ratų sistema gali pasiūlyti?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Haldex" šiame versle yra maždaug penkiolika metų. Pirmoji keturių varomųjų ratų sistema pasirodė 1998 metais ir buvo montuojama į ketvirtos kartos „Golf". Protingai suprojektuota sistema veikdavo tokiu principu : Kai priekiniai ratai prarasdavo sukibimą su keliu, išmanioji keturių varomųjų ratų sistema įjungdavo galinius ratus, kurie suteikdavo daugiau sukibimo su keliu ir leisdavo išsisukti iš sunkios padėties. Tačiau pirmoji „Haldex" karta buvo iš tiesų mechaniška. Sistema neturėjo jokių elektroninių sistemų, kurios galėtų padėti kritinėje situacijoje.

REKLAMA

Po kelerių metų, „Haldex" pristatė antrosios kartos sistemą, kuri buvo pristatyta 2001. Antros kartos sistema turėjo jau elektroninį daviklį, kuris kontroliavo keturių varomųjų ratų sistemą. „Haldex" diferencialas nuolatos apskaičiuodavo kiek galios turėtų pateikti galiniams ratams. Visgi esant normalioms sąlygoms, 95 procentai galios keliaudavo į priekinius ratus. Dėka elektroninių sistemų, gamintojai pagal savo užgaidą, galėdavo sureguliuoti sistemą taip, jog atitiktų norimą konfigūraciją.

REKLAMA
REKLAMA

Land Rover Freelander
Land Rover Freelander

Trečioji keturių varomųjų ratų sistemos karta pasirodė 2006 metais. Pirmą kartą ji buvo sumontuota į „Land Rover Freelander" modelį. Trečioji karta buvo kurta su mintimi, jog esant prastai kelio dangai ar tiesiog bekelei, automobiliai turėtų kuo didesnį sukibimą. Iš tiesų, trečioji „Haldex" karta buvo kuriama su „Land Rover" inžinieriais, kurie žino ko reikia visureigiui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galia ir sukimo momentas buvo paskirstomas per hidraulinę sankabą, nors „Land Rover" svajojo apie elektroniškai valdomą diferencialą, kuris mygtuko paspaudimu prisitaikytų prie sąlygų.


Įdomus faktas yra tas, jog trečioji karta galėjo atlaikyti net iki 1500 NM sukimo momentą.


Ketvirtukas


Revoliucija galima laikyti ketvirtąją „Haldex" keturių varomųjų sistema, kurią sukūrė „Saab" inžinieriai bei ją pristatė pirmą kartą „9-3 TurboX" modelyje.

REKLAMA

2007 metais pristatyta sistema vietoj paprastos, mechaniškos, pompos, naujoji sistema turėjo elektrinį motoriuką, kuris nuolatos aprūpindavo energiją modernią pompą. Nesvarbu ką variklis ar jūs veikdavote prie vairo, ši sistema veikdavo nuolatos.


Haldex pavaros schema
Haldex pavaros schema

Haldex pavaros schema
Haldex pavaros schema

„LSC" -  Limited Slip Coupling kontroliuodavo galios paskirstymą tarp priekinių ir galinių varomųjų ratų. Ši sistema siųsdavo signalą elektronikos valdomui diferencialui, kuris buvo įsitaisęs tarp galinių ratų.

REKLAMA

Bene didžiausias šios sistemos privalumas buvo tas, jog visą galią galima siųsti tik priekiniams arba tik galiniams ratams. Tad nesvarbu kokios oro sąlygos ir kokia kelio danga, automobilis niekados nepraranda sukibimo su keliu. Net jeigu staiga užvažiuotumėte ant užšalusio ir apledėjusio ežero.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kitas privalumas yra tas, jog važiuojant įprastu keliu, elektronikos valdoma sistema konservuodavo galią ir didžiąją galios kiekį siųsdavo tik į priekinius ratus. Taip buvo sutaupoma 5-10 procentų kuro.


Dėka „Saab" inžinierių išmanumo, naujasis „9-3 TurboX" vingiuotuose keliuose galėdavo aplenkti ne vieną brangesnį sportinį to meto automobilį. Vėliau, kai „Saab" paskelbė bankrotą, „Haldex" pradėjo kurti panašią keturių varomųjų ratų sistemą „Hyundai" markės automobiliams.

REKLAMA



Penktoji karta : Kas naujo?


Praeitais metais, „Volvo" paskelbė, jog kompanijos kompaktiškasis hečbekas bus siūlomas ir su keturių varomųjų ratų sistema. Nors tai ir nėra didžiausias siurprizas, tačiau automobilis naudojo visiškai naują, penktąją „Haldex" keturių varomųjų ratų sistemą. Vėliau jinai buvo pradėta montuoti ir į „VAG" koncerno kūrinius - „Golf", „A3" ir pan.

REKLAMA

Iš pačios kompanijos girdėjome, jog naujoji sistema yra pranašesnė už savo buvusias kartas, tačiau taip kalba kiekviena įmonė norinti parduoti savo produktą. Išnagrinėję supratome, jog naujoji sistema yra lengvesnė, greičiau veikia, reikalauja mažiau kuro.


Haldex pavaros schema

Štai, kaip atrodo naujesnė, modernesnė sistema.


Haldex pavaros schema

Penktos kartos „Haldex" sistemos sankaba yra paprastesnė, kompaktiškesnė. Tačiau tai minėjome jau anksčiau. Įdomu yra tai, jog ta pati keturių varomųjų ratų sistema „Volkswagen Golf" automobilyje yra lengvesnė 1,4 kilogramo už „V40 Cross Country" modelyje esančią. „Volkswagen" teigia, jog skirtumą sudaro keli komponentai, kurie leidžia užtikrinti mažesnes kuro sąnaudas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Haldex pavaros schema

Naujoji pompa, kurios energija atkeliauja iš elektrinio motoriuko.


Haldex pavaros schema

Naujas siurblys naudoja šešis stūmoklius. Latakų sistema yra sukurta taip, jog važiuojant įprastu ir pakankamai ramiu režimu, keturių varomųjų ratų sistema nenaudojama. Siurblyje taip pat yra trys svirtys, kurios veikia dėka išcentrinės jėgos.


Kadangi šiais laikais daugelį sudominti galima su vaizdine medžiaga, norime pasidalinti vaizdo klipu, kuris paaiškiną, kaip veikia naujos kartos sistema.




REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų