Šiandien protarpiais pasnigs, bus slidu. Vietomis pustys, kils trumpa pūga. Vakarų, šiaurės vakarų vėjo gūsiai šalies vakaruose kai kur sieks 15–20 m/s. Temperatūra dieną 2-3 laipsnius šalčio, pajūryje iki 1 laipsnio šilumos.
Didžiojoje šalies dalyje dėl naktį buvusio ar besitęsiančio snygio valstybinės reikšmės kelių dangos padengtos puraus sniego sluoksniu, vietomis provėžotos, slidžios, sudėtingesnės eismo sąlygos yra vakarų, šiaurės vakarų, rytų ir pietų Lietuvoje. Vidurio ir šiaurės rytų Lietuvoje ant kelių dangų susiformavo plikledis.
Keliai valomi, tačiau vairuotojai turėtų rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną, greitį ir nedaryti staigių manevrų.
Artimiausią naktį daug kur vyraus nedidelis sniegas. Kai kur bus slidu. Vėjas rims. Temperatūra naktį kris iki 6–8 laipsnių, pajūryje 1–3 laipsnių šalčio.
Trečiadienio dieną vakarinėje šalies pusėje pasnigs. Laikysis 2–4 laipsniai šalčio, pajūryje 1–3 šilumos.
Ketvirtadienį – atodrėkis
Ketvirtadienio naktį numatomi 3–5 laipsniai šalčio. Pajūryje apie 3 laipsniai šilumos. Vyraus 8–13 m/s vėjas. Daug kur trumpai pasnigs, pajūryje gali palyti.
Dieną laikysis 2–3 laipsnio šilumos, pajūryje numatoma 4 laipsnių šiluma. Didesnėje šalies dalyje kris šlapdriba, lis. Vyraus 13–15 m/s vėjas, todėl bus nemalonu.
Svarbu įvertinti kelio dangą ir priderinti veiksmus
„Šaltojo sezono metu vykstantys reiškiniai yra gerokai pavojingesni, nei šiltojo, tai neabejotinas faktas“, – įspėja VU GMF lektorius dr. Justinas Kažys.
Pavojingiausios sąlygos vairuotojui esant kelyje – rūkas, pūga bei stiprus lietus.
„Jei peržvelgtume atskirus meteorologinius reiškinius, kurie gali būti pavojingiausi kelyje, tai nugalėtojais taptų pūga ir stiprus rūkas pasirodantys šaltuoju metų laiku. Tuomet statistinė autoįvykių tikimybė padidėja. Jie nebūtinai įvyksta, bet tikimybė, kad įvyks yra didesnė“, – įspėja J. Kažys.
Kitas pavojingas reiškinys prisidedantis prie rūko ir pūgos – ledas. Prieš jį gali nepadėti jokie įgūdžiai, todėl patartina sekti orų prognozes ir žinant apie galimą plikledį pasirinkti saugų greitį.
„Matomumą neabejotinai blogina ir intensyvūs krituliai, o ledas yra didžiausiais priešas prieš kurį jokie įgūdžiai gali neišgelbėti“, – kalba J.Kažys.
Esant šioms sąlygoms tikėtinas akvaplaningas, reikia nepervertinti savo bei automobilio atsparumo, vengti didesnių vandens sankaupų, nevažiuoti ant jų.
„Esant rūkui, ką tik pradėjus lyti ar snigti sukibimas su kelio danga pasidaro prastesnis, būna visokių reiškinių, akvaplaningo, vandens pleišto. Todėl reikėtų į tai atsižvelgti ir vairuoti pakankamai atsargiai, jeigu yra didelis vandens kiekis ant važiuojamosios dalies, tai neužvažiuoti ant jų, kad automobilio nesumėtytų“, – kalba klimato ekspertas.
Kelių transporto ekspertai mini, kad vairuojant labai svarbus matomumas, kad vairuotojas galėtų imtis tam tikrų veiksmų. Paskui viskas persikelia į automobilio valdymą, tas subtilybes, kai esant rūkui, ar palijus, pradėjus lyti, snigti sukibimas su kelio danga pasidaro prastesnis, būna visokių reiškinių, akvaplaningo, vandens pleišto tarp kelio dangos ir padangos. Reikėtų atsižvelgti į tai ir vairuoti pakankamai atsargiai, jeigu yra didelis vandens kiekis ant važiuojamosios dalies, tai neužvažiuoti ant jo, kad automobilio nesumėtytų. Žinoma, reikėtų įvertinti ir sukibimą, prie to priderinti ir vairavimo sąlygas atitinkamas. Mažint greitį, vairuoti ne staigiai, tolygiai, pasirūpinti padangomis.