• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 „Iki šiol vairuotojai nesitiki kelyje sutikti dviratininkų – mūsų šalyje dviračių gerbėjų vis dėlto ne tiek ir daug, jei lyginsime su kai kuriomis kitomis šalimis. Tačiau dar viena didelė problema yra ta, jog dviratininkai labai dažnai nepaiso kelių eismo taisyklių: štai Vilniaus senamiestyje dažnai tenka sutikti dviratininkus, kurie ramiais veidais važiuoja prieš eismą“,- teigia Kąstytis Povilaitis, vairavimo mokyklos „Autologija“ direktorius. 

 „Iki šiol vairuotojai nesitiki kelyje sutikti dviratininkų – mūsų šalyje dviračių gerbėjų vis dėlto ne tiek ir daug, jei lyginsime su kai kuriomis kitomis šalimis. Tačiau dar viena didelė problema yra ta, jog dviratininkai labai dažnai nepaiso kelių eismo taisyklių: štai Vilniaus senamiestyje dažnai tenka sutikti dviratininkus, kurie ramiais veidais važiuoja prieš eismą“,- teigia Kąstytis Povilaitis, vairavimo mokyklos „Autologija“ direktorius. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Egzistuoja nemažai eismo įvykio rizikos faktorių, už kurių atsiradimą dažnai yra atsakingi patys dviratininkai: „Dar vienas paplitęs reiškinys – dviratininkai važiuoja per perėjas, o ne vedasi dviratį greta. Taigi, automobilio vairuotojai, perėjoje ir greta esančiuose šaligatviuose nepastebėję kitų eismo dalyvių, nesitiki, jog po kelių sekundžių čia iš niekur atsiras ir dideliu greičiu praskris dviratininkas.

REKLAMA

Tiesa, dviratininkams yra leista važiuoti šaligatviais, tačiau KET yra nurodyta, jog minamo dviračio greitis čia turi būti kaip pėsčiųjų, t.y.: 3-7 km/h. Taip pat vietas, kuriose yra įvažiavimai į kiemus, teritorijas, dviratininkai turėtų kirsti sumažinę greitį. Deja, dažniausiai dviračių transporto priemonių šeimininkai šių taisyklių nesilaiko. O, kaip žinia, automobilių vairuotojai, įvažiuodami į kiemą, dažniausiai dairosi pėsčiųjų ir greitai atlekiančio dviratininko vėlgi nesitiki. Tai yra viena iš dažnai pasitaikančių eismo įvykių priežasčių",- tvirtina Kąstytis Povilaitis.

REKLAMA
REKLAMA

Dviratininkai – nematomi kelių riteriai

Dviratis, priešingai nei automobilis, rieda tyliai. Vilniuje esančios vairavimo mokyklos direktorius sako, jog dviratininko, artėjančio iš nugaros, pėsčiasis dažniausiai nemato, o jei dar būna su ausinėmis – visiškai nieko negirdi. Pėsčiajam pakeitus judėjimo kryptį, o dviratininkui viršijus leistiną važiavimo greitį šaligatviu, susidūrimas beveik garantuotas. Tokioje situacijoje nukenčia abu asmenys, tačiau pėstysis, kaip žinia, nukenčia labiau. Taigi, neužsisvajoti ir prognozuoti situaciją keliuose privalo kiekvienas eismo dalyvis, tačiau transporto priemonių šeimininkai – turi būti ypatingai pastabūs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šios taisyklės gali išgelbėti jums gyvybę

„Dviratininkai, keliaudami važiuojamąja kelio dalimi, šviesiu paros metu privalo dėvėti ryškiaspalves liemenes arba būti įsijungę žibintus: dviračio priekyje baltą, o gale – raudoną. Tamsiu paros metu žodelis „arba“ nebeegzistuoja: dviratininkai privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę ir įsijungti abu žibintus. Dviratininkai iki 18 metų privalo važiuoti su šalmais, jų keleiviai – taip pat. Dažnai tenka pastebėti tėvelius, kurie vaiką ant dviračio veža kėdutėje, tačiau neuždėję jam šalmo: krentant dviračiui, vaikas dažniausiai būna smarkiai sužalojamas“,- privalomas, tačiau gyvybę kritinėje situacijoje galinčias išgelbėti taisykles bei rizikas primena Kąstytis Povilaitis, ir teigia, jog „geras dviratininkas yra ne tas, kuris rūpinasi tik savo interesais, o tas, kuris paiso kelių eismo taisyklių, akylai stebi aplinką, kitus eismo dalyvius, prognozuoja eismo įvykius.“

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų