Ketvirtadienį Lenkijos transporto darbdavių sąjunga pareiškė, kad vežėjai kelių nebeblokuos.
Trečiadieį eilės prie Baltarusijos sienos sutrumpėjo, tačiau prie Ukranos Koroszczyne muitinės punkto toliau blokuojamas įvažaivimas į terminalą. Antradienį muitininkkų derybos su vyriausybe truko 10 valandų, o šiandien prasidėjo nuo ryto.
Lietuvos pasienyje su Baltarusija ilgėja krovininių automobilių eilės. Šalčininkų–Benekainių kontrolės punkte krovininiams eilės tenka laukti apie 12 val. Šiek tiek geresnė situacija Raigardo–Privalkos kontrolės punkte – čia vairuotojams tenka laukti apie 9 val. Eilės ilgėja dėl tebesitęsiančio Lenkijos muitininkų streiko. Didžioji dalis eilėse laukiančių automobilių – Lenkijos vežėjų.
Lenkų dienraštis „Rzeczpospolita“ antradienį pranešė - virš 3000 vilkikų su priekabomis eilės sudarė 90 kilometrų. Vežėjų nuostoliai gali siekti 100 mln. eurų (345 mln.litų). Baltarusijos ūkis taip pat patirsiąs keleto dešimčių milijonų dolerių nuostolį.
Lenkijos premjeras Donaldas Tuskas pareiškė įvykdysiąs daugumą muitininkų reikalavimų, tačiau nematąs galimybių didinti atlyginimą daugiau nei 500 zlotų. Visgi muitininkamas pažadėta mokėtis didesnius priedus už viršvalandžius. Ministrų taryba priėmė eilę muitinės tarnybos įstatymo pakeitimų.
Kelių rytinės Lenkų sienos pusėje nepravažiavo ir lengvieji automobiliai – kelius blokavo Lenkijos vilkikų vairuotojai. Varšuvos blokada šiandien neįvyko, tačiau vairuotojai šios galimybės dar neatmetė. Transportinkai Varšuvą būtų užblokavę jau šeštadienį, tačiau susilaikė dėl nacionalinio gedulo nukritus lenkų lėktuvui.
Dėl savaitę trunkančio Lenkijos muitininkų streiko susidarė milžiniškos krovininio transporto eilės – tūkstančių automobilių eilės išsitiesė daugelį dešimčių kilometrų. Dėl sunkių sąlygų būta net vairuotojų mirties atvejų. Tai nebuvo tipinis streikas darbo vietoje - protestuodami prieš žemus atlyginimus muitininkai masiškai išėjo atostogų.
Eilės susidarė prie išorinės ES sienos, keliuose į Ukrainą, Baltarusiją. Vairuotojai grąsino blokuoti ir kelią A2 - pagrindinę trasą Berlynas – Varšuva – Maskva. Varšuvos blokavimas pakenktų ir Lietuvos vežėjams.
Lenkų muitininkai konfliktavo su vyriausybe dėl atlyginimo didinimo dydžio. Vyriausybė siūlė padidinti atlyginimą 500 zlotų (475 Lt), o muitininkai reikalavo 1500 zlotų (1425 Lt). Ankstesnis vidutinis muitininkų atlyginimas buvo apie 1600 zlotų (1536 litai).