• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Keleivinis laineris „easyJet“, kuriuo skrido 179 žmonės, bandydamas nusileisti Prancūzijos Bordo oro uoste, priartėjo vos per 54 metrų atstumą nuo kito kilti besiruošusio lėktuvo. Baisi katastrofa galėjo įvykti būtent todėl, kad skrydžių vadovas „pamiršo“, jog kitas lėktuvas jau yra ant kilimo ir tūpimo tako.

Keleivinis laineris „easyJet“, kuriuo skrido 179 žmonės, bandydamas nusileisti Prancūzijos Bordo oro uoste, priartėjo vos per 54 metrų atstumą nuo kito kilti besiruošusio lėktuvo. Baisi katastrofa galėjo įvykti būtent todėl, kad skrydžių vadovas „pamiršo“, jog kitas lėktuvas jau yra ant kilimo ir tūpimo tako.

REKLAMA

Praėjusiais metais, Naujųjų metų išvakarėse, iš Londono Gatviko oro uosto skridęs lėktuvas „Airbus A320“ ruošėsi leistis Bordo-Mérignac oro uoste, Prancūzijoje, kai dėl oro eismo kontrolės klaidos jam buvo leista leistis, nors tuo pačiu metu kitas orlaivis ruošėsi kilti.

Pamiršo apie kilti besiruošiantį lėktuvą

Dabar Prancūzijos tyrimų institucija šį įvykį pripažino „rimta avarija“, kuri įvyko dėl to, kad skrydžių valdymo tarnyba tiesiog pamiršo, jog mažesnysis DR400 buvo ant kilimo ir tūpimo tako, o beveik 38 metrų ilgio A320, sveriančiam iki 172 tonų, leido leistis tame pačiame kilimo ir tūpimo take, skelbia portalas „Daily Mail“.

REKLAMA
REKLAMA

Kadangi lėktuvų eismas tapo „labai aktyvus“, dispečeris leido A320 lėktuvui leistis, „pamiršęs, kad prie slenksčio yra DR400“. DR400 pilotas, supratęs, kad A320 leista leistis dar prie 23 slenksčio, pranešė skrydžių vadovui, kad vis dar yra ant kilimo ir tūpimo tako – jis nedelsdamas liepė A320 nutraukti leidimąsi. Praėjo vos septynios sekundės, nuo leidimo leistis davimo iki nutraukimo, tuo metu lėktuvas buvo vos 40 metrų virš žemės.

REKLAMA

Pranešama, kad dispečeris atrodė labai „pasimetęs“, kai „Airbus“ paprašė nurodymų. Galiausiai, davus teisingus nurodymus, po kiek laiko DR400 buvo leista pakilti, o A320 antruoju bandymu saugiai nusileido

Buvo sumažintas darbuotojų skaičius

BEA tyrimo ataskaitoje teigiama, kad „pamainos vadovas... sumažino kontrolierių skaičių nuo šešių iki trijų“ tą dieną, kai vos neįvyko nelaimingas atsitikimas. Taip pat minimi veiksniai, dėl kurių vos neįvyko nelaimė, įskaitant „gerokai sumažėjusį darbuotojų skaičių“, todėl vienas skrydžių vadovas vienu metu dirbo su keturiomis stotimis, „dėl ko galėjo būti padaryta klaida“.

REKLAMA
REKLAMA

Ataskaitoje pažymima, kad incidentas įvyko esant „geram orui ir silpnam vėjui“.

Išgelbėjo pilotų profesionalumas

Tyrimo išvadose teigiama, kad DR400 piloto „sąmoningumas ir aktyvūs veiksmai“, kai jis perėmė ryšį ir įspėjo skrydžių vadovybę, užkirto kelią klaidai, galėjusiai tapti pražūtinga avarija.

Ataskaitoje pažymima, kad abu „Airbus“ pilotavę įgulos nariai buvo labai patyrę – vienas jų turėjo 9 000, o kitas – 2 100 valandų skrydžio stažą. Nors vienas iš jų, laukdamas leidimo tūpti, „nurodė, kad blogai supranta prancūzų kalbą“, tačiau nelaimės pavyko išvengti dėl greito DR400 piloto mąstymo. Laisvalaikiu skraidęs DR400 pilotas neturėjo anglų kalbos kvalifikacijos, tačiau suprato, kad dispečeris leido „Airbusui“ tūpti, nors pats ruošėsi pakilti toje pačioje aikštelėje.

„Esame susipažinę su ATC klaidos ataskaita, kuri patvirtina, kad mūsų pilotai visuomet laikosi tinkamų procedūrų. Keleivių ir įgulos saugumas visada yra mūsų svarbiausias prioritetas, todėl visada bendradarbiaujame atliekant saugos tyrimus“, – portalui „MailOnline“ komentavo „easyjet“.

Visi daro klaidas, tik vienu gaunasi mažos kitų didelės.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų