Ar norite prisiliesti prie legendos? Mažytės pasakos? Išnykti lyg dūmui, persipynus su pirmaisiais saulės spinduliais, kurie prasiskverbia pro medžius, sušildo orą. Ar matėte mišką po lietaus? Jautėte?
Tai kvapai, kurie lydi žmogų nuo mažiuko žirniuko, mamos pilve, iki pirmo oro įkvėpimo, pirmo kvapo. Mamos, kvepiančios pienu. Kvapai pilni legendų, mitų, fantazijų, chaoso, ramybės, iliuzijų. Tai mūsų dalis, mūsų gyvenimo palydovas - kvapas.
Kvapų subtilybės
Šių laikų parfumeriai stengiasi pateikti kuo daugiau kvapų. Pasirinkimas išties platus, tačiau neretai įžengę į parfumerijos parduotuvę pasiklystame toje kvapu oazės gausoje. Kaip išsirinkti kvapą, kad jis jums tiktų? Pirma taisyklė: rinkitės kvapą viena, nes tai kas patiks mamai, sesei, draugei ar kolegei gali netikti ir nepatikti Jums. Apsiribokite trimis kvapais, nes po trijų kvapų nosis pradeda jų nebeskirti.
Niekada nesivadovaukite reklamomis. Čia padės tik uoslė, nes kiekvienas kvapas ant odos skleidžiasi skirtingai. Kvapą bandykite ne ant lapuko, o ant odos, pasipurkškite, “panešiokite”, pabandykite pora kartų ir tik tada pirkite. Tai rimtas ir gan brangus pirkinys. Esminis skirtumas tarp kvepalų - tai kainos ir kokybes skirtumas. Kvepalai už 20 litų niekada nekvepės taip, kaip tikrasis „Dior“, „Chanel“ arba „Hermes“.
Padirbti kvepalai VISADA liks padirbtais
Labai dažnai padirbtų kvapų kompanijos skelbia, jog tai tas pats, kas originalas, tik buteliukas paprastas, dėl to ir kaina mažesnė. Deja, realybė kitokia. Žymių parfumerių namai nedaro tokiu išimčių. O padirbtas kvapas - lieka padirbtu, jie pigūs nes sintetiniai, taip iš dalies formulę galima atspėti, tačiau - pigūs sintetiniai ingredientai gali sukelti astmos priepuolius, alergijas ar net nudeginti odą. Todėl gerai pagalvokite ar verta taupyti. Be to, padirbti kvepalai atsiduoda spiritu, kuris anaiptol nenugaruoja, o lydi šitokiu šleifu visada, kol naudojamas toks kvapas.
Neneigiu, kad yra pigių ir tikrai kokybiškų kvapų - tokių kaip „Varens“, „Balmain“ ir t.t. Kas liečia rimtąją parfumeriją, ji skyla į kelis pogrupius: tai rimtieji parfumerių namai, dizaineriai, žvaigždžių vardiniai kvapai, bei monoaromatai, tokie kaip „L’occitane“, „The Body Shop“. Trumpai apie kelis parfumerių namus ir jų kvapus:
Hermes
Prie parfumerių namų priskiriame „Hermes“, kurie pradėjo šį verslą nuo odinių balnų gamybos, vėliau išplėtoję verslą, jie perėjo prie kvapų, todėl jų kvapų skiriamasis ženklas yra oda. Pirmasis jų išleistas kvapas – „Caleche“ (vežėčios). Kūrimo eigoj šis kvapas tapo jų pasididžiavimu, o žirgas su vežėčiom jų parfumerijos simboliu. „Caleche“ sulyginamas su plonomis odinėmis moteriškomis pirštinaitėmis, kvepiančiomis šiek tiek padūmavusiomis rožėmis.
Neapsigaukit, kvapas nėra lengvas, jis subtilus, tačiau ne visoms patiks ir tiks. Jų šedevras ir pasididžiavimas - „Eau des mervilles“, vienintelis kvapas parfumerijos istorijoje sudėtyje neturintis gėlių. Naudojančios juos apibūdina šitaip: “tai lyg miškas po lietaus, galima net lapukų šiugždesį pajusti, jis persismelkia ta žalumos gaiva, samanų švelnumu, mediena bei šiluma”.
Chanel
Nuo „Hermes“ medienos, pereikim prie „Chanel“ elegancijos.
Gabrielle Coco Chanel sukūrusi mažą juodą suknelę ir sukėlusi perversmą mados industrijoje, sukėlė taip pat didelį perversmą parfumerijos pasaulyje. Jos kvepalai „Chanel No. 5“ sudarė daugiau, kaip aštuoniasdešimt komponentų. Jį sukūrė su parfumeriu Ernestu Beaux kvapą, tokį, kokio visada norėjo ”kad moteris kvepėtų, kaip moteris”, ir šis kvapas tapo gyva legenda. Kiti kvapai sekė po penkiasdešimties metų.
Kvėpinimosi principai
Žinoma daug kas priklauso nuo žmogaus pomėgių, darbo pobūdžio, savęs suvokimo. Net nuo aplinkos, norų, fantazijų. Galiu pasakyt tik tiek - kvapas žmogaus vizitine kortelė - pirma pajaučiame, o tik tada pamatome žmogų. Todėl, kaip ir minėjau, kvapą reikia rinktis itin atidžiai. Pabandysiu susisteminti ir Jums pateikti kvėpinimosi principus, suklasifikuojant kvapus:
• Dienai skirti lengvi, šleifo nepaliekantys, ištiestos rankos nuotoliu sklindantys kvapai, tokie kaip „Davidoff Echo“, „Cool Water Game“ ir t.t.
• Vakarui tiktų sunkesni, klampesni kvapai, bet reiktų nepamiršti, kad tai priklauso ir nuo žmogaus. Pavyzdžiui „Guerlain“ „Shalimar“, „Samsara“, „Mitsouko“ gali „priploti prie grindų”. Todėl vakarinis kvapas nebūtinai turi būti sunkus. Rinkitės pagal nuotaiką, „dress“ kodą, kompaniją.
• Palaužysiu stereotipus, visi kvapai yra unisex todėl moterys gali drąsiai kvepintis vyriškais, o vyrai moteriškais (kartais taip smagu, kai vyrai kvepia salstelėjusiom uogytėm).
• Taip pat kvėpintis reiktų ir atsižvelgiant į metų laikus: vasarą gaivesni, plevenantys, skaidrūs, žiemą sunkesni, šildantys.
Nepamirškite, kad kvėpinti reikia odą, o ne rūbus! Nes kvapas skleidžiasi ir garuoja nuo odos, o ne nuo rūbu, o rūbą, beje, galite sugadinti.
Štai toks nedidelis įvadas į didžiulį ir magišką kvapų pasaulį. Tai mūsų pasaka, kiekvienas kvapas tai atskiras pasaulis, kurio valdovais esam mes patys. Kurkime, nebijokime eksperimentuoti. Juk kvapai toks nuostabus ir žodžiais nenusakomas dalykas, kuriame slypi dalelė visu mūsų.
Į kiekvieną kvapą parfumeriai sudėjo visą save, savo svajones, išgyvenimus, iliuzijas, kitokį pasaulio suvokimą. Tai savotiška kelionė laiku. Todėl būkime drąsūs! Visiems geros kelionės, malonių įspūdžių, troškimų ir siekių įgyvendinimų. Linkiu gero starto ir tvirto žingsnio einant i parfumerijos pasaulį.