Tai yra ne tik veido patempimo operaciją (angl. facelift) išgyvenęs „Grand Cherokee“ – bandyta „Summit“ komplektacija turi tiek išmaniųjų funkcijų, kiek jų niekada nebus geriausioje Pasvalio buitinės elektronikos parduotuvėje. Tik įsėdus į visureigį pirmą įspūdį kuria nuosaiki prabanga: tamsiai rudos odos sėdynės su kiek tamsesnio atspalvio lyg ir versta oda dengtu stogu. Prietaisų skydelio viršus taip pat apsiūtas oda, tačiau nedaug tepasikeitęs nuo pirmtako – tik keliais aliuminio apvadais aplink ventiliavimo groteles.
Lietimui jautriame 8,4 colio įstrižainės ekerane sukergiu savo išmanųjį su „Uconnect“ sistema, nusistatau ventiliuojamas sėdynes, elektra valdomą vairą paruošiu ryžtingiems posūkiams ir pasirenku bene geriausiai testams tinkantį kelią link Trakų pilies.
Be jokių netikėtumų
Kai tik „Jeep“ labiausiai nesitiki, staiga pasuku Gariūnų turgavietės aikštelės link. Tiesa, automobilis buvo tam pasiruošęs ir iškart po posūkio siganlo garsiniu bei šviesos signalu ant šoninio veidrodėlio praneša apie iš dešinės pusės „aklojoje zonoje“ važiuojantį raudoną „Golf“. Tačiau apie šias sistemas – kiek vėliau.
Jau minėta aikštelė šeštadienio rytą atrodo kaip Bagdado centras: Fabijoniškių ponios su perteptais lūpdažiais lėtai parkuoja savo „Polo“ ir „Micra“ į ir taip per dideles stovėjimo vietas, storasprandžiai, gyvenantys Lazdynuose su tėvais, bet vairuojantys A8, nieko nepraleidžia, o „Espace’ai“, prikrauti dryžuotų krepšių, čia stovi nepajudinami nuo pat laukinių „pirk-parduok“ Gariūnų laikų.
„Grand Cherokee“ savo LED žibintais godžiai ryja čia pat stūksančių žvyro kalnų ir tarp jų vingiuojančių išmuštų kelių vaizdus. Tai yra jo komforto zona, bet tik didžiausi kretinai keksiukus pradeda valgyti nuo vyšnaitės. Iš pradžių erzinęs tingus akceleratoriaus pedalas dabar atsiskleidžia visai kitoje šviesoje, nes bandant spraustis į laisvus tarpus nesinori, kad beveik tris tonas sveriantis masyvus visureigis būtų jautrus kievienam nuspaustam centimetrui. Juolab kad V6 3 litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis su turbina yra pajėgus traukti lygiai tokio paties svorio priekabą. Jau minėta komplektacija turi atstumo jutiklius tiek priekyje, tiek gale, todėl šis išbadymas nebuvo sunkus. Labai gelbėja papildoma perspėjimo sistema, kuri garsu praneša apie maždaug iš už 20 metrų atvažiuojančius automobilius. Tai labai praverčia judant atbulai iš vietos tarp dviejų automoblių, kai gali pasitikėti tik gale sėdinčiais keleiviais, o dar parankiau, kai jų ten išvis nėra.
Visos šios sistemos kartu su automatine stabdymo sistema, kuri cypdama pati nuspaudžia stabdžio pedalą, primena tą persigandusį instruktorių, kuris nuolat trypia savo pedalus. Nenoriu pasakyti, kad tai erzina, tačiau ir nuo kokio neva rimtesnio pavojaus taip pat neišgelbėjo. Tiesa, jas galima ir išjungti.
Susidvejinusi asmenybė pavarose
Pilnai elektroninė „Grand Cherokee“ 8 laipsnių pavarų dėžė yra bekompromisė. Ne dėl to, kad ji perša savo kategorišką nuomonę, kokia pavara reikėtų važiuoti, bet todėl, jog vairuotojo klauso nelyg cirko tigras, tik be suluošintos laukinės prigimties. Ramiai spaudžiant akceleratorių apsukos nepasiekia 2 tūkst. sūkių per minutę ir 8 pavara pradeda suktis pasiekus kiek didesnį nei 90 km/h greitį. Pats taip junginėju pavaras, ieškodamas ekonomiškiausio varianto, ir nustebino, kokia organiška gali būti pavarų dėžė. Važiuojant jau minėtu greičiu aplanko jausmas, kad vairuoji kruizinį laivą, nes variklis ties 1,5 tūkst. apsukom yra labai tylus, o momentinės degalų sąnaudos svyruoja ties 6–9 litrų diapazonu priklausomai nuo įkalnių. Verčiant iš mechaninių terminų, tai prilygsta Anglijos karalienei, kuri siurbčioja „Earl Grey“ arbatą 5 valandą po pietų.
Šios idilės nutraukti nesinori, bet profesiniai sumetimai pasiekia savo. Aštriau numynus akceleratorių, pavarų dėžė reaguoja žaibiškai, grįžta į 6 pavarą, sūkiai pakyla beveik dvigubai. Ir staiga „faivoklokas“ tampa VGTU pirmakursių vakarėliu, kur skysčiai yra vartojami per specialią žarną su piltuvėliu. Negana to, kad visa tai vyksta „Eco“ režimu, bet ir pavarų svirtis net „neįmesta“ į „Sport“ režimą. Kas nepasitiki kompiuteriais, gali pavaras perjunginėti F-1 stiliumi po vairu įtaisytomis svirtelėmis, tačiau tai nėra pats sklandžiausias procesas arba tam reikia pripratimo.
Išvaizda pagaliau intriguoja
Įvažiavus į miestą, „Grand Cherokee“ norisi statyti priešais parduotuvių vitrinas ir kiekvienąkart gėrėtis tuo masyviu „nė viena stirna neliks gyva“ automobilio priekiu. „Jeep“ parašu tapusių stačiakampių grotelių ansamblis kiek primena legendinį „Hummer“, ir nesistebėčiau, jei būtent pastarųjų vairuotojai ieškodami labiau konvencinio automobilio rinktusį būtent šį.
Tai, atrodytų, tik autoriaus nuomonė, tačiau skubu nesutikti. Turistai, užuot skaisčią šeštadienio popietę fotografavę pelėsiais ir kerpėm jau nebeapaugusią Trakų pilį ir riebalais besispjaudančius kibinus, fiksuoja pro šalį chromuotais 20 colių ratlankiais riedantį „Grand Cherokee“. Jo masyvios bei išraiškingos formos gal ir atkartoja vieno iš konkurentų „Toyota Land Cruiser“ linijas, bet čia viskas gyviau. Nervingai dairausi per galinio vaizdo veidrodėlį, mat bijau, kad, pamatę „Jeep“ galą, lenkai ir japonai puls trinti nuotraukas. Aš juos suprasčiau, nes „Jeep“ flagmanas iš galo išties neatrodo viliojančiai, nebent šaldytuvas su masyviais žibintais būtų nenuviliantis vaizdas. Bet tada mesčiau šį darbą.
Kai balos siekia dureles
Kelionę atgal leidžiu organizuoti integruotai „Garmin“ navigacijai. Jos nuomonė kardinaliai prasilenkia su „Google“ siūlomu maršrutu, bet mokslo vardan pastarąjį išjungiu. Nujaučiu, kad nustatymuose gali būti palikta varnelė ties trumpiausiu maršrutu ir kompiuteris staiga liepia sukti į kairę beigi pažymi, kad ten laukia kelias be kietos dangos. Sodai, žvyrkelis, duobėtos provėžos šalia miško, ir pirštas pats pasirenka mygtuką, kuris pakelia „Grand Cherokee“ aukščiau. Modelyje komplektuojama pneumatinė pakaba keliais lygiais gali kilti nuo 40,6 iki neklimpstančio „Wrangler“ lygio – 287 milimetrų. Nejauku nėra, nes pasrinkimų dar turiu, taigi pasuku „Selec-Terrain“ ratuką ties „Sand“ pozicija; išjungiama ratų antipraslydimo kontrolė, ir vienintėlis dalykas, sulaikantis nuo didesnio greičio, yra kiek laisva sėdynė, kuri šonuose vairuotojo labai jau meiliai nelaiko. Svarbu, kad būtent šią pakabą „Jeep“ paveldėjo iš tų laikų, kai įmonė dar priklausė „Daimler“, todėl tokią pačią komplektaciją rastumėme palindę po „Mercedes“ ML ir GL serijos visureigiais.
Kai kelyje prasilenkiu su keturračiu, sutrinku: arba tai ženklas, kad tuoj pasieksiu miestą, arba kelias tik prastės, nes geruose keliuose tokios priemonės nevažinėja. Prasideda purvas ir balos, bet man nerimą kelia tik buferio apačioje įstaisyta kamera, kuri skirta adaptyvinei greičio plaikymo ir priverstinio stabdymo kontrolėms. „Grand Cherokee“ pasistiebia iki savo galimybių ribos, o aš renkuosi „Mud“ režimą. Viskas spalvotai atvaizduojama ekrane tarp tachometro ir degalų bako rodmenų.
Tai būtų kelio pabaiga daugumai dviem ratais varomų kompaktinių visureigių, tačiau „Jeep“ skinasi kelią pirmyn. Skambu kaip įkyrus pardavėjas ar švelnus viešųjų ryšių specialistas, tačiau tai visada buvo šios bendrovės stiprioji pusė, ir čia nustebs tik naujokai. Gerai, kad buvau perspėtas, mat naujoji pneumatinė pakaba reikalauja šaltų nervų. Prieš kiekvieną duobę dusliai ir staiga prisipučia oro pagalvė, kuri prilipina kiekvieną ratą prie kelio dangos, kad ir kokia ji būtų. Komforto ieškotojams tai gali nepatikti, tačiau jausmas, kai girdi kievieną gudrų pakabos procesą, yra tikrai malonus. Kelio iššūkiai pasibaigia, pasirenku automatinį pakabos režimą, kėbulas nusileidžia iki „Aero“ lygio ir dabar jau važiuoju gerai žinomais keliais. Čia galima atsipalaiduoti ir paieškoti trūkumų viduje.
Ne tai svarbiausia
„Jeep“ deklaruoja, kad ši automobilių linija yra skirta prabangai. Vis dėlto dėmesio kiekvienai detalei, kokį skiria BMW savo X serijai ar „Land Rover“, čia nereikia tikėtis. Tai tas pats, kas per pirmąjį pasimatymą susitikti su jos tėvais: gal ir būtų malonu, tačiau tą vakarą prioritetai visai kiti.
Šeštadienio saulė jau beveik ties horizontu, tad pats laikas pasinaudoti skydeliu. Deja, skydelis nuo saulės nesilaiko labai tvirtai ir kievienąkart bandant jį užlenkti atsikabina bei pasilieka rankoje. Bandau pasiimti akinius iš specialaus laikiklio, ir pirštai susiduria su pigumu atsiduodančiu plastiku. Kad jau akims nebereikia kovoti su spinduliais, jos iškart užkliūva už gana atsainiai oda aptraukto vairo, kurio apačioje puikuojasi bendrovės „Since 1941“ užrašas. Visai nesvarbu, kad karas leido džiaugtis šiais modeliais, nes šį įspaudą buvo galima palikti ir ant aliuminio, o ne sidabriniais dažais „nupūsto“ plastiko.
Vis dėlto viską galima lengvai atleisti, kaip tai daro įsimylėjusi aštuoniolikmetė. Kodėl? „Grand Cherokee“ yra užtikrintas bekelėje, neatrodo nuobodžiai kaip „Volskwagen Touareg“, patogiai talpina 5 žmones su visu bagažu, komplektuojamas kartu su stikliniu stogu, pilna multimedijos sistema ir plačiu pasyviojo saugumo sistemų paketu. Jo kaina pasiekia piką ten, kur konkurencinių modelių kainos žymi ribą, nuo kurios pradedamas komplektuoti odinis salonas ir kiti „Grand Cherokee“ savaime suvokiami dalykai.
„Start-stop“ mygtuku užgesinu variklį, piršto paspaudimu užrakinu dureles ir darkart atsisuku į „Grand Cherokee“, „chamiškai“ užvažiavusį ant bortelio. Taip, jis nėra tobulas viduje, bet kiekvienas jo savininkas nueidamas būtinai atsisuks antrąkart, o tai ir yra svarbiausia.
Faktai
„Jeep Grand Cherokee“ specifikacija
Kaina prasideda nuo 152 tūkst. litų su „Laredo“ komplektacija.
Galingiausia SRT kombinacija atsieis 213 tūkst. litų ir bus brangiausia.
Testuota „Summit“ komplektacija kainuoja 194 tūkst. litų. Testuotas variklis 184 kW galią pasiekia prie 4 tūkst. sūkių ribos.
Bagažinės talpa 782 litrai. Ji padidėja dvigubai, atlenkus galines sėdynes.
Patiko
Kainos ir teikiamų išmaniųjų funkcijų paketo santykis.
Nė minutės bekelėje abejoti neleidžianti pakaba.
Greitai reaguojanti pavarų dėžė.
Adaptyvinė greičio palaikymo kontrolė neprašys laikyti kojos virš stabdžio.
Nepatiko
Vietomis atsainiai pažiūrėta į salono kokybę.
Masyvus statramstis ir veidrodėlis apsunkina matomumą posūkiuose.
Ant vairo esantys klavišai neleidžia iki galo išnaudoti multimedijos.
Kompromisas
Geras pasirinkimas ieškantiems skoningo ir patikimo visureigio.