Vokietijoje kelių kokybei skiriama itin daug dėmesio. Remiantis prognozėmis, 2016-aisiais keliams prižiūrėti bus skirta rekordinė suma – 3,5 milijardo eurų.
Tam, kad kelių priežiūra taptų pigesnė, Fraunhoferio instituto specialistai pasiūlė naudoti naują technologiją, suteikiančią galimybę greitai įvertinti kelio būklę.
Tyrėjai sukūrė sistemą, kuri naudoja lazerinį skenavimo įrenginį, sumontuotą galinėje automobilio dalyje. Jis gali nustatyti kelio defektus automobiliui važiuojant 100 km/val. greičiu.
Skenerio dydis – kaip ne itin didelės batų dėžutės. Jis tvirtinamas maždaug trijų metrų aukštyje. Įrenginyje sumontuotas besisukantis veidrodis, kuris nukreipia lazerio spindulį pagal eismo kryptį.
Spindulys paskleidžiamas 70 laipsnių kampu – tokiu būdu nuskenuojama išsyk keturi metrai kelio ploto. Nuo asfalto atsispindėjęs signalas fiksuojamas specialiu detektoriumi. Prietaiso tikslumas – 0,15-0,3 mm. GPS padeda nustatyti, kurioje kelio vietoje yra defektas.
Dar vienas sistemos privalumas – ji gali dirbti tiek dieną, tiek naktį. Skeneris, pavadintas „Pavement Profile Scanner“, jau išbandytas. Nuo praėjusių metų vasaros jis įvertino 15 tūkst. kilometrų Vokietijos kelių.