Po šaltos šių metų žiemos daugelyje miestų gatvių, daugiabučių namų kiemuose atsivėrė didžiulės duobės, tačiau jas užtaisyti skubama ne visur, nes savivaldybių biudžetuose švilpauja vėjai. Gatvėms tvarkyti numatyta skirti mažiau lėšų nei pernai. Kai kur kelininkai vis dėlto pluša, skuba panaudoti ir tas negausias lėšas, kurias gavo. Didžiausi planuojami darbai – Vilniaus vakarinis aplinkkelis, A.Juozapavičiaus prospekto kapitalinė rekonstrukcija Kaune ir 33-ų žvyruotų gatvių asfaltavimas Panevėžyje.
Sostinėje iškils keturi nauji viadukai
„Šiais metais bus tęsiamas vakarinis aplinkkelis nuo L.Asanavičiūtės gatvės iki kelio į Pilaitės mikrorajoną. Antras aplinkkelio etapas baigsis naujo kelio ir Pilaitės prospekto viaduku. Iš viso naujo kelio atkarpoje planuojami 4 viadukai: V.Maciulevičiaus pėsčiųjų, L.Asanavičiūtės, D.Gerbutavičiaus ir minėtasis Pilaitės prospekto transporto viadukai“, – apie svarbiausią sostinės infrastruktūros projektą kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Komunalinio ūkio departamento Infrastruktūros skyriaus vedėjas Valdas Juodis.
Naujos aplinkkelio atkarpos ilgis – 2,84 km. Darbai prasidės šią vasarą ir tęsis 33 mėnesius, pasak V.Juodžio, – mažiausiai 2 metus.
Dideli darbai vyksta Naujininkuose – sostinės Žirnių gatvės rekonstrukcija. Pernai darbai buvo baigti iki Tyzenhauzų gatvės, o nuo kovo mėnesio prasidėjo rekonstrukcija nuo minėtos Tyzenhauzų gatvės iki Liepkalnio gatvės. Darbus planuojama baigti tik kitais metais.
„Šiais metais planuojame uždaryti Gariūnų tilto vieną pusę, vedančią į miesto centrą. Vasarą prasidėsiantys darbai tetruks 2 savaites. Gariūnų gatvės rekonstrukcija taip pat turėtų būti pradėta šiais metais. Savanorių prospekte, kaip ir ankstesniais metais, rekonstruosime keletą atkarpų. Pagerės kelio danga pramoniniame rajone“, – sakė V.Juodis.
Kiemams ir įvažoms pinigų neliko
Šiemet bus tvarkoma Kairėnų gatvė nuo Nemenčinės plento (daugiau kaip 2 kilometrai). Belmonto gatvėje bus atnaujintos kelios atkarpos. Pernai taip pat ši gatvė sulaukė kelininkų dėmesio.
Pagrindinė gatvė, vedanti į garsiuosius Belmonto krioklius, labai pavojinga pėstiesiems ir dviratininkams. Nėra pėsčiųjų ir dviračių takų. Tačiau savivaldybės atstovai didelių naujovių kelyje į Belmontą nežadėjo. Pasak V.Juodžio, geriausiu atveju ant važiuojamosios dalies bus paženklinta dviračių tako dalis.
Pernai pradėtas tiesti pėsčiųjų takas ties Tiškevičiaus gatve šiais metais bus tęsiamas Baltosios Vokės link.
Nedidelės kelių atkarpos bus tvarkomos ir kitose miesto gatvėse. Kol kas dar nėra apsispręsta, kokių gatvių imtis, tačiau greičiausiai tai bus Laisvės prospektas, Justiniškių ir Geležinio Vilko gatvės. „Miestiečiai tikrai pamatys darbų rezultatus, nes atsiras ne viena naujai sutvarkyta atkarpa miesto gatvėse“, – sakė V.Juodis.
Vilniaus savivaldybė 18,15 mln. litų miesto gatvėms tvarkyti gavo iš Kelių direkcijos, iš jų 12,5 mln. Lt bus skirta kelių dangos darbams. Kiti pinigai – gatvėms ženklinti, saugumo sienelėms įrengti ir kitiems darbams. Iš savivaldybės biudžeto kelių dangai gerinti bus atseikėta dar 2,6 mln. litų.
Tačiau vos 450 tūkst. litų bus skiriama sostinės daugiabučių namų kiemams tvarkyti. Vienai Vilniaus seniūnijai teks tik 20 tūkst. Lt, tad didelių darbų daugiabučiuose gyvenantys vilniečiai gali nesitikėti.
Atnaujins pagrindinę Šančių gatvę
„Jau pradėti 2 mln. litų vertės Rokų viaduko per geležinkelį rekonstrukcijos darbai, vyksta Jiesios tilto rekonstravimo darbai. Europos Sąjungos lėšomis liepos mėnesį planuojame pradėti A.Juozapavičiaus prospekto rekonstrukcijos darbus“, – su svarbiausiais infrastruktūros darbais laikinojoje sostinėje supažindino Kauno miesto ūkio departamento Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Apie Žemųjų Šančių pagrindinės gatvės remontą buvo kalbama gerą dešimtmetį. Šiais metais pagaliau žadami realūs darbai.
Beveik pusę sumos, 20 mln. litų, A.Juozapavičiaus prospekto kapitalinei rekonstrukcijai bus skirta iš ES struktūrinių fondų. Jei savivaldybė sugebės rasti dar apie 22 mln. litų, darbus ketinama užbaigti per pusantrų metų. Bus atnaujinti šaligatviai, išardytas grindinys, perkelti požeminiai tinklai, apšvietimo atramos, keičiami troleibusų linijų stovai.
Pasak A.Pakalniškio, svarbūs remonto darbai vyks ir Parodos, K.Petrausko bei Technikumo gatvėse. Taikos prospekte, Veiverių ir Jurbarko gatvėse numatoma sutvarkyti atskiras atkarpas. Kelių direkcija minėtoms gatvėms sutvarkyti skyrė 3 mln. litų.
Pastarąsias savaites gatves tvarkančios bendrovės „Kelių remonto grupė“ ir „Kauno keliai“ vykdė frezavimo darbus ir siekė kuo skubiau užlopyti duobes. Išfrezuotos gatvės ypač sulėtino automobilių eismą, nuolat susidarydavo didelės automobilių spūstys piko metu.
Avarinės būklės Panemunės tilto rekonstrukcijos dar teks palaukti. „Turime parengę projektą ir esame gavę statybos leidimą, tačiau lėšų remontuoti apgriuvusį statinį miesto savivaldybė neturi, tad dar neaišku, kada prasidės realūs rekonstrukcijos darbai“, – sakė A.Pakalniškis.
Nebus pamiršti ir dviratininkai. Šiais metais bus įrengtas dviračių takas po Vileišio tiltu. Tai svarbi Kleboniškio ir miesto centro jungtis. Planuojama ir Žemųjų Šančių dviračio tako rekonstrukcija nuo Vytauto bažnyčios palei Nemuną iki Panemunės tilto.
Tvarkysis dėl krepšinio čempionato
Kaune šiais metais vyks du itin svarbūs tarptautiniai renginiai – gegužės 19–22 d. „Hanzos dienos“ ir rugsėjo 15–18 d. Europos vyrų krepšinio čempionato finalinės varžybos. A.Pakalniškis tikina, kad dėl to didelis dėmesys bus skiriamas duobių tvarkymui miesto, ypač centrinės dalies, gatvėse, o Vytauto prospekto šaligatviai turėtų būti rekonstruojami iš esmės.
„Norime sutvarkyti Vytauto prospekto šaligatvius, esančius autobusų stoties pusėje. Per Europos vyrų krepšinio čempionatą bus dideli žmonių srautai iš geležinkelio ir autobusų stočių, tad naujieji šaligatviai neturėtų kelti problemų pėstiesiems“, – sakė A.Pakalniškis. Rekonstruoti Vytauto prospekto šaligatvius Kaunui kainuos pusę milijono litų.
Kauniečiai, gyvenantys daugiabučiuose, šiais metais nusivils. „Įvažų ir kiemų remontui šiais metais neskirta nė lito. Biudžete nėra tam numatyta lėšų“, – sakė A.Pakalniškis.
Kitais metais Kaune bus kreipiamas dėmesys magistralinių gatvių, tokių kaip Jonavos, Nuokalnės, Varnių, Panerių, Tunelio, K.Baršausko, Raudondvario plento, Savanorių, Taikos ir Pramonės prospektų, remonto darbams.
Žvyruotų gatvių liks mažiau
„Šiemet Panevėžyje numatoma išasfaltuoti net 33 žvyruotas gatves – apie 9 km ruožą. Dabar vyksta šių ir dar 10 gatvių projektavimo darbai“, – sakė Panevėžio miesto savivaldybės administracijos, Ryšių su visuomene skyriaus vyr. specialistė Asta Sarapienė.
O Šiauliuose didelių infrastruktūros projektų šiais metais nenumatyta. „Stambiausi darbai – Tilžės gatvės viaduko rekonstrukcija ir Gumbinės gatvės remonto darbai iki sankirtos su Vilniaus gatve“, – sakė Šiaulių savivaldybės miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Adomaitis.
Tauragėje kelios gatvės pradėtos rekonstruoti dar praėjusiais metais, šiemet tikimasi užbaigti visus darbus. „Tai Jūros, Oranžerijos gatvės. Šiais metais pradėta rekonstruoti centrinė Vytauto gatvė nuo Aerodromo g. iki J.Tumo-Vaižganto g. Planuojame pradėti rekonstruoti Saulės ir Jovarų bei Respublikos ir Vasario 16-osios gatves“, – apie darbus mieste pasakojo Tauragės rajono savivaldybės Plėtros, investicijų ir turto valdymo skyriaus vedėja Genovaitė Pukelytė.
Naujakurių kvartalo laukia permainos
Šilutės mieste yra 121 gatvė, kurių ilgis – apie 58 kilometrus. Gatvėms remontuoti šiemet skirta apie 680 tūstančių litų. Pasak Šilutės valdininkų, nemaža dalis pinigų išleista šaltaisiais metų mėnesiais, kai reikėjo valyti sniegą. Vasarą ketinama lopyti miesto gatvių duobes, didesnio kelininkų dėmesio sulauks Naujakurių kvartalas. Darbai truks ilgiau nei penkerius metus.
Panaudojus ES lėšas, čia bus sutvarkyta visa požeminė infrastruktūra, išasfaltuotos gatvės.
Kretingoje šį pavasarį tęsiamas Klaipėdos gatvės remontas. Pasak Kretingos rajono savivaldybės mero Juozo Mažeikos, šiais metais planuojama vienoje gatvės pusėje, nuo „Apoil“ degalinės Bajoruose iki autobusų stoties, užkloti gatvės važiuojamosios dalies dangą ir pėstiesiems įrengti šaligatvį su apšvietimu. Darbus numatoma užbaigti 2012 m.
Anykštėnai šiais metais turėtų sulaukti Lakštingalų, Marčiupio, Šlavės, Vorutos, Rimšos ir dalies Muziejaus gatvių rekonstrukcijos.
V. Žuklevičius