• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ekonomikos ir inovacijų ministerijai neketinant keisti specialiųjų kelionių kuponų dalybų tvarkos, verslas pripažįsta, kad tai yra patraukli priemonė, bet nelinksta atskleisti, kiek keliautojų juos įsigijo ar jau panaudojo.  

Ekonomikos ir inovacijų ministerijai neketinant keisti specialiųjų kelionių kuponų dalybų tvarkos, verslas pripažįsta, kad tai yra patraukli priemonė, bet nelinksta atskleisti, kiek keliautojų juos įsigijo ar jau panaudojo.  

REKLAMA

„Kelionių kuponai išlieka ir jų naudojimo tvarka lieka ta pati, kaip ir anksčiau“, – BNS nurodė ministerija.   

Pasak Lietuvos turizmo rūmų ir „Estravel“ kelionių centro Vilniuje vadovės Žydrės Gavelienės, pusė nuo pavasario į įsigytas keliones dėl koronaviruso negalėjusių išvykti žmonių vietoje pinigų grąžinimo iš kelionių organizatorių sutiko gauti kelionių kuponus.

„Didžioji dalis tų, kurie paėmė kuponus jau keliavo, kiti laukia geresnio laiko, palankesnės kovidinės situacijos , todėl nukėlė keliones į 2021-ųjų vasarą, nes keliones dažniausiai numatomos vasarą. Tai dažniausiai šeimos su vaikais“, – BNS sakė Ž. Gavelienė.  

REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, koronavirusui paralyžiavus turizmo sektorių, įsipareigojimų turistams buvo už maždaug 10 mln. eurų.

Kelionių organizatorių priežiūra užsiimančios Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovė Natalija Jarmulkovič BNS nurodė, kad kol kas nei vieno vartotojo skundo, susijusio su kelionių kuponais, negauta. 

REKLAMA

„VVTAT renka duomenis tik apie nepanaudotus kelionių kuponus ir tarnybos duomenimis, pagal 2020 metų trečiojo ketvirčio kelionių organizatorių ataskaitų duomenis, turistams išrašytų ir dar nepanaudotų kuponų buvo 9 tūkst. už 2,9 mln. eurų“, – informavo N. Jarmulkovič. 

Pasak jos, pernai per antrą ir trečią ketvirčius kuponus pasiūlė apie 30 kelionių organizatorių. Daugiausia kelionių kuponų išdalino didieji kelionių organizatoriai „Tez tour“ ir „Novaturas“.  

REKLAMA
REKLAMA

Kelionių organizatoriai: kuponai – patraukli priemonė 

„Tez tour“ viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė įsitikinusi, kad kelionių kuponai klientams yra patraukli priemonė. 

„Keliautojai noriai ją renkasi, bet didžioji dalis kelionių planus nukelia vėlesniam laikui“, – BNS sakė I. Aukštuolytė.

Pasak jos, apie 70 proc. „Tez Tour“ keliautojų, kurių kelionės dėl koronaviruso buvo atšauktos, pasirinko vieną iš siūlomų kelionės keitimo alternatyvų.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Galutinių skaičių dar negalime įvardinti, nes dalis keliautojų nėra priėmę sprendimų, vertina situaciją, laukia kiek aiškesnio ateities matymo. Taip pat dėl blogėjančios epidemiologinės situacijos visame pasaulyje, kelionės atšaukiamos vis tolimesnėms datoms. Realesnį vaizdą matysime vėliau, kai baigsis apribojimai“, – kalbėjo I. Aukštuolytė.

REKLAMA

„Novaturo“ komunikacijos vadovė Dovilė Zapkutė BNS nurodė, kad didžioji dalis keliautojų, atidėjo savo atostogų planus vėlesniam laikui, o kelionių kuponų buvo įsigyta už 1,4 mln. eurų.

Pasak jos, įmonė jau pradeda atnaujinti skrydžius iš visų Baltijos šalių į Tenerifės kurortus, o keliautojai iš Estijos gali planuoti atostogas ir Egipto kurortuose.

„Jei epidemiologinė situacija bei sąlygos leis, įpusėjus pavasariui, keliautojams planuojame pasiūlyti populiarių atostogų krypčių kurortuose. Tai leidžia daryti prielaidą, kad artėjant šiltajam metų sezonui, žmonės, pasirinkę kelionių kuponus, galės išvykti atostogų ten, kur ir planavo“, – teigė D. Zapkutė.

REKLAMA

Ž. Gavelienės teigimu, kelionių organizatoriai keliautojams už neįvykusias jų keliones kol kas iš viso yra grąžinę 2,8 mln. eurų, dar reikia grąžinti 3 mln. eurų. 

Kelionių kuponai įtvirtinti pernai pavasarį Seimo priimtomis Turizmo įstatymo pataisomis, kurios kelionių organizatoriams leidžia už dėl karantino atšauktą kelionę klientams siūlyti ne pinigų sugrąžinimą, o kuponą.  

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenimis, dabar Lietuvoje veikia 241 kelionių organizatorius, iš jų 93 – išvykstamojo, 49 – vietinio, 99 – atvykstamojo turizmo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų