Užrakintas arba vairuotojų sandėliuku paverstas tualetas, kaip reikiant neveikianti kondicionavimo sistema, per ankštos sėdynės ar trinkantis bevielis interneto ryšys – tokia yra ne vieno keliaujančiojo tarpmiestiniais autobusais kasdienybė.
„Už kelionę mokame daug, o kokybė negarantuojama. Esant didžiausiam karščiui autobuse kepina kaip pirtyje, kvėpuoti nėra kuo, o ir į tualetą galimybės nueiti nėra“, – portalui tv3.lt skundėsi viena moteris.
Skundžiasi dėl smarvės
Bendrovės „Tolimojo keleivinio transporto kompanijos" (TOKS) generalinis direktorius Arūnas Indrašius sutiko, kad tualetų autobuse klausimas yra nuolatos „budintis“. Nors bendrovės politika – leisti pasinaudoti autobuse esančiu tualetu kelionės metu, visgi jis turėtų būti skirtas tik ekstriniams atvejams, aiškino transporto kompanijos atstovas.
„Nuolatos dirbame su vairuotojais, kad visi keleiviai būtų patenkinti, nes, jei keli asmenys nori pasinaudoti tualetu, likę 48 skundžiasi, jog smirda. Būna, vos spėję išvažiuoti iš stoties Paneriuose skambina pasipiktinę keleiviai, kad neįleidžia į tualetą. Bet juk galima ir stotyje nueiti, kažkaip kitaip išspręsti tą klausimą. Aišku, jei jau labai reikia, leidžiame pasinaudoti, bet jei galima pakentėti, prašome palaukti iki stotelės, kur bus galima apsilankyti stacionariame tualete. Nes kai jau ties Grigiškėmis 40 žmonių būna nuėję į tualetą, sėdintieji arti tualeto skundžiasi, kad jaučiasi kvapas“, – kalbėjo A. Indrašius.
Kas šimtą metrų stoti negali
Pakentėti gal ir galima, tačiau realybė tokia, kad važiuojant ilgus kilometrus jūros link, gamtiniams reikalams atlikti skirta stotelė yra vos viena.
„O ką daryti, jei žmogui dažniau reikia, juk važiuoja ir turintieji sveikatos problemų“, – piktinasi keleiviai, neretai dėl tokių nepatogumų apskritai atsisakantys kelionių tarpmiestiniais autobusais.
Anot TOKS vadovo, jei autobusas pradės stoviniuoti kiekvienam prispaudus į tualetą, taip nespės laiku pasiekti kelionės tikslo.
„Yra griežtas reglamentas, kur galima sustoti tolimųjų reisų metu, tad neišeina stoviniuoti kas šimtą metrų. Mūsų klientas yra laimingas, kai autobusas važiuoja“, – dėstė jis.
Pašnekovas pabrėžė, kad esant atskiriems atvejams atsižvelgiama į keleivių pageidavimus:
„Yra keleivių, kurie perspėja iš anksto, kad negali važiuoti be tualeto, tada perspėjami vairuotojai. Reaguojame, sprendžiame tuos klausimus. Prašome gamintojų tobulinti tualetus, kad būtų geriau ventiliuojami.“
Užrakinti neturi teisės
Savo ruožtu bendrovės „Kautra“ eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas pabrėžė, kad jei autobuse yra veikiantis tualetas, jis privalo būti atrakintas:
„Jei tualeto nėra arba jis neveikia, vairuotojas apie tai turėtų informuoti keleivius ir esant reikalui sustoti bet kurioje artimiausioje tam tinkamoje vietoje, degalinėje. Aišku, žmonės kuklinasi, jiems nepatogu eiti ir prašyti, bet jie turi tokią teisę. Vairuotojas sustoti privalo ištikus bet kokiai bėdai – ne tik keleiviui prispaudus į tualetą, bet ir širdį suskaudus ir kitais atvejais.“
Pašnekovas tikino, kad taisyklių nesilaikantys vairuotojai yra drausminami, rūpinamasi, kad visuose autobusuose tualetai veiktų, būtų prižiūrimi.
„Turime kieme ir jų išleidimo vietą, plovyklą. Jeigu kartais atsitinka taip, kad vairuotojas to nepadaro, vertiname jo elgesį. Autobusas ryte išvažiuoja prižiūrėtas, tačiau nuo gedimų niekas neapsaugotas. Nors vizualiai tualetas autobuse labai panašus į mūsų buitinį, bet jo ir talpa ribota, siurbliai kartais sugenda, keleiviai primeta, ko nereikia. Be to, bėdų kildavo ir dėl rūkančiųjų tualete. O sandėliuku tualetas gali virsti tik tada, jei autobusas senas ir ekonomiškai nebeapsimoka jo remontuoti“, – komentavo A. Periokas.
„Vairuotojas privalo informuoti, kad tualeto talpa ribota ir paskatinti pasinaudoti stacionariu tualetu stotelėje. Tačiau jei jis mokamas, žmonės išeis tik pasivaikščioti, o į tualetą vis tiek eis autobuse“, – sakė „Kautra“ atstovas.
Jo teigimu, jei žmonės skundžiasi dėl kelionės sąlygų, ieško būdų, kaip susitarti, galbūt padaro nuolaidą kitam bilietui.
„Lūžta“ ir naujų autobusų kondicionieriai
Ne mažiau nusiskundimų, ypač vasarą, sulaukiama dėl neveikiančios kondicionavimo sistemos.A. Periokas pripažino, kad ją turi ne visi autobusai:
„Tačiau yra net labai išsivysčiusių Europos šalių, kur neveikia kondicionierius. Tada autobuse bet kokiu atveju veikia vėdinimo sistema, tik nėra šaldymo. Visada stengiamės, kad iš garažo išvažiuotų su veikiančiu kondicionieriumi, o jei kelyje sugedo, tada žiūrime, kaip spręsti problemą.“
Jam antrino ir TOKS vadovas:
„Kai reikia be perstojo dirbti tiek valandų, dėl apkrovų sistema užstringa. Ir tai nebūtinai susiję su senomis transporto priemonėmis. Esame atnaujinę daugiau kaip 70 procentų transporto, bet stringa ir nauji.“
Dėkojame! Medžiaga sėkmingai išsiųsta redaktoriui.
Peržiūrėjus, ji bus patalpinta į straipsnį.