Per 2016 metus automatiškai iš viso išregistruota 144,2 tūkst. lengvųjų automobilių, o vien per šiuos metus – 136,6 tūkst. šių transporto priemonių.
Pasak „Regitros“, maždaug pusė (70,1 tūkst.) lengvųjų automobilių pernai buvo išregistruota automatiškai pasibaigus jų laikinojo įregistravimo terminui (kai išduodami laikinieji numerio ženklai transporto priemonės išvežimui, taip pat atvejai, kai pardavus automobilį ir pasikeitus jo valdytojui pastarasis neregistruoja automobilio savo vardu per 10 dienų). Automobiliai automatiškai išregistruoti ir dėl kitų priežasčių: gavus informaciją iš policijos, jog transporto priemonė pavogta, pagrobta ar kitaip neteisėtai užvaldyta, mirus valdytojui (savininkui), arba gavus užsienio institucijos pranešimą apie automobilio įregistravimą, konfiskavimą ar baigimą eksploatuoti ir t.t.
„Nauja tvarka bus palanki gyventojams, nes jiems mažės administracinė našta. Iš naujo apdraudus ar registravus automobilį nebereikės mokėti pinigų „Regitrai“, – komentuoja V. Jankoit.
Pavyzdžiui, 2016 metais už transporto priemonių registracijos atstatymą po automatinio lengvųjų automobilių išregistravimo dėl prievolių nevykdymo „Regitrai“ iš viso buvo sumokėta 100,4 tūkst. eurų, o šiais metais – 90,3 tūkst. eurų.
Nuo kitų metų gegužės leidimas transporto priemonei dalyvauti viešajame eisme bus tik stabdomas, jei automobilis neturės galiojančios privalomosios techninės apžiūros, bus neapdrausta civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu, arba bus nesumokėti valstybės nustatyti mokesčiai. Pašalinus minėtas priežastis, transporto priemonė vėl galės dalyvauti viešajame eisme.
Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos ir policija, automobilio savininkas privalo pasirūpinti seno automobilio atliekų sutvarkymu. Tą galima padaryti pasinaudojant GIA su partneriais sukurta įvairių atliekų, įskaitant ir automobilių, surinkimo bei tvarkymo sistema. Nenaudojamus automobilius galima nemokamai arba už atlygį priduoti automobilių ardytojams, o informaciją apie juos galima rasti
www.atliekos.lt.
Eksploatuoti netinkamos transporto priemonės turi būti saugiai ir tinkamai išardytos, nes nemažai automobilių dalių, pavyzdžiui, hidrauliniai ar tepaliniai amortizatoriai, akumuliatoriai, degalų ir tepalo filtrai, panaudota alyva, yra priskiriamos pavojingoms atliekoms.
ENTPTA skaičiavimais, kasmet Lietuvoje išardoma apie 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 20 proc. (10-12 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilių dalių atliekos. Siekiant saugoti gamtą ir žmonių sveikatą, šias atliekas būtina perdirbti.