Tuo įsitikino kėdainietis, buvęs policijos pareigūnas, nusprendęs pirmąkart gyvenime pasinaudoti pensininkams teikiama paslauga – nemokamu dantų protezavimu.
Eilėje laukė 4 metus
„Pasijutau iš tiesų keistai, tarsi būčiau kažkoks asocialus, pastovios gyvenamosios vietos neturintis žmogus... Pasirodo, mano kaltė tik ta, kad negavau Ligonių kasų man išsiųsto registruoto laiško. Nors paštas man jį turėjo pristatyti, ar palikti pranešimą, to padaryta nebuvo, o kaltas likau aš“, – „Rinkos aikštei“ pasakojo kėdainietis Marijonas Janušauskas.
Ilgus metus policijoje dirbęs, prieš kurį laiką į užtarnautą poilsį išėjęs vyras pasakojo nusprendęs pirmą kartą gyvenime pasinaudoti pensininkams suteikiama galimybe – nemokamai protezuotis dantis.
Ši senjorams skirta paslauga, kurią teikia vietos medikai, apmokama Ligonių kasų lėšomis. Deja, skiriamų pinigų nėra daug, tad eilės tenka laukti gana ilgai – net 4 metus. Tačiau net ir sulaukus savo eilės, kaip parodė M. Janušausko pavyzdys, pasinaudoti šia paslauga ir susitvarkyti dantis, gali ir nepavykti.
„Žinojau, kad eilė didelė, todėl ilgai ir kantriai laukiau. Tačiau po to, kai panašiu metu į eilę užsirašiusi sesuo sulaukė kvietimo pas medikus, pasidomėjau, kodėl manęs nekviečia“, – pasakojo kėdainietis.
Kaltas, nes negavo laiško?
Buvęs policininkas nuėjo į Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centrą, kurio patalpose dirba Kauno teritorinės ligonių kasos atstovė. Pasiteiravęs, kada jam bus atlikta dantų protezavimo procedūra, vyras išgirdo stulbinančią žinią.
Pasirodo, 400 eurų vertės paslaugos laukus net 4 metus, jis iš eilės jau pašalintas… Priežastis žmogų pribloškė, paaiškėjo, kad dar kovo mėnesį į namus buvo siųstas pranešimas registruotu laišku, tačiau jis nurodytu laiku pas medikus nepasirodė.
„Absurdiškiausia yra tai, kad nei registruoto laiško, nei pranešimo, kad reikia jį atsiimti pašto skyriuje nebuvau gavęs. Iš medikų kalbos tono supratau, kad dėl to esu pats kaltas, išgirdau, kad tokių kaip aš yra ne vienas, esą mes visi tingime iki pašto nueiti“, – stebėjosi pašnekovas.
Stebisi situacijos absurdiškumu
Ilgus metus policijoje dirbęs bei įvairius procesinius dokumentus žmonėms siųsdavęs kėdainiškis piktinosi – niekas jam nesiteikė pateikti jokių įrodymų, kad registruotą laišką paštininkai bent jau atnešė iki namų arba kam nors įteikė. Nes laiško siuntėjui grįžta pranešimas apie tai, kas atsiėmė registruotą laišką, jame taip pat nurodomos aplinkybės, jeigu korespondencijos įteikti nepavyko.
„Suprantu, jog laiškanešiams ne visada pavyksta rasti žmones namuose ir jiems asmeniškai įteikti registruotą laišką. Tuomet pašto dėžutėje paliekamas pranešimas apie laišką, kurį galima atsiimti pašto skyriuje. O tokio pranešimo aš nebuvau gavęs, beje, mano pašto dėžutė tvarkinga ir rakinama. Nejaugi turiu kiekvieną dieną vaikščioti į paštą ir klausti, ar mano vardu nėra atkeliavusių laiškų?“ – piktinosi M. Janušauskas.
Kėdainietis stebėjosi jo vertinimu, atsainiu kai kurių darbuotojų požiūriu į savo darbą. Jis akcentavo, kad pildydamas prašymą nemokamam dantų protezavimui anketoje buvo nurodęs ne tik tikslų savo adresą, bet ir telefono numerį.
„Jeigu paciento nesulaukė, ar buvo sunku paskambinti ir paklausti, kodėl šis neatvyksta? Man tik per didelius vargus pavyko pasiekti, jog būtų „atstatyta“ vieta eilėje. Juk viso to vargo buvo galima išvengti tik paskambinus telefonu“, – svarstė buvęs policijos pareigūnas.
Tokie atvejai nėra dažni
Virgilijus Šiaudikis, Kauno teritorinės ligonių kasos direktorius:
„Tokių atvejų, kai pacientas negauna registruotu laišku siunčiamo pranešimo, pasitaiko. Tačiau jie nėra labai dažni, kad dėl to reikėtų imtis kokių nors papildomų priemonių.
Jeigu pacientams kyla tam tikrų klausimų ar abejonių, siūlyčiau skambinti Kauno teritorinės ligonių kasos klientų aptarnavimo telefonu 8 700 88 888.“
Registruotas laiškas grąžinamas po mėnesio
Vaida Budrienė, AB Lietuvos paštas, Korporatyvinių reikalų departamento vadovė:
„Visi gaunami registruoti laiškai tą pačią dieną nurodytu adresu pristatomi gavėjui. Neradus gavėjo namuose, registruoti laiškai grąžinami į pašto skyrių.
Atsakingas darbuotojas pažymi, kad gavėjui buvo nepristatytas laiškas, todėl jam išsiunčiamas pranešimas, jog gavėjo vardu yra gautas laiškas ir kur jį pasiimti. Jeigu gavėjęs yra nurodęs savo telefono numerį, pranešimas jam siunčiamas SMS žinute. Jeigu telefono numerio neturima, spausdintas pranešimas kitą dieną įmetamas į tvarkingą gavėjo pašto dėžutę.
Jei klientas per mėnesį laiko neatsiima laiško, laiškas yra grąžinamas siuntėjui.
Šiuo konkrečiu atveju turime žinoti kliento vardą ir pavardę, tada galėsime tiksliai atsekti, kodėl klientas negavo, kaip jis pats teigia, registruoto laiško.“