• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Lietuvoje vykusioje tarptautinėje konferencijoje „Franchise Hub Expo“ apsilankęs milijardieriui Warren‘ui Buffett‘ui priklausančio kavinių tinklo „Dairy Queen“ viceprezidentas Amiras Kremeris atskleidė, kad Europos rinką tinklas planuoja užkariauti žengdamas į ją iš rytinės pusės. Daugiau nei 5.000 užkandinių turintis „Dairy Queen“ jau kitąmet planuoja atverti duris Lenkijoje, o vėliau apsispręs ir dėl kitų šalių.

 Lietuvoje vykusioje tarptautinėje konferencijoje „Franchise Hub Expo“ apsilankęs milijardieriui Warren‘ui Buffett‘ui priklausančio kavinių tinklo „Dairy Queen“ viceprezidentas Amiras Kremeris atskleidė, kad Europos rinką tinklas planuoja užkariauti žengdamas į ją iš rytinės pusės. Daugiau nei 5.000 užkandinių turintis „Dairy Queen“ jau kitąmet planuoja atverti duris Lenkijoje, o vėliau apsispręs ir dėl kitų šalių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didžiausią kavinę atidarys Lenkijoje

„Į Europos rinką žengiame per rytinę jos dalį. Tokia mūsų strategija – pradėti nuo Rytų, o ne nuo Vakarų Europos šalių. Kodėl pasirinkome tokią strategiją – nedetalizuosiu. Viena didžiausių „Dairy Queen“ kavinių Europos Sąjungoje bus atidaryta jau kitąmet Lenkijoje. Nuo to, kaip mums seksis šioje šalyje, priklausys ir tolimesnė plėtra žemyne“, – pasakojo A. Kremer. Vienintelės dvi šiuo metu Europoje veikiančios „Dairy Queen“ kavinės yra įsikūrusios Ukrainoje ir Kipre.

REKLAMA

Didžioji dalis tinklo užkandinių veikia JAV. Užsienio rinkose „Dairy Queen“ iki šiol plėtėsi Artimuosiuose Rytuose ir Azijoje, aplenkdama Europą. Šiems regionams prioritetas teiktas dėl mažesnės konkurencijos ir geresnio amerikietiškų produktų vertinimo. Tiesa, čia pastaraisiais metais teko susidurti su kitokiais sunkumais, pavyzdžiui, pirmoji kavinė Egipte buvo atidaryta prieš pat „arabų pavasarį“, o Tailande dalį taškų teko uždaryti dėl potvynio padarinių.

REKLAMA
REKLAMA

Tendencijas lemia Y karta

Plečiant tarptautinį „Dairy Queen“ tinklą bendrovei tenka atsižvelgti ir į kintančias vartojimo tendencijas, kurios ypač ryškios Vakarų šalyse. Jas daugiausia diktuoja jaunesni vartotojai – vadinamoji Y karta, kurios pasirinkimo kriterijai ženkliai skiriasi nuo ankstesnių kartų:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Anksčiau klientams svarbiausi buvo trys pagrindiniai dalykai: kaina, maistas ir lokacija. O Y karta tikisi ko kito, ji yra „žalesnė“. Jauniems žmonėms svarbu žinoti, iš kur atkeliavo produktas, jie nori paremti vietinius gamintojus ir priešiškiau žiūri į importą“, – pasakojo A. Kremer.

REKLAMA

Taip pat jis pažymėjo, kad dėl ekonominių aplinkybių iškilo ir sparčiai auga nauja kavinių kategorija: „Po ekonomikos krizės tarp greito maisto užkandinių ir vidutinės klasės kavinių įsiterpė nauja kategorija – savitarnos kavinės. Čia pietums išleidžiama nuo 8 iki 12 dolerių (JAV kainomis). Dabar tai greičiausiai pasaulyje auganti kavinių kategorija“, – konstatavo Amir Kremer.

Jis pastebėjo, kad dėl to didieji greito maisto restoranų tinklai JAV jau dabar išgyvena nelengvus laikus, o labiausia nukentėjo vidutinės klasės restoranai. „Pagrindiniai greito maisto užkandinių klientai „išaugo“ iš tokio maisto ir mažos kainos. Jie jau buvo įpratę vaikščioti į vidutinės klasės kavines, tačiau po krizės nebegali sau to leisti. Todėl atsirado savitarnos kavinės. Jos skirtos tiems, kas neišgali pietauti vidutinės klasės kavinėse, tačiau nenori grįžti į greito maisto užkandines. Savitarnos kavinėse aplinka ir maistas toks, kaip vidutinės klasės kavinėse, o aptarnavimas ir kaina – panaši į greito maisto užkandinių. Klientas užsisako ir susimoka prie kasos, jo neaptarnauja padavėjai, bet jis jaučiasi lyg būtų vidutinės klasės kavinėje“, – dėstė pranešėjas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų