Ambicingus planus savosios teritorijos miestus ir kaimus sujungti dviračių takais puoselėja Kauno rajono savivaldybė. Dviračių maršrutų schemoje, parengtoje pagal tarptautinį projektą „Nauji tiltai – miesto ir kaimo sąveikos valdymo tobulinimas siekiant geresnės gyvenimo kokybės“, suplanuota 371,8 km trasų, maršrutų (ir perspektyvinių maršrutų).
Įgyvendinti šį sumanymą dabartinėmis kainomis reikėtų 80 milijonų litų. Pritraukiant lėšų iš įvairių šaltinių ir jas konsoliduojant, tai padaryti per dešimt metų neturėtų būti didelė našta. Pasak ekspertės Aidos Mačerinskienės (UAB „Statybos strategija“), net jei pavyktų realizuoti tik vieną trečdalį sumanymų, jau būtų didelis pasiekimas.
Kol kas nė vienas šalies rajonas tokios schemos dar neturi. Kauno rajono dviračių infrastruktūros plėtros galimybių ir poreikio vietos bei turizmo reikmėms analizė ir preliminari dviračių maršrutų schema suderinti su Kauno miesto dviračių takų planu. Taip pat numatytos konkrečios dviračių takų susijungimo vietos.
Kauno miesto savivaldybės Aplinkos apsaugos skyriaus vyresnioji specialistė Inga Bendorienė sakė, kad pirmiausia numatyta sujungti Lampėdžių dviračių taką su Raudondvariu, Kleboniškį – su Karmėlava, o planuojamą Jotvingių gatvės dviračių taką – su Domeikava.
Kaip teigia specialistai, dažniausiai daroma klaida – savivaldybėse įrengiamos atskiros atkarpos be jungčių. Todėl sveikintina, kad Kauno rajono projektas sukurs pagrindą tolesnei dviračių takų infrastruktūros plėtrai penkiose savivaldybėse.
Rajono savivaldybės meras Valerijus Makūnas, nuo pat pradžios aktyviai besidomintis šiuo projektu ir pats mėgstantis leisti laisvalaikį ant dviračio, pripažino, jog žmonių požiūris keičiasi, jie nori gyventi sveikiau, sportiškiau ir įvairiau. Todėl būtina atsižvelgti į gyventojų nuomones ir sudaryti jiems geresnes gyvenimo sąlygas.
Įtikinėti, kad važiavimas dviračiu suteikia daug teigiamų emocijų, stiprina sveikatą, apsaugo nuo ligų, jau nebereikia. Kylančios degalų kainos – taip pat svarus argumentas iš automobilio persėsti ant dviračio.