Kauno savivaldybės administracijos paskelbto Kauno prekės ženklo konkurso „dalyviai“ nekelia žmonėms simpatijų. Dešimt sukurtų logotipų ir šūkių, iliustruojančių miesto ypatumą, daugeliui pasirodė nešiuolaikiški, banalūs, neatitinakantys tikrovės ir t.t.
Tokias išvadas Balsas.lt padarė po to, kai pirmadienį tinklalapyje buvo parodyti pagrindiniai nominantai į prekės ženklo titulą ir pasipylė kritiški internautų komentarai.
Reikalavimai ženklui – aukšti
Anot Kauno savivaldybės Miesto įvaizdžio ir turizmo skyrius vedėjo Sauliaus Kromalco, reikalavimai prekės ženklui buvo suformuoti remiantis apklausomis verslo srityje, tarp užsienio turistų ir šalies gyventojų.
„Ženklas turi būti orientuotas tiek į turizmo sritį, tiek į investicijų sritį, kad komunikuotų miesto galimybes šiuose sektoriuose. Taip pat buvo svarbu, kad miesto ženklas būtų inovatyvus, atspindėtų akademinę miesto pusę, atrodytų novatoriškas, būtų dinamiškas ir žaismingas ir buvo rekomenduojama, kad nedominuotų bažnyčios ir simboliai, nes tų objektų įtraukimas didina statiškumą“, - naujienų portalui Balsas.lt pasakojo S. Kromalcas.
Tuo tarpu, skaitytojai pasigedo šiuose ženkluose įsimintinumo ir patrauklumo.
„Visi šie ženklai tikrai niekam tikę visuose parašytas žodis Kaunas ir tiek, kuri pasitelkus kelias spalvas (geltona, žalia, raudona, mėlyna) pagražintas. Jokios vaizduotės“, - rašė skaitytojas saras.
„Konkretus idėjų badas... apgailėtina...“, - kritikavo skaitytojas, pasivadinęs J.
„Prastesnių ženklų gyvenime nesu matęs...“, - rašė asds.
„Jei dabar būtų 20 metų atgal, aš suprasčiau. Visi ženklai atrodo pasenę, neįsimintini ir nepatrauklūs. Sorry, bet negaliu balsuoti“, - komentavo nu duodat.
Būta ir daugiau panašaus pobūdžio komentarų, apeliuojančių į tai, kad tiesiog nėra už ką balsuoti.
Prekės ženklai – plagiatai
Kritikai taip pat neatmetė galimybės, kad kai kurie konkurse dalyvaujantys ženklai per daug asocijuojasi su kitais pasaulyje žinomais prekiniais ženklais ar logotipais. Pavyzdžiui, prekės ženklas su šūkiu „Kaunas širdy jaunas“ kelia asociacijų su prekybos tinklu „Prisma“ logotipu.
Potencialus Kauno miesto ženklas (nuotr. Balsas.lt)
Prisma logotipas (nuotr. Balsas.lt)
Balsas.lt atliktos apklausos metu bene daugiausiai balsų ir palaikymo sulaukęs prekės ženklas su šūkiu „Kaunas – daugiau nei Lietuvos širdis“ kelia asociacijų su Eurovizijos dainų konkurso logotipu.
Kauno miesto ženklo ir šūkio konkurso nominantai (nuotr. Balsas.lt)
Eurovizija (nuotr. Balsas.lt)
Be to, buvo pastebėta, kad prekės ženklas su šūkiu „Kaunas – atviras miestas“ yra pernelyg panašus į JAV prekybos tinklo „Kmart“ logotipą.
Kauno miesto ženklo ir šūkio konkurso nominantai (nuotr. Balsas.lt)
Kmart logotipas (nuotr. Balsas.lt)
Tikėtina, kad vertinimo komisijai nusprendus, kad nė vienas ženklas nėra vertas užimti pirmos vietos konkurse ir tapti oficialiu Kauno simboliu turizmo ir verslo srityje, bus skelbiamas pakartotinas konkursas arba prekės ženklų kūrėjai turės atsižvelgti į komisijos pastabas ir patobulinti savo kūrinius.
Balsas.lt primena, kad buvo planuojama, kad prekės ženklą ir šūkį Kaunas turėtų įgyti iki metų pabaigos.