Bendrovė „Siemens“ pranešė kartu su partneriais „Siemtecha“ Kauno intermodaliniame terminale baigusi naujo krano valdymo sistemos programavimo darbus. Bendrovės „Baltic Cranes Industry“ suprojektuotame ir pagamintame konteineriniame krane įrengta moderni sistema padės sklandžiai iškrauti bei pakrauti iki 40 tonų sveriančius krovinius, efektyviau panaudojant elektros energiją.
„Standartinė krano valdymo sistema energijos perteklių paprastai paverčia šiluma ir išskiria jį į aplinką. Kauno intermodalinio terminalo krane įdiegta sistema nepavers energijos šiluma, o grąžins susidariusį perteklių atgal į elektros tinklą ir taip per metus sutaupys iki 15 proc. krano valdymui reikalingos elektros energijos“, – teigė Kęstutis Čiplys, „Siemens Osakeyhtio“ Lietuvos filialo generalinis direktorius.
Energijos taupymo darbą atliks ant krano įrengti du kintamosios srovės lygintuvai ir keitikliai „Sinamics S“, reguliuojantys variklių greitį. Krovinio nuleidimo metu variklio pagaminta energija pateks į elektros tinklą, o lygintuvai iš tinklo pasiims tik tiek energijos, kiek jos reikės keitiklių maitinimui“, – paaiškino K. Čiplys. Jis pridūrė, kad dėl sistemoje naudojamų ne vieno, kaip įprasta, o dviejų lygintuvų kranas nejaus ir elektros srovės svyravimų, todėl galės sklandžiai dirbti ir esant jos pertrūkiams. Sugedus vienam iš lygintuvų, konteinerių krovimo veiksmus kranas kurį laiką vis dar galės atlikti, veikdamas avariniu režimu.
„Modernią „Siemens“ įrangą pasirinkome dėl galimybės ypač paprastai valdyti daugiau nei 400 tonų sveriantį konteinerinį kraną, – pabrėžė „Baltic Cranes Industry“ direktorius Arūnas Jočys. – Tradicinė krano valdymo sistema tiesiog nebūtų pajėgi užtikrinti sklandaus milžiniško įrenginio, krovinius keliančio 120 m/min greičiu, darbo.
Įdiegta sistema leis krano operatoriui sklandžiai valdyti ir gyvai stebėti krovinių gabenimą tarp aikštelės, geležinkelio ir autotransporto priemonių. Be to, krano kabinoje esančiame valdymo pulto ekrane darbuotojas matys informaciją apie krovinius (pavyzdžiui, jų svorį) ir pranešimus, susijusius su krano veiklos sutrikimais, todėl galės juos pašalinti nedelsiant ir taip prailginti įrangos tarnavimo laiką bei sumažinti nuostolius dėl prastovų.
Šiuo metu vyksta paskutiniai operacijų vykdymo testavimai ir sistemos derinimo darbai. Aktyvi terminalo veikla ir klientų aptarnavimas planuojamas nuo 2015 m. pradžios, sakoma „Siemens“ pranešime.