Kauno daugiabučių administratoriai turės palaikyti glaudesnius ryšius su gyventojais, kurių būstus administruoja.
Tai numatyta trečiadienį Kauno miesto savivaldybės tarybos kolegijai pristatytame Kauno miesto butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo nuostatų projekte, kurį parengė savivaldybės darbo grupė, vadovaujama administracijos direktoriaus pavaduotojo Ramūno Gataučio.
"Mūsų darbo grupė numato daugybę pakeitimų nuostatuose. Vieni iš svarbiausių būtų šie - administratorius visą informaciją, susijusią su daugiabučio administravimu, turės pateikti interneto svetainėje. Be to, administratorius privalės gyventojams teikti metines atliktų darbų ataskaitas. Kiekvienas namas turės savo kaupiamąją sąskaitą, vieno kurio nors namo gyventojų surinktos lėšos bus panaudojamos tik to namo reikmėms, o organizuodamas viešuosius pirkimo konkursus administratorius privalės apie juos informuoti namo savininkus", - sakė R. Gatautis.
Administruojamos daugiabučių teritorijos Kauno seniūnijose privatininkams priskiriamos po to, kai laimimas miesto savivaldybės surengtas konkursas. Iki šiol administratoriai rengia tik bendras visiems administruojamiems namams veiklos ataskaitas. Naujoje nuostatų redakcijoje yra patikslintos administratorių organizuojamų namo priežiūros paslaugų ir darbų pirkimų procedūros, sudarytos galimybės gyventojams kontroliuoti paslaugų pirkimus, nustatyta gyventojų sprendimų priėmimo ir jų atstovavimo tvarka bei padarytos kitos nuostatų pataisos.
Pakeitimų nuostatuose, anot darbo grupės vadovo R. Gataučio, prireikė gyventojams pageidaujant. Pastarieji jau seniai skundžiasi, kad daugiabučių namų administratoriai neteikia jokių ataskaitų gyventojams apie atliktus jų namo priežiūros ar remonto darbus, viešieji konkursai vykdomi neskaidriai.
Dar nuostatai numato, jog administratorius turės padėti namo savininkams (gyventojams) kurti bendriją, jeigu jie to pageidaus. Tokiu atveju, bendrija pati rinksis, kas jos namą administruos.
Pasak R. Gataučio, pirmiausia reikia siekti, kad visi ar bent dauguma daugiabučių įkurtų bendrijas, kurios galėtų pačios samdytis licenciją turintį administratorių ir reikalauti iš jo atsakomybės. Bendrija pati spręs, ar atsisakyti jos netenkinančio samdomo administratoriaus paslaugų. Kol kas už nuosavuose būstuose, kurie yra daugiabučiuose, gyvenančius kauniečius ir šį klausimą sprendžia savivaldybė, nors namo administravimui lėšų ji neskiria.
Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas priminė: savivaldybė padeda gyventojams, kurie pageidauja įkurti bendriją: iš dalies yra dengiamos notarinės išlaidos, taip pat detaliojo plano rengimo lėšos.
"Nauji nuostatai leis tinkamai organizuoti darbą, sukurs konkurencinę kovą tarp administratorių, juos skatins pasitempti. Nereikėtų pamiršti, jog gruodžio pabaigoje turėsime apsispręsti, ar pratęsti esamas sutartis su administratoriais, ar skelbti naujus konkursus", - sakė meras A. Kupčinskas.
Administratorių veiklą ir jų santykius su gyventojais reglamentuojančio dokumento viešas svarstymas vyks lapkričio 19 dieną 15 val. savivaldybės didžiojoje salėje. Galutinį šio dokumento variantą vėliau dar turės patvirtinti Kauno miesto taryba.