Nuo Nemuno salos pajudėjo baržos, plukdančios iš upės kanalo daugiau nei metus jame „konservuotą“ dumblą.
Jį dar iki praėjusių metų gegužės turėjo išgabenti kanalą valiusi „Kauno tiltų“ bendrovė, kuri buvo laimėjusi savivaldybės skelbtą konkursą. Tačiau valymo darbus pabaigusi ji nusprendė keisti konkurso sąlygas ir dumblui išvežti vietoj upės baržų pasitelkti sunkvežimius.
Savivaldybė pasipriešino tokiems pakeitimams, todėl jai teko ieškoti, kas baigtų įgyvendinti projektą.
Bendra ES lėšomis finansuojamo projekto vertė siekia daugiau nei 4,5 mln. litų. 10 proc. šios sumos sudaro savivaldybės biudžeto lėšos.
Baimindamasi prarasti projekto įgyvendinimui skirtas ES lėšas, savivaldybė nesutiko keisti dumblo gabenimo būdo ir paskelbė naują konkursą projekto darbams atlikti. Konkursą laimėjo jungtinės veiklos sutartį pasirašiusios bendrovės „Kamesta“ ir „Hidrum“ bei Vandens vidaus kelių direkcija, kurios šiuo metu ir atlieka baigiamuosius dumblo išvežimo darbus.
Prie Nemuno salos darbuojasi žemsiurbės, ekskavatoriai, baržos. Iš kanale įrengtų sėsdintuvų siurbiamas dumblas, kuris baržomis plukdomas į Vilijampolę, į Nemuno prieplauką. Nekenksmingas dumblas sunkvežimiais bus gabenamas į sąvartyną.
„Visus darbus planuojama baigti iki birželio 30 dienos“, – teigė projektą kuruojantis Kauno miesto savivaldybės administracijos Aplinkos apsaugos skyriaus vyriausiasis specialistas Ramūnas Judeika.