Štai tokių rombų jau nuo rugsėjo vis daugėja Kauno gatvėse. Savivaldybės atstovai sako, kad tai įspėjamieji ženklai ir vairuotojams, ir patiems pėstiesiems.
„Labiau nutolęs rombas nuo pėsčiųjų perėjos ženklinamas 30 metrų atstumu, tai yra automobilio stabdymo kelias reikalingas sustoti važiuojant jam važiuojant 50 km/h. Pėstysis artėdamas prie pėsčiųjų perėjos ir matydamas kad auto yra tarp pirmo ir antro rombo ir jeigu jis nemažina greičio, jis žino, kad auto nebespės sustoti, ir gali įvertinti ar saugu jam įžengti į pėsčiųjų perėją ir kaip jis taip turėtų elgtis“, – komentavo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
„Mačiau, bet ką reiškia, nežinau“, – sakė vienas pėstysis.
Jei kauniečių akys naujoves dar fiksuoja, tai štai svečiai jomis visai nesivadovauja – sako važiuojantys tik kaip nurodo kelių eismo taisyklės ir jose esantys ženklai. Tad rombų nauda abejoja.
„Oi, žinokit, nepastebėjau, iš Jonavos esu. Dar kol kas nepastebėjau“, – kalbėjo kitas.
Susisiekimo ministerija, girdama Kauną už sutvarkytas pėsčiųjų perėjas ir skiriamą ypatingą dėmesį eismo saugumui, rombus vadina perteklinėmis priemonėmis, įnešančiomis daugiau sumaišties, ir net pataria juos nutrinti
„Džiugu, kad Kauno savivaldybė daugumą perėjų rekonstravo, tačiau papildomų ženklinimų, kurie numatyti kelių eismo taisyklėse turėtų vengti ir atsisakyti", – komentavo Susisiekimo ministerijos ekspertas Vidmantas Pumputis. – Tiek, kiek nurodyta taisyklėse, kaip turi atrodyti pėsčiųjų perėja taip ir turėtų būti, pertekliniai ženklinimai kai kuriems vairuotojams gali sukelti neaiškumų.“
Kauno savivaldybė neslepia, kad tokius ženklus nusižiūrėjo ne iš kokios nors Europos šalies, o net iš Azijos. Ir jų pašalinti neketina. Į ministerijos priekaištus savivaldybė sureagavo – tik ne rombus trindama, ministerijai ji pasiūlė oficialiai įteisinti tokį ženklinimą.
„Galbūt vertėtų pagalvoti apie KET papildymus jei tam tikros priemonės pasiteisina. Lygiai tie patys rombai yra ne vienoje šalių prieš pėsčiųjų perėjas naudojami kaip įsėjamasis ženklas, pavyzdžiui, Naujoji Zelandija, Japonija, Azijos šalys, JAV, Kanadoje naudojami kaip įspėjimo simboliai“, – dėstė P. Keras.
Perėjose sužeista
2017 m. 40
2018 m. 24
Perėjose žuvo
2017 m. 2
2018 m. 0
Pagrindinis argumentas, palikti rombus ant kelio – sumažėjusi sužeistųjų pėsčiųjų perėjose statistika – štai pernai jose sužalota 40 žmonių, o šiemet beveik perpus mažiau. O žuvusiųjų pernai buvo du, šiemet nė vieno.
Ar vien dėl rombų – sunku pasakyti. Kaune visos perėjos rekonstruojamos ir čia daug įvairių naujovių įdiegta, kad ir štai tokios išmaniosios perėjos, gerai matomos sutemus.
Kaune yra neaprašytos kelių eismo taisyklėse perėjos, kurios LED signalizacija informuoja vairuotojus apie prie perėjos artėjančius pėsčiuosius.
Kaune nepakeliančiųjų akių nuo mobilaus telefono saugumui veikia ir moderni perėja. Anksčiau piešti ir įvairūs piešiniai bei rašytos citatos iš socialinių tinklų. Dalis iniciatyvų nepasiteisino, o štai i rombų piešimą Kauno savivaldybė jau pavasarį vėl žadama atnaujinti ir taip paženklinti visas pavojingiausias miesto perėjas.