Biudžeto nesurenkanti Kauno miesto savivaldybė griebiasi šiaudo - vėl ketina branginti viešojo transporto bilietus.
Pasak miesto vadovų, tokiu būdu tikimasi sulaukti apyvartinių lėšų troleibusų ir autobusų parkams. "Nematome kitos išeities, nes pinigų neužtenka viešajam transportui išlaikyti. Talonėlių kainas didinti būtina", - sakė Kauno meras Andrius Kupčinskas.
Poryt Kauno miesto taryba spręs, nuo kurios dienos kauniečiai, pirkdami viešojo transporto bilietus, mokės nebe 1,7, o 1,8 lito. Pasak A.Kupčinsko, sprendimas sutrumpinti viešojo transporto maršrutus ar kai kurių visai atsisakyti nepalengvino finansinės miesto biudžeto naštos. Šiuo metu autobusų ir troleibusų įmonėms skiriamos dotacijos ir kompensacijos iš viso per metus siekia 30 mln. litų. Miesto mero įsitikinimu, jei viešajam transportui nebūtų skiriamos dotacijos ir kompensacijos, vienkartinis talonėlis kainuotų daug daugiau - apie 4 litus.
Autobusų ir troleibusų bilietų brangimo tikslingumu tiki ir Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras. Anot jo, važiavimo viešuoju transportu kainą ketinta didinti iki 2,2 lito, tačiau tam kategoriškai pasipriešino politikai.
Kauno miesto savivaldybei priklausančios įmonės "Kauno autobusai" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis teigė, kad brangstantys talonėliai gali būti įmonės gelbėtojai. "Nebeturime apyvartinių lėšų, nes savivaldybė mums skolinga 13 mln. litų. Tuo metu už talonėlius gauti pinigai įmonės kasą pasiekia aplenkdami biudžetą", - sakė M.Grigelis. Direktorius nebuvo linkęs atvirai sakyti, ar reikėtų branginti talonėlius, jei savivaldybė grąžintų skolą "Kauno autobusams". Jis neatsakė ir į LŽ klausimą, ar šįmet tai bus paskutinis viešojo transporto bilietų branginimas.
Kristina KUČINSKAITĖ