Atidarymas – pavasarį
Edukaciniame komplekse bus įkurta improvizuota gyvenamoji zona su prekybos centro imitacija, degaline, traukinių stotimi, mokykla ir net policijos komisariatu. Čia taip pat bus įrengti dviračių takai, o figūrinio vairavimo aikštelėje vaikai galės tobulinti manevravimo dviračiu įgūdžius.
„Visa miestelio teritorija suskirstyta į skirtingas zonas: intensyvaus eismo zona su pėsčiųjų viaduku ir žiedine sankryža, šviesoforu reguliuojamomis ir nereguliuojamomis sankryžomis. Gatves nušvies žibintai, o pėstieji eis per išmaniąją pėsčiųjų perėją. Žymėjimo juostos, kelio ženklai – visa šiuolaikiška infrastruktūra skirta lavinti mažųjų įgūdžius“, – aiškino Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Šiuo metu šalia mokyklos stadiono statomame komplekse įvestos požeminės komunikacijos, tiesiamos gatvės, klojami šaligatviai, baigiamas statyti pėsčiųjų viadukas. Visus darbus planuojama užbaigti per keletą ateinančių mėnesių, o miestelį oficialiai atidaryti pavasarį.
Svarbu ugdyti nuo mažens
Pasak specialistų, svarbu ne tik orientuotis į infrastruktūros saugumo didinimą, bet ir į žmonių elgsenos pokyčius.
„Saugaus eismo miestelio įrengimas leis kokybiškai nuo pat mažens ugdyti suvokimą apie eismą, kelių eismo taisykles, eismo dalyvių pareigas. Tokios priemonės su konkrečiais pavyzdžiais ir realistiškomis situacijomis stiprins vaikų suvokimą, kodėl taip svarbu laikytis taisyklių gatvėje. Mūsų žiniomis, tai bus vienintelis tokio tipo miestelis Baltijos šalyse“, – teigia Kauno A. Žikevičiaus saugaus vaiko mokyklos vadovė Rasa Šerpytienė.
Per metus saugaus eismo pamokose apsilanko apie 4500 vaikų ne tik iš Kauno miesto ir rajono, bet ir Kaišiadorių, Birštono, Druskininkų, Prienų, Jurbarko, Klaipėdos, Kėdainių, Šilutės ir Šakių.
Investicijos į saugumą
Per pastaruosius kelerius metus Kaunas stipriai pasistūmėjo saugesnio judėjimo mieste link. Nuo 2014 metų įrengtos ar atnaujintos net 68 šviesoforinės sankryžos.
„Keliose dešimtyse gatvių atsisakėme kairiųjų posūkių, dėl kurių dažnai kildavo avarijos. Kur įmanoma, įrengėme papildomas eismo juostas. Gerėjančią statistiką lemia ir atnaujinami arba naujai įrengiami pėsčiųjų šaligatviai, modernizuojami gatvių apšvietimo tinklai, visose pėsčiųjų perėjose atnaujinami žymėjimai bei įrengiami kryptiniai apšvietimai“, – nuveiktus darbus vardino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Užtikrinti eismo saugumą mieste padeda ir greičio mažinimo kalneliai, iškiliosios sankryžos, atitvarai pavojingose vietose. Diegiama vis daugiau saugos priemonių matomumui gerinti: atsisakoma parkavimo vietų, kur stovintys automobiliai užstoja matomumą, įrengiami sferiniai veidrodžiai, daugiau įspėjamųjų ženklų.
Be to, apie artėjimą prie pėsčiųjų perėjų vairuotojus gatvėse įspėja išskirtinis ženklinimas – vadinamieji rombai.