Apie tiltą, nuo Kėdainių gatvės Vilijampolėje gavusį Kėdainių tilto pavadinimą, Kaune svarstoma ne vienerius metus. Šis tiltas turėtų padėti sumažinti transporto srautus per miesto centrą ir palengvinti susisiekimą tarp dviejų Nemuno krantų ties Marvele ir Vilijampolės, Šilainių mikrorajonais. Šiuo metu vairuotojai tam renkasi miesto senamiestyje esančias Gimnazijos, Šauklių gatves.
„Kėdainių tilto per Nemuno upę Kaune trasa bus efektyvus Kauno miesto infrastruktūros elementas, padėsiantis atlaisvinti apkrovas piko metu centro ir senamiesčio gatvėse, jas apvažiuojant ir tuo pačiu pagerinant ir ekologinę situaciją, o gal net ir įgalinant istorinių gatvių trasų gabaritų atkūrimą. Sumažinus srautus Senamiesčio ir Naujamiesčio aplinkoje, greta jų esančios teritorijos galės būti geriau pritaikytos žmonių poreikiams, o upės pakrantės humanizuotos“, – rašo konkurso organizatoriai.
Konkurso sąlygose pabrėžiama, kad tiltas turės vizualinį poveikį Senamiesčio apžvalgai, todėl jis pats galėtų tapti traukos objektu - papildomu apžvalgos tašku stebėti Senamiestį ir jį supančius šlaitus.
Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos konkurso sąlygose nurodyta, kad Kėdainių vadinamas tiltas turės būti keturių juostų, su dviračių ir pėsčiųjų takais. Projektuotojai turės užtikrinti, kad pro tiltą galėtų plaukti laivai.
Konkurso pirmosios vietos laimėtojui numatyta 4 tūkst. eurų premija, antrosios – 3 tūkst. eurų, trečiosios – 2 tūkst. eurų, o ketvirtosios ir penktosios – po 1 tūkst. eurų premijos.
Su pirmosios vietos laimėtoju bus sudaroma sutartis dėl tilto projektavimo.
Jo projektavimo paslaugų kaina neturi viršyti 450 tūkst. eurų – brangesnius pasiūlymus ruošiamasi atmesti.
Pasak konkurso organizatorių, Kėdainių tilto projektavimo ir statybos biudžetas yra 30 milijonų eurų, įskaitant mokesčius. Į šią sumą įtrauktos visos aplinkos tvarkymo ir kitos su objekto statyba susijusios išlaidos.
Konkursas vyks iki spalio mėnesio pabaigos.
Kaip BNS yra sakęs Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas, tiltą miestas planuoja statyti savarankiškai ir baigti projektą per maždaug ketverius metus.