Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Sios istorijos isvada kad tai nebuvo diversija suabejojo ne tik istorikai . 20 a. 7 desimtmetyje vokeciu dramaturgas parase pjese " Kariai " (Rolfas Hochhuthas) joje prieinama isvada kad Sikorskis zuvo nes tai isake padaryti Vinstonas Churchillis (D.Britanijos vadovas ) . Autorius tikono gaves irodymu is vieno auksto D.Britanijos slaptosios tarnybos pareiguno . Kartu su garsiu pasaulinio lygio istoriku - Davidu Irvingu istyrinejo archyvus , apklause liudytojus . Poto Irvingas parase knyga " Katastrofa : generolo Sikorskio mirtis " . Kitas garsus istorikas Carlosas Thompsonas parese knyga remiantis kurioje atmete Irvingo ir vokecio tvirtinimus ir pavadino tai baisiu smeiztu jis remesi piloto pasakojimu ir lektuvo gedimo priezastimi (vairalazdes uzsikirtimu ) "Apsmeiztas Winstonas Churchillis " . Kad ir kaip ten butu - Sikorskis tapo legenda ne tik Lenkijoje ir savo darbais per antraji pasaulini kara bet ir jo mirtis yra viena didziausiu 20 a paslapciu kurios mirties istorija iki sendien vis dar abejoja labai ja to meto tyre ekspertai kuriems neduoda ramybes pilotas ir jo papasokoti dalykai . Apie jo mirti kuriami filmai , rasomos knygos . Net neabejoju kad ir Rusijoje zuvusio politinio , karinio , dvasinio elito mirtis apaugs samoksloks teorijomis nors tam galbut net nereikes pagrindo kelti , vienaip ar kitaip jie taps stabais - kankinais , kitiems samokslo aukomis - ju laukia Sikorskio likimas - istoriku knygos , dokumentinai filmai ir neatsakomas klausimas kaip ir kodel
jei kam idomu biski daugiau apie sia katastrofa :
Ivyko 1943 m liepos 4 diena . Wladyslawas Sikorskis - emigracines Lenkijos vyriausybes ministras pirmininkas ir vyriausiais laisvosios Lenkijos kariuomenes , Didziosios Britanijos , JAV, Sovietu Sajungos karuomeniu , kovojusiu su Vokietija , sajungininkes , vadas , geguzes 24 diena isskirdo i artymuosius rytus is Londono . Po poros dienu i i jo biura paskambino lenkiskai kalbantis zmogus pareiskes kad Sikorskio lektuvas suduzo prie Gilbrataro - personalas pamane kad tai kazkoks beprotis nes jie zinojo kad Sikorskis sekmingai pasieki savo marsruto tiksla - deja tai buvo pasirodo pranasaski zodzia nes po skambucio praejus keliom dienom lektuvui gryztant jis suduzo butent ten kur minejo anonimas . Zuvo 15 keleiviu - vienintelis likes lektuvo lakunas Didziosios Britanijos karaliskojo oro laivyno pilotas cekas Edwardas Prchalas . Tuo marsrutu jis skraide per 4000 valandu ir lektuvu tuo buvo skrides per 400 valandu (lektuvas buvo "Liberators " amerikieciu gamybos ) tai buvo tikrai patyres pilotas .Tik pakiles , Prachalas lektuva nukreipe zemyn , kad sis igytu daugiau greicio ir galetu pakilti i reikiama auksti (tai iprasta manevras su perkrautu lektuvu ) . Veliau jau guledamas ligonineje pilotas pasakojo tyrejams avarijos ,kad manevra jis pradejo daryti budamas vos 40 m virs zemes . Kai lektuvui isibegejus , jis vel bande pakilti , uzsikirto vairalazde ir susidurimo nebuvo imanoma isvengti - lektuvas plojosi i jura . Spejamas kad vairalazde galejo uzsikirsti del keliu dalyku - pirma kazkas prikiso nagus prie jos , antra tai pacio lektuvo gedimas , trecia nebuvo priristas papildomas bagazas . Liudininkai mate lektuva tvirtono kad prie jo niekas nebuvo prisiartines (pats pilotas nebutu gadines jos ir rizikaves savo gyvybe ) daugiau klausimu kelia 3 variantas - papildomas bagazas . Pilotas prisimine kad jis pries pat skrydi paeme viena keista , nepazystama keliavi su salyga kad jis netures papildomo bagazo nes lektuvas ir taip buvo beveik perkrautas virs normos . Taciau gerai zinoma , kad lektuvu igulos to meto is Vidurinuju Rytu kaip ir keliavi slapta gabenosi papildomo bagazo - kontrabandos - tai prekes buvusios paklausios juodojo Anglijos ir Europos rinkoje (kailiai , cigarai , fotoparatai , viskio, chereso butelai ir t.t ) Po avarijos tarp nuolazu gelbetojai rado ne tik iprasta keliaviu bagaza - diplotinius krepsius bet ir dezes su kontrobandinemis prekemis - galimas atvejis kad paslaptingas keleivis be piloto zinios ir pazeisdamas susitarima paslapciai ikiso i lektuvo savo prekes kuriu nepritvirtino ir del to ivyko katastrofa - arba kazkas ju ten pridejo specialai - neatmetamas variantas kad tai pacios igulos prekes bandant palepinti save gryzus namo ir jas slepe nuo piloto . Pareigunams nedave ir kitas keistas dalykas be vairalazdes gedimo ir keisto bagazo su dar didesniu paslaptingu pakeleiviu (kuri pilotas galbut isgalvojo noredamas nuslepti kad prekes buvo jo arba kieno nors kito is igulos ) tai kad pilotas Prchas ta diena devejo gelbejimosi lemene , nors paprastai panasias atsargumo priemones jis ignoruodavo ir tai kad jis vienintelis isgyveno - nors ir su abiems luzosioms kojomis isgyveno juroje iki atplaukiant gelbetojams . Tai pat keista dalykas tas kad - liudininkai mate avarija nuo kranto - pasakojo apie nuo pastebeta dar viena zmogu su gelbejimosi lemene , kuris kabarojosi ant lektuvo sparno kol paskendo su visu lektuvu - spejama variantas kad tai galejo buti antras lektuvo pilotas kuris su kitu isgyvenusiu pilotu buvo suplanave ir sieke nuskandinti lektuva tik jam galbut ne taip pasiseke . Kunai niekada nebuvo rasti
Ivyko 1943 m liepos 4 diena . Wladyslawas Sikorskis - emigracines Lenkijos vyriausybes ministras pirmininkas ir vyriausiais laisvosios Lenkijos kariuomenes , Didziosios Britanijos , JAV, Sovietu Sajungos karuomeniu , kovojusiu su Vokietija , sajungininkes , vadas , geguzes 24 diena isskirdo i artymuosius rytus is Londono . Po poros dienu i i jo biura paskambino lenkiskai kalbantis zmogus pareiskes kad Sikorskio lektuvas suduzo prie Gilbrataro - personalas pamane kad tai kazkoks beprotis nes jie zinojo kad Sikorskis sekmingai pasieki savo marsruto tiksla - deja tai buvo pasirodo pranasaski zodzia nes po skambucio praejus keliom dienom lektuvui gryztant jis suduzo butent ten kur minejo anonimas . Zuvo 15 keleiviu - vienintelis likes lektuvo lakunas Didziosios Britanijos karaliskojo oro laivyno pilotas cekas Edwardas Prchalas . Tuo marsrutu jis skraide per 4000 valandu ir lektuvu tuo buvo skrides per 400 valandu (lektuvas buvo "Liberators " amerikieciu gamybos ) tai buvo tikrai patyres pilotas .Tik pakiles , Prachalas lektuva nukreipe zemyn , kad sis igytu daugiau greicio ir galetu pakilti i reikiama auksti (tai iprasta manevras su perkrautu lektuvu ) . Veliau jau guledamas ligonineje pilotas pasakojo tyrejams avarijos ,kad manevra jis pradejo daryti budamas vos 40 m virs zemes . Kai lektuvui isibegejus , jis vel bande pakilti , uzsikirto vairalazde ir susidurimo nebuvo imanoma isvengti - lektuvas plojosi i jura . Spejamas kad vairalazde galejo uzsikirsti del keliu dalyku - pirma kazkas prikiso nagus prie jos , antra tai pacio lektuvo gedimas , trecia nebuvo priristas papildomas bagazas . Liudininkai mate lektuva tvirtono kad prie jo niekas nebuvo prisiartines (pats pilotas nebutu gadines jos ir rizikaves savo gyvybe ) daugiau klausimu kelia 3 variantas - papildomas bagazas . Pilotas prisimine kad jis pries pat skrydi paeme viena keista , nepazystama keliavi su salyga kad jis netures papildomo bagazo nes lektuvas ir taip buvo beveik perkrautas virs normos . Taciau gerai zinoma , kad lektuvu igulos to meto is Vidurinuju Rytu kaip ir keliavi slapta gabenosi papildomo bagazo - kontrabandos - tai prekes buvusios paklausios juodojo Anglijos ir Europos rinkoje (kailiai , cigarai , fotoparatai , viskio, chereso butelai ir t.t ) Po avarijos tarp nuolazu gelbetojai rado ne tik iprasta keliaviu bagaza - diplotinius krepsius bet ir dezes su kontrobandinemis prekemis - galimas atvejis kad paslaptingas keleivis be piloto zinios ir pazeisdamas susitarima paslapciai ikiso i lektuvo savo prekes kuriu nepritvirtino ir del to ivyko katastrofa - arba kazkas ju ten pridejo specialai - neatmetamas variantas kad tai pacios igulos prekes bandant palepinti save gryzus namo ir jas slepe nuo piloto . Pareigunams nedave ir kitas keistas dalykas be vairalazdes gedimo ir keisto bagazo su dar didesniu paslaptingu pakeleiviu (kuri pilotas galbut isgalvojo noredamas nuslepti kad prekes buvo jo arba kieno nors kito is igulos ) tai kad pilotas Prchas ta diena devejo gelbejimosi lemene , nors paprastai panasias atsargumo priemones jis ignoruodavo ir tai kad jis vienintelis isgyveno - nors ir su abiems luzosioms kojomis isgyveno juroje iki atplaukiant gelbetojams . Tai pat keista dalykas tas kad - liudininkai mate avarija nuo kranto - pasakojo apie nuo pastebeta dar viena zmogu su gelbejimosi lemene , kuris kabarojosi ant lektuvo sparno kol paskendo su visu lektuvu - spejama variantas kad tai galejo buti antras lektuvo pilotas kuris su kitu isgyvenusiu pilotu buvo suplanave ir sieke nuskandinti lektuva tik jam galbut ne taip pasiseke . Kunai niekada nebuvo rasti
Lenkai nėra labai sąžiningi. Kariškiams nedera peržengti valstybinių sienų.
Visi turi laikytis taisyklių, jų tarpe ir prezidentai.
...nuosirdziausia uzuojauta Lenkijos zmonems ir zuvusiuju artimiesiems...
P.S.
...visoje sioje katastrofos situacijoje kazkas nesueina, cia kazkas ne taip, nepanasu i atsitiktinuma, per daug neitiketinu detaliu...
...ar nera keista, kad vis, kelinta karta, zuna Lenkijos valdzios ir kariuomenes elitas...???
...o paranoja buvo tada, kai 1940-1943 m. suimti Lenkijos karininkai tikejosi, kad Rusija ju nesusaudys Katyneje ar kitur to belaisviais paimto Lenkijos kariuomenes elito (beje kaip ir Lietuvos kariuomenes vadovu ir karininku), visi tikejosi, kad veikia tarptautines konvencijos del elgesio su karo belaisviais, bet pamirso su kuo turi reikala, deja tokie istorijos faktai...
P.S.
...visoje sioje katastrofos situacijoje kazkas nesueina, cia kazkas ne taip, nepanasu i atsitiktinuma, per daug neitiketinu detaliu...
...ar nera keista, kad vis, kelinta karta, zuna Lenkijos valdzios ir kariuomenes elitas...???
...o paranoja buvo tada, kai 1940-1943 m. suimti Lenkijos karininkai tikejosi, kad Rusija ju nesusaudys Katyneje ar kitur to belaisviais paimto Lenkijos kariuomenes elito (beje kaip ir Lietuvos kariuomenes vadovu ir karininku), visi tikejosi, kad veikia tarptautines konvencijos del elgesio su karo belaisviais, bet pamirso su kuo turi reikala, deja tokie istorijos faktai...
Galimas samokslas.Gal but kazka prisikalbejo kazkas is lenkijos vadovu.O zinant rusu buda labai tiketina,kad cia jie rankas prikiso.Nes kai Kubilius padare savo kvailus pareiskimus apie katyniu zudynes ir rusijos atsakomybe,rusai Kaliningrado pasienyje pademosntravo savo bombu galia,seniai jau buvo bebuve tokiu galingu bombu sprogdinimu,kad net gulint lovoje buvo jauciamos bombu sukeltos viracijos ,drebejo langai kokias geras 2 valandas.Na o po 2 dienu stai ir siurprizas pasauliui,lektuvo suduzimas.
...visoje sioje katastrofos situacijoje kazkas nesueina, cia kazkas ne taip, nepanasu i atsitiktinuma, per daug neitiketinu detaliu...
...ar nera keista, kad vis, kelinta karta, zuna Lenkijos valdzios ir kariuomenes elitas...???
P.S.
...nuosirdziausia uzuojauta Lenkijos zmonems ir zuvusiuju artimiesiems...
...ar nera keista, kad vis, kelinta karta, zuna Lenkijos valdzios ir kariuomenes elitas...???
P.S.
...nuosirdziausia uzuojauta Lenkijos zmonems ir zuvusiuju artimiesiems...
ir dabar ir tada tai buvo nuzudimas
REKLAMA
REKLAMA
Katynės prakeiksmas: 1943-ji – Sikorskis; 2010-ji – Kaczynskis