Ką apie Vyriausybės komunikaciją sako šios srities žinovai, kalbėjome su komunikacijos specialistu Mykolu Katkumi.
Ingridos Šimonytės Vyriausybė sulaukė nemažai priekaištų dėl prastos komunikacijos. Jūsų manymu, kiek tie priekaištai yra pagrįsti?
Aš manau, kad tikrai visi mes tikėjomės kitokio požiūrio į situaciją Lietuvoje iš I. Šimonytės Vyriausybės. Pirmiausiai, sakyčiau, kad yra lyderystės problema, kuri, aišku, išsiverčia ir į komunikacijos problemą. Ką aš turiu galvoje?
Neatrodo, kad Vyriausybė kontroliuotų tuos procesus, kurie vyksta su koronavirusu, neturi aiškaus susikalbėjimo ir nėra visiškai jokio aiškumo, kas bus. Vyriausybė kalbasi su protingais žmonėmis, duodamos kažkokios lentelės, teikiami ekspertų patarimai, bet mes neturime visi būti koronaviruso ekspertai ir turėti vieningą nuomonę, kaip, kas turi būti. Dėl to gaunasi, kad situaciją dabar kontroliuoja, kas tik nori, tik ne pati I. Šimonytės Vyriausybė.
Aš manau, kad tokioje situacijoje kaip pandemija, kada mums reikia aiškios lyderystės, tai, kas dabar vyksta, yra labai negerai.
Įsivaizduokime, kad ir jūs, ir aš esame premjerės patarėjai. Aš sakau, kad svarbiausi yra du dalykai: pirma, kad kuo mažiau žmonių sirgtų ir mirtų, antra, kad ligoninėse nepritruktų lovų. Viskas, komunikacija yra trečioje, penktoje vietoje, juolab žmonės iki vasaros pamirš, kas čia buvo blogai, kas jiems nepatiko, ir rugpjūčio mėnesį, gulėdami paplūdimy, sakys: viskas – situacija gera, kas buvo, pražuvo. Kaip manot?
Į Lietuvą grįžo „kubilizmas“. Yra labai daug aspektų „kubilizme“, kuriuos mes turėtumėme sveikinti ir prisiminti, bet „kubilizmas“ grįžo ta prasme, kad, kaip ir Andrius Kubilius, taip ir šita Vyriausybė, mano, kad jie daro tai, ką reikia padaryti, ir žiniasklaida vis tiek bus kritiška, kalbėtis su ja nereikia ir iš esmės duoti kuo mažiau informacijos. Visi papyks, o paskui darbai kalbės patys už save.
Mes prisimename, kaip tai baigėsi A. Kubiliaus Vyriausybei, ir mes matome, kaip tai gali baigtis I. Šimonytės Vyriausybei.
Žmonės tikrai daug ką supranta, bet tu turi duoti nurodymus, supratimą, kas vyksta, tu negali nereaguoti į kritiką ir negali nereaguoti į pagrįstą žmonių reikalavimą.
Visą pokalbį su komunikacijos specialistu kviečiame žiūrėti vaizdo siužete, esančiame viršuje.