Į Atlanto vandenyną nukritusio „Air France“ lėktuvo pilotus suklaidino skrydžio valdymo pavojaus signalai, į kuriuos jie prieš pat nelaimę sureagavo.Kaip praneša „The Wall Street Journal“, su pirminiais tyrimu rezultatais susipažinę šaltiniai tvirtina, kad pilotai nesilaikė numatytų procedūrų, kai atkakliai bandė nustatyti, kas atistiko.
Lėktuvas „Airbus A330“, kuriuo iš Rio de Žaneiro į Paryžių skrido 228 žmonės, 2009 metų birželio 1 dieną pateko į stiprią turbulenciją ir apledėjo. Manoma, kad dėl to galėjo būti pateikiami klaidingi lėktuvo greičio duomenys ir perspėjimai, atitraukę trijų pilotų dėmesį nuo prarandamos variklio traukos, informuoja naujienų agentūra AFP.
Įgula bandė suprasti, ką reiškia skirtingos perspėjimo žinutės, tuo pačiu stebėjo pagrindinius lėktuvo trajektorijos ir variklio galios indikatorius, teigia „The Wall Street Journal“.
Naudojant povandeninį laivą, šį mėnesį iš vandenyno dugno ištrauktos dvi lėktuvo juodosios dėžės. Manoma, kad atlikus tyrimą paaiškės, kad 10,7 km aukštyje skridusio orlaivio autopilotas išsijungė, kai lėktuvas pateko į turbulenciją, o tuomet greitį sumažino iki pavojingo lygio.
Tuomet pilotai susidūrė su daugybe automatikos gedimų ar atsijungimų, susijusių su problemomis lėktuvo greičio jutikliuose, teigiama žurnale. Taip pat pažymima, kad įgula nebuvo apmokyta, kaip elgtis esant tokiai nepaprastajai situacijai.
Visos spėlionės apie katastrofos priežastis remiasi teorija, kad apledėjo lėktuvo greičio matuokliai, tad buvo pateikiama klaidinga informacija apie orlaivio greitį. Anot „ The Wall Street Journal“, „Airbus“ 2003–2009 metais panašiuose lėktuvuose užfiksavo 32 tokių pačių problemų atvejus.
Ką išsiaiškino iš juodųjų dėžių, tyrėjai žada pranešti penktadienį.