Pirmadienį įpusėjus vyskupų dviejų savaičių susitikimui šeimos klausimais, pasirodė dokumentas, kuriame apibendrinami už uždarų durų jau įvykę debatai. Apie jokius sprendimus nepaskelbta, bet tonas yra veikiau palankus nei smerkiantis, toks, kuriuo siekiama vesti katalikus santuokos idealo link.
Vyskupai ragino ieškoti „drąsių“ naujų būdų padėti šeimoms, ypač toms, kurioms „pakenkė“ skyrybos. Ne taip, kaip per praėjusį sinodą šeimos klausimais 1980 metais, kurio dalyviai reiškė nusivylimą anuliavimų daugėjimu Jungtinėse Valstijose, dabar vyskupai ragina visame pasaulyje taikyti racionalesnes anuliavimo procedūras.
Dokumente sakoma, kad gėjai turi „gabumų ir pranašumų“, kurių gali pasiūlyti Bažnyčiai. Taip pat jame keliamas retorinis klausimas, ar Bažnyčia yra pasiruošusi rasti jiems vietos, „priimti ir vertinti jų lytinę orientaciją, nestatydama į pavojų katalikų šeimos ir santuokos doktrinos“.
Du tūkstančius metų gyvuojančiai institucijai, gėjų santykius laikančiai „netvarkingais savo prigimtimi“, reikšmingas net tokio klausimo iškėlimas.
„Tai stulbinantis pasikeitimas – kaip Katalikų bažnyčia kalba apie tos pačios lyties poras, – pareiškė jėzuitų rašytojas Jamesas Martinas (Džeimsas Martinas). – Sinodas tikrai atsižvelgia į sudėtingą katalikų patirtį pasaulio realybėje ir siekia tai priimti gailestingai, kaip tai darė Jėzus.“
Vyskupai pakartojo, kad tos pačios lyties santuokos yra net nesvarstytinos, bet pripažino, kad gėjų partnerystė turi pranašumų.
„Neneigiant moralinių problemų, kurios yra susijusios su homoseksualų sąjungomis, reikia pažymėti, kad yra atvejų, kai savitarpio pagalba, kalbant apie pasiaukojimą, yra vertinga parama partnerių gyvenime“, – sakoma dokumente.
Pasak vyskupų, heteroseksualios poros privalo suvokti „pozityvią civilinių santuokų realybę“ ir net gyvenimo nesusituokus teigiamus aspektus. Tikimasi, kad tai ilgainiui padės poroms pasiryžti bažnytinei santuokai.
Vyskupai tai pat paragino peržiūrėti 1968 metų encikliką „Humanae Vitae“, kurioje draudžiama naudotis bet kokiomis kontraceptinėmis priemonėmis. Pasak vyskupų, poros turi būti besąlygiškai pasiruošusios vaikų atėjimui, tačiau „Humanae Vitae“ žinutė „pabrėžia būtinybę gerbti asmenybės orumą, moraliai įvertinant šeimos planavimo metodus“.
„Šeimos planavimo“ sąvokos pavartojimas gali būti pripažinimas, kad daugelis katalikų, nepaisydami Bažnyčios mokymo, naudojasi kontraceptinėmis priemonėmis. Tačiau jis taip pat gali paskatinti ganytojus pripažinti esamą padėtį, o tada padėti poroms suvokti visas šio draudimo priežastis.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.