Kasparai, kaip ruošėtės šių metų sezonui pats, ir kokie darbai buvo atlikti tobulinant automobilį?
Praėjusių metų sezono varžybas nusprendėme išnaudoti bandymams. Aktyviai dirbome su automobilio nustatymais, stebėjome ir analizavome, ką reiktų tobulinti norint būti dar greitesniais. Žiemą nuveikėme tikrai daug ir dabar esame 100 proc. pasiruošę. Automobilis buvo pilnai perrinktas, sureguliuotas, atlikti minimalūs patobulinimai. Tuo tarpu aš žiemą išnaudojau įgūdžių tobulinimui trasose ant ledo. Ištirpus ledui turėjome keletą treniruočių sesijų, o dabar kiekvieną laisvesnę dieną nuo mokslų stengiuosi praleisti lenktynių simuliatoriuje, kuriame kartu su treneriu Jonu Dereškevičiumi tobuliname trajektorijų, reakcijos ir kitus aspektus. Simuliatoriaus programoje galima rasti manęs laukiančias Europos čempionato trasas ir netgi virtualią automobilio kopiją, todėl tai puikus būdas ruoštis varžyboms.
Kokiomis nuotaikomis pasitinkate šį Europos ralio kroso čempionatą?
Po praėjusio sezono turėjome laiko apdoroti informaciją ir maksimaliai patobulinti automobilį, šiame sezone tikslas yra pamatyti, ką galime parodyti. Galiu garantuoti, kad stengsimės kovoti dėl kuo aukštesnės pozicijos kiekvienose lenktynėse. Tuo pačiu dedame pamatus ateinantiems sezonams. Kiekvienos varžybos tokiame lygyje – tai unikali pamoka, kurios metu gauni didžiulį kiekį informacijos. Kaip ją apdorosi ir ko iš jos pasisemsi ateičiai lems, kokį greitį demonstruosi ateityje. Važiuoti Europos čempionate yra iššūkis kiekvienam. Čia susirenki greičiausi sportininkai, o šiemet konkurencija žada būti dar didesnė. Vien į pirmą etapą Portugalijoje atvyks net 33 lenktynininkai.
Dalyvausite visuose čempionato etapuose, kokie komandos lūkesčiai?
Iš vienos pusės mums pasisekė, kadangi beveik visos trasos, kuriose šiemet vyks čempionato etapai man ir komandai puikiai žinomos. Tik viename etape teks iš pagrindų susipažinti su trasa, o visos kitos trasos yra vienos mano mėgstamiausių. Nepaisant to, važiuoti visuose čempionato etapuose yra kur kas didesnis iššūkis nei pavienėse varžybose. Pradžioje etapus skirs mėnesis, tačiau vėliau laiko tarpai tarp varžybų trumpės, todėl įtampa augs. Reikia būti puikiai pasirengusiems strategiškai, psichologiškai ir fiziškai.
Ralio krosas sparčiai populiarėja tiek lenktynininkų, tiek žiūrovų tarpe, kodėl?
Be abejonės, tai viena sparčiausiai augančių automobilių sporto šakų. Žiūrovams tai puikus reginys, kurio metu jie ne tik gali iš vienos tribūnos matyti visą trasą, bet ir po važiavimų užsukti į serviso zoną, pamatyti, ką veikia sportininkai ir jų mechanikai. Šiame sporte daugybė lenkimų, kietos kontaktinės kovos – visi šie elementai labai patrauklūs žiūrovams, o lenktynininkams visuomet smagiau važiuoti kai žiūrovų daug ir jie aktyviai serga. Šiuo sportu užsikrečia ir didžiausios pasaulio automobilių sporto žvaigždės. Šiais metais pasaulio čempionate dalyvaus ir tokie vardai kaip Sebastianas Loebas ar Kenas Blockas, jau nekalbant apie ilgametį ralio čempioną ir dukart pasaulio ralio kroso čempionato nugalėtoją Peterį Solbergą. Tai tiesiog įspūdingas renginys žiūrovams ir labai įdomios varžybos sportininkams.
Pirmasis FIA Europos ralio kroso čempionato etapas vyks šį savaitgalį, balandžio 16-17 dienomis, Montalegrėje, Portugalijoje. Iš viso lenktynininkai čempionato metu įveiks 6 etapus, kuriuose lietuvis Kasparas Navickas „Super 1600” klasėje grumsis su sportininkais iš 9 Europos šalių.