• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Su kuo važiuoja Seimo nariai, kol iš naujo mokosi pažinti greitį ribojančius kelio ženklus ar jų vairuotojo pažymėjimai vėdinasi nuo alkoholio tvaiko?

REKLAMA
REKLAMA

Politikai – KET pažeidėjai

Laikai, kai vargšai sovietiniai milicininkai neatpažinę (ne visus juk iš veido pažįsti) sulaikydavo kokį nors politinį veikėją, šie nesidrovėdami išsitraukdavo atitinkamus pažymėjimus, o tvarkos sergėtojams belikdavo mandagiai palydėdavo tokį ­„draugą“ namo ar ten, kur jis pageidauja, o paskui svarstyti, ar negaus pylos nuo savo vadų, kad sulaikė ko negalima, negrįžtamai nugrimzdo praeitin.

REKLAMA

Ir joks pažymėjimas ar statusas šių laikų politiniams veikėjams jau nepadeda išsisukti (su sąlyga, kad policininkas sąžiningas – red. past.), jei įkliuvo neblaivus prie vairo, viršijo greitį ar sukėlė avariją.

Politikų, kurie ilgesniam ar trumpesniam laikui buvo praradę vairuotojo pažymėjimą ne taip mažai. Teisės vairuoti automobilį prieš kelerius metus neteko Seimo TS-LKD frakcijos narys Rokas Žilinskas. Už vairavimą vairuotojo pažymėjimą laikinai buvo praradęs ir turėjo susimokėti baudą parlamentaras konservatorius Arvydas Vidžiūnas. Pernai vasarą iš pareigų pasitraukė tuometis Seimo vicepirmininkas Algis Kašėta, skriejęs net 170 km per valandą greičiu. Dėl Petro Gražulio, teiraudamiesi, kiek kartų jis viršijo greitį, tvarkiečiai kreipėsi net į Policijos generalinį komisarą Saulių Skvernelį. Šių metų pavasarį teisinės neliečiamybės neteko avariją Vilniuje sukėlęs parlamentaras Liberalų ir centro sąjungos frakcijos narys Vincas Babilius.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tai ne tik pastarojo, kadenciją baigiančio Seimo narių bėdos. 2008 m. neblaivus prie vairo buvo sulaikytas tuometis Seimo Pilietinės demokratijos frakcijos narys Vladimiras Orechovas. Tais pačiais metais neblaivus prie vairo įkliuvo konservatorius Egidijus Vareikis, netrukus tapęs Seimo nariu. Dar anksčiau, 2006 m. tuomečio Seimo nario socialdemokrato Gintauto Mikolaičio vairuojamas automobilis , išvažiuodamas iš pakelės kavinės rėžėsi į neleistinoje vietoje sustojusį vilkiką, o kitas Seimo narys socialdemokratas Juozas Palionis buvo sulaikytas neblaivus per policijos reidą Vilniuje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2009 m. plačiai nuskambėjo įvykis, kai tuometis Aplinkos ministro patarėjas ir Seimo narės Astos Baukutės vyras Kęstutis Rupulevičius Vilniuje vairuodamas parlamentarės nuomojamą automobilį rėžėsi į šviesoforą. Pati A. Baukutė šių metų vasarą taip pat neišvengė su automobiliu susijusių bėdų.

REKLAMA

Šį sąrašą būtų galima tęsti. Tačiau ką daro mūsų išrinktieji, kol iš naujo mokosi pažinti kelio ženklus, nurodančius važiavimo greitį , kol  vairuotojo pažymėjimą vėdina nuo alkoholio tvaiko ar dėl kokių kitų priežasčių kuriam laikui praranda teisę vairuoti automobilį?

REKLAMA

E.Vareikis: važiuosiu taip, kad teisių neatimtų

„Aš neturėjau didelės problemos, nes vairuotojo pažymėjimą buvau praradęs prieš rinkimus ir padėjo rinkimų štabas. Tuo metu buvo organizuotas transportas, ir visi važinėjome.  Žinoma, su savo automobiliu esi lankstesnis, bet yra didesnė problema. Tai bausmė, gėda. Toks yra užmokestis už nusižengimą. Reikia važiuoti taip, kad teisių neatimtų“, – nenoromis prisiminė 2008-uosius seimo narys Egidijus Vareikis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, patirtimi, kaip sprendžia savo problemas vairuotojo pažymėjimą laikinai praradę parlamentarai, jie vieni su kitais nesidalina.

„Jeigu kas nors iš manęs atimtų automobilį, man būtų sunku. Ieškočiau draugų, prašyčiau padėti štabo komandos. Yra legalūs būdai, kaip važiuoti ne prie vairo. Bet kiekvienas manosi savaip. Pavyzdžiui, Seimo garažo nenaudojame asmeniniams reikalams. Seimo garažas nevežioja tų, kuriems atimtos teisės“, Balsas.lt sakė E. Vareikis. Bet netrukus pridūrė: „Ar čia yra kokių paslapčių? Aš neturiu jų. Bet gal kas nors ir važiuoja“...

REKLAMA

A.Kašėta: man padėjo žmona

Vairuotojo pažymėjimo keliems mėnesiams netekęs buvęs seimo vicepirmininkas Algis Kašėta balsas.lt aiškino, kad pėsčiuoju netapo, o didžiausi jo pagalbininkai buvo žmona ir draugai.

„Mano žmona vairuoja, todėl man nebuvo problemų pasiekti darbą. Žmona savo automobiliu užveždavo ir palikdavo mane. Yra bičiuliai, yra bendražygiai, kurie pagelbėdavo, kai reikėdavo važiuoti į susitikimus ar pas rinkėjus. Tai buvo tik keli mėnesiai, juo labiau – vasara“, – aiškino jis.

REKLAMA

A.Kašėtos teigimu, jam, kaip parlamentarui išnuomotas automobilis tuo metu ilsėjosi, nes nei žmona, nei draugai ,nei padėjėjai  juo nevažinėjo.

„Pagal sutartį gali tik nuomotojas sėdėti (už vairo – red. past.). Padėjėjas negali vairuoti, nebent sutartyje tai būtų numatyta. Bet mano sutartyje tokio punkto nebuvo“, – pareiškė aukštą postą dėl pomėgio greitai važinėti praradęs parlamentaras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

R.Žilinskas: automobilį vairuoja padėjėjai

Parlamentaras Rokas Žilinskas – vienas iš nedaugelio besibaigiančios kadencijos Seimo narių, nesinuomojančių automobilių, nes vairuotojo pažymėjimą prarado anksčiau, negu buvo išrinktas.

„Dabar bėdų dėl eismo taisyklių pažeidimų aš neturiu, nes neturiu laiko perlaikyti teisių.  Po to, kai iš manęs jas atėmė,  aš nevairuoju. Jau senokai suėjo visi terminai, bet dabar aš turiu svarbesnių darbų, negu išlaikyti teises“, – sakė jis.

REKLAMA

Ateityje vis dėlto planuojantis tapti vairuojančiųjų bendruomenės nariu parlamentaras sakė, kad visą šį laiką jį vežioja kiti.

„Mano automobilį vairuoja mano sesuo, kuri yra mano visuomeninė padėjėja, arba mano padėjėjai. Taip ir sukamės. Turiu puikius padėjėjus, kurie su manimi visur ir visada.  Tai mano nuosavas automobilis, todėl aš jį galiu leisti vairuoti kam noriu. Mano padėjėjai lydi mane visose kelionėse ir vairuoja mano automobilį“, – aiškino R. Žilinskas.

REKLAMA

Samdytis vairuotoją per brangu

Parlamentarui Vincui Babiliui gresia netekti vairuotojo pažymėjimo antrą kartą per pastarąją Seimo kadenciją.  Trims mėnesiams teisę vairuoti praradęs ir 1,5 tūkst. litų baudą užsidirbęs jis buvo daugiau kaip prieš metus , kai magistralėje Vilnius–Klaipėda lėkė 165 km per valandą greičiu.

REKLAMA
REKLAMA

Šiemet pavasarį Seimas prokuroro prašymu panaikino teisinę parlamentaro neliečiamybę po to, kai V. Babilius,  vairavęs automobilį, kuriam nebuvo atlikta techninė apžiūra , jo nesuvaldė. Atsitrenkęs į stovintį kitą automobilį, Seimo narys pasitraukė iš eismo įvykio vietos. Jam gresia ne tik kelių tūkstančių litų bauda, bet ir vairuotojo pažymėjimo praradimas nuo 3 iki 5 metų.

„Jeigu teisių neturi kelis mėnesius, gali ir su taksi važinėtis. Bet man dabar gresia net 5 metai, o tai gana rimta problema“, – sakė jis ir prisipažino svarstantis įvairius variantus.

„Samdyti vairuotoją per brangu. Tokį darbą, kur neturi nustatyto laisvalaikio, žmogus sutiktų dirbti ne mažiau kaip už 2 tūkst. litų. Tektų atiduoti pusę savo atlyginimo, nes vairuotojui reikėtų mokėti iš asmeninių pinigų, algos. Parlamentinei veiklai skirti pinigai numato tik automobilio nuomą, remontą, degalus, kanceliarines prekes“, – Balsas.lt aiškino V. Babilius.

Anot jo, frakcija gali naudotis Seimo garažo  paslaugomis, tačiau tam skirta nedaug pinigų ir jis  nemanąs, kad frakcijos kolegos sutiktų mokėti už tolimas parlamentaro keliones.

REKLAMA

„Jeigu jūsų apygarda yra toliau nuo Vilniaus, ir jūs turite važiuoti pas rinkėjus, tikrai frakcija neduos.  Iš savų susimokėti įmanoma, tačiau tada jau vairuotojas bus pigiau, nes Seimo garažo įkainiai yra komerciniai“, – sakė jis.

V.Babilius: sprendimo dar neradau

Paprašytas atskleisti, kaip parlamentarai sukasi iš tokios bėdos, V. Babilius aiškino:

„Galima pagudrauti. Pasisamdyti vieną iš 3 padėjėjų beveik kaip vairuotoją. Bet Seimo narių padėjėjams keliami aukšti reikalavimai, ir kažin ar sutiks toks žmogus vietoje padėjėjo darbo vairuoti? O jeigu sutiks? Aš jį forminčiau kaip padėjėją, nes vairuotojo etato nėra. Bet viskas išaiškėtų lygiai po 2 savaičių, nes visi mato,  kur važiuoja Seimo narys. Išplaukia labai greitai. Todėl toks variantas ne visai priimtinas“.

Parlamentaras, kuris teismo sprendimą gali sužinoti jau rugsėjį,  prisipažino, kad jeigu jo neperrinktų, ieškotų tokio darbo, kur jam skirtų vairuotoją. Bet kol kas nežino kaip suktųsi vėl tapęs seimo nariu.

„Aš dar nerandu optimalaus varianto, jeigu aš likčiau Seime. Visi yra pakankamai  sudėtingi, komplikuoti arba brangūs“.

REKLAMA

A.Salamakinas:su padėjėjais atsiskaito patys

„Jokių privilegijų jie neturi. Kaip ir visi kiti piliečiai, jeigu neturi vairuotojo pažymėjimo, Seimo nariai vaikšto pėsti. Jeigu nori, jie gali už parlamentinei veiklai skirtas lėšas užsisakyti transportą iš Seimo garažo. Bet tai labai brangiai kainuoja, todėl mažai kas naudojasi šia paslauga. Jeigu Seimo narys nori nuvažiuoti į ambasadą, į priėmimą, jis gali išsinuomoti automobilį – jį ir nuveš ir parveš, bet atsiskaityti reikės iš parlamentinių lėšų“ , – pareiškė Etikos ir procedūrų komisijos pirmininkas Algimantas Salamakinas.

Anot jo, praėjusioje kadencijoje buvo vienas parlamentas, neturintis vairuotojo pažymėjimo, bet jis naudojosi visuomeniniu transportu, o pastarojoje yra tokių, kurie nuomojasi automobilius ir samdo vairuotojus.

„Jie iš savo asmeninių lėšų moka vairuotojui, kuris jį vežioja. Parlamentinei veiklai skirtų išlaidų apraše nėra tokios paslaugos“, – sakė A. Salamakinas. Jis pridūrė, kad padėjėjo-vairuotojo etatas nenumatytas.

„Nėra tokių, kurie būtų Seimo nario padėjėjas įformintas kaip jo asmeninis vairuotojas. Jeigu Seimo narį paveža jo padėjėjas – gal jis iš asmeninių lėšų atsiskaito , tai jo reikalas. Nori kad jį vežiotų – pats turi mokėti vairuotojui“.

REKLAMA

Laikas permainoms?

„Jeigu Seimo narys praranda teises, jis turi didelių nepatogumų, jeigu jo apygarda kur nors Šiauliuose ar Šilutėje, ar Šilalėje. Prisidirbo, ir turės pats spręsti, ar samdytis vairuotoją, ar naudotis visuomeniniu transportu. Bet pavyzdžiui, atimti iš jo tarnybinį automobilį – negalima. Konstituciniame teisme prapiltume bylą, kad apribojome jo teises“, – aiškino parlamentarų etikos žinovas. Tačiau, anot A. Salamakino, su parlamentarais – Kelių eismo taisyklių pažeidėjais reikėtų elgtis kitaip.

„Kai gali būti bandoma susidoroti už jo darbą ar parlamentinę teisėsaugos institucijų kontrolę, imunitetas reikalingas. Bet kai Seimo narys viršijo greitį 55 ar 70 km, jis turėtų atsakyti kaip visi kiti piliečiai – be jokių „imunitetų nuėmimo“.  Bet jeigu teismas skirtų jam areštą, Seimas jau turėtų jam „nuimti imunitetą“ ir tegul eina pasėdi į cypę “, – siūlo A. Salamakinas.

„Paties Seimo autoritetas žeminamas, kai kiekvieną kartą reikia „nuiminėti“ tuos imunitetus. Paskui skaičiuoja, kad per kadenciją 20 Seimo narių prarado imunitetą. Tai nėra gerai“, – Balsas.lt sakė Seimo Etikos ir procedūrų komisijos pirmininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų