• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš kurį laiką
diskutavome Seimo nario Stasio Brundzos iškelta tema dėl sustojimų gerokai prieš pėsčiųjų perėjas. Kad būtume visai tikslūs - kalbame apie 3 metrus. Mes, kaip ir mūsų skaitytojai, suabejojome šio Kelių eismo taisyklių pakeitimo naudingumu. Taip pat pritrūkome statistikos ir skaičių, kurie galėtų įrodyti  šio pakeitimo naudą ir pasiektus pagerėjusius rezultatus.

Gerbiamas Seimo narys Stasys Brundza atsiuntė mums visą šūsnį dokumentų, kurie turėjo mus įtikinti. Tarp jų ir daug pasiūlymų dėl KET pataisų, kuriuos mes, žinoma, išnagrinėsime ateityje, tačiau šio pakeitimo klausimu vienintelė naudinga informacija buvo eismo įvykių statistika.

Prieš kurį laiką
diskutavome Seimo nario Stasio Brundzos iškelta tema dėl sustojimų gerokai prieš pėsčiųjų perėjas. Kad būtume visai tikslūs - kalbame apie 3 metrus. Mes, kaip ir mūsų skaitytojai, suabejojome šio Kelių eismo taisyklių pakeitimo naudingumu. Taip pat pritrūkome statistikos ir skaičių, kurie galėtų įrodyti  šio pakeitimo naudą ir pasiektus pagerėjusius rezultatus.

Gerbiamas Seimo narys Stasys Brundza atsiuntė mums visą šūsnį dokumentų, kurie turėjo mus įtikinti. Tarp jų ir daug pasiūlymų dėl KET pataisų, kuriuos mes, žinoma, išnagrinėsime ateityje, tačiau šio pakeitimo klausimu vienintelė naudinga informacija buvo eismo įvykių statistika.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

statistika_2010-2013-39


Kaip matome iš statistinės lentelės, pėsčiųjų perėjose pastaraisiais metais eismo įvykių tikrai didėja. Mirtimi besibaigiančių eismo įvykių neženkliai mažėja. Bet kokiu atveju, statistika nepavydėtina, tačiau ar tikrai siūlomos pataisos padės išspręsti šią problemą? Deja, statistikos, kiek eismo įvykių nutiko pėsčiųjų perėjose,  kai vienas automobilis sustojo, o kitas ne, mes neturime, ir ko gero jos nėra. Tačiau mūsų siūlymas yra iš esmės pažiūrėti į eismo saugumo problemą ir jos sprendimą.
Komentarus mums siuntę skaitytojai beveik vienbalsiai minėjo, jog problema yra abipusė, tačiau spręsti ją bandoma tik vairuotojų sąskaita. Tai gali patvirtinti kiekvienas, bent kurį laiką pabuvęs pėsčiuoju. Vien Vilniaus mieto centre pasivaikščiojus gatvėmis galima pamatyti daugybę žmonių, drąsiai žengiančių į pėsčiųjų perėją tiek per raudoną šviesą, tiek net nestabtelint pažiūrėti ar atvažiuoja automobilis. Yra tai yra labiau tendencija nei išimtis.
Kyla natūralus klausimas, kas daroma, kad pėstiesiems būtų primenama apie pėsčiųjų perėjose slypinčius pavojus? Deja, bet atrodo, kad šiandien tiesiog paprasčiau ir pigiau keisti kelių eismo taisykles, nei imtis priemonių, kad vis daugiau žmonių laikytųsi jau esamų. Tie, kas buvo vakaruose, pastebi, kiek daug informacijos eismo dalyviams yra tų valstybių keliuose. Gal ne be reikalo? Gal todėl jie tokie sąmoningi?
Niekas tikriausiai nemano, kad vakarų visuomenės savaime tapo sąmoningomis kelių eismo dalyvėmis. Ilgus metus jiems buvo diegiamos paprasčiausios tinkamo elgesio taisyklės. Ir tai galima daryti ne tik policijos išrašomomis baudomis. O ir policijos niekada tiek nebus, kad visus pažeidėjus sugaudytų. Gal vertėtų apmastyti visą eilę pasyvių informacinių priemonių - nuo reklamos įvairiose populiariose žiniasklaidos  priemonėse iki specialių ženklų pėstiesiems, pavyzdžiui prie pavojingiausių pėsčiųjų perėjų.
Žinoma, tokiems pasiūlymams yra auksinis argumentas, kad nėra pinigų. Reklama žiniasklaidoje kainuoja milijonus, o ženklų statymas ir jų priežiūra - dar daugiau. Tačiau mūsų siūlymas yra į tai pažiūrėti kūrybiškai. Ar dažnai matote kitose kelio ženklų pusėse esančius informacinius lipdukus? Arba skelbimus ant šviesoforo stulpų? Kodėl nepagaminus tokių su naudingais patarimais ir perspėjimais ir tiesiog neužklijavus? Milijono tikrai nekainuos.

REKLAMA

1240487828galez


Taip pat galima išnaudoti grafičio galimybes, parinkus teisingus užrašus savivaldybių leistose tams tikrose vietose. Ir tai tik kelios į galvą atėjusios mintys.
Būsima akcija
Automanas.lt taip pat ruošią pradėti akciją „Kelių balandis“, kurios metu įspės smulkius KET pažeidėjus, kurių veiksmai gali privesti prie didelių nelaimių. Aplinkiniai eismo dalyviai turi parodyti nepakantumą tokiems pažeidėjams ir taip juos sulaikyti nuo netinkamų poelgių. Mes manome, kad yra labai daug kūrybingų ir efektyvių priemonių, kaip sumažinti eismo įvykių skaičių keliuose, o KET pakeitimai turėtų būti atliekami tada, kai visos kitos priemonės išnaudotos. Nes KET - tai kaip įstatymas, kuriuo vadovaujasi praktiškai kiekvienas Lietuvos gyventojas, ir vargu ar jis stebi nuolatinius įstatymų pakeitimus.
Skaitytojų atsiliepimai
Pabaigai siūlome paskaityti įdomiausius mūsų skaitytojų atsiųstus įdomiausius
Marius
Visi sutinkame, jog eismas turi būti kuo saugesnis, bet vairuotojas turi pats įvertinti situaciją, kada stabdyti, kada praleisti pėsčiuosius. Ne visada tai saugu (per vėlai pastebėjus, dėl intensyvaus eismo), ne visada būtina (jei už vairuotojo, max 3-8 auto, o toliau nė vieno). Baudžiamas turėtų būti piktybinis pažeidimas, o ne netyčinis ar, įvertinus visą situaciją, teisingas sprendimas. Dabar pėsčiasis laikomas Dievu, kuris turi teisę vienas sustabdyti 30-ties automobilių koloną, ir jam suteikiama vis daugiau teisių. Vairuotojai, buvę ar tapę  pėsčiaisiais, supranta situaciją atsistoję prie perėjos, bobutės ir nagli pėstieji - ne. Patarimas – apšviesti perėjas, padaryti jas matomesnes, šviesti visuomenę. Tai padėtų labiau, nei kvaili įstatymai, kurie skirti tik susikrauti daugiau pinigų į kišenes.
Dominykas
Jau dabar dauguma pėsčiųjų net nežvilgtelėję eina per perėjas (jau nekalbu, kad neturi atšvaitų nei šviesiu, nei tamsiu paros metu). Gal reikėtu pradėti nuo baudų visiems pėstiesiems, kurie tamsiu paros metu vaikšto be atšvaitų ir prie perėjų, kaip kai kuriose Europos šalyse pakabinti lenteles su perspėjimu ir nurodymu pažiūrėti ar neartėja automobilis.
Neprisistatęs skaitytojas
Manau čia reikėtų ir pėstiesiems skiepyti lygiai taip pat kaip ir vairuotojams, kad einant per perėją nereiškia, jog nutiestas tunelis kažkoks, kuriuo gali eiti ir nieko nebus. Man patiko ta mintis, kad pėsčiasis, einantis per pėsčiųjų perėją, net neapsidairo ir maigo telefoną, bausti bauda, lyg jis eitu per kelia neleistinoje vietoje. Neleistinoje vietoje jeigu jau eina, tai įsitikina kad eiti saugu, ir perbėginėja, o per pėsčiųjų perėją aklai eina, ypač kvaili paaugliai, kuriu tėvai neįkalė į galvą elementarių dalykų.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų