Politikas kalbėjo apie tai, kad inicijavo įstatymo projektą, kuriuo būtų numatyta mažinti tabako gaminių patrauklumą. Tai galima būtų įgyvendinti padarius visus pakelius vienodus, kad jų išskirtinumas netrauktų pirkėjų.
„Pasaulinės tendencijos rodo, kad visur yra ribojama tabako reklama, tiek televizijoje, tiek spaudoje. Viena iš priemonių – cigarečių pakelis. Apribojus reklamą ant pakelio, efektas būtų pakankamas, nes būtent tokia reklama nukreipta į paauglius, o nepatrauklus pakelis mažina jų susidomėjimą“, – dėstė savo argumentus G. Navaitis.
Politikas akcentavo tai, kad užtektų, jog ant pakelio būtų standartiniai užrašai ir dingtų ženklai, darantys jį patrauklesnį, bet Lietuvoje tokia idėja nebuvo įgyvendinta, nes pasigirdo nuogąstavimų dėl autorinių teisių pažeidimo. Kita vertus, praėjus dviems savaitėms po šio pasiūlymo Lietuvoje, Australijos parlamentas tokį įstatymą priėmė.
G. Navaičio siūlymas – 80 proc. pakelio skirti užrašams ir įspėjamiesiems pranešimams bei padaryti jį pilką. Šis įstatymo projektas balandžio 18 dieną praėjo pateikimo procedūrą ir birželio 20 dieną buvo numatytas jo svarstymas, bet jis neįvyko, nes Vyriausybė nepateikė savo išvados.
Politiko surengtos konferencijos tikslas buvo informuoti visuomenę apie tai, kad propagandistai kryptingai dirba, jog įstatymas nebūtų priimtas, o argumentai, kuriuos atsiuntė Tabako gamintojų profsąjungos pirmininkė buvo tiesiog pribloškiami: „Jei šis įstatymas būtų priimtas, žmonės pirktų mažiau cigarečių ir todėl mažėtų darbo vietų skaičius.“ G. Navaitis šiuos argumentus pavadino maloniai skambančiais.
Valstybinės tabako ir alkoholio kontrolės tarnybos direktoriaus pavaduotoja Gražina Belian atskleidė, kad atsiradus pakuotei, kurioje nėra reklamos ir iliustracijomis įspėjama apie rūkymo žalą, kaip tai yra daroma 40 pasaulio valstybių, būtų pasiekti pagrindiniai tikslai – sumažinti pakelio patrauklumą, rūkymo paplitimą – ir būtų matomi akivaizdūs rezultatai.
„Šiai dienai tabako pakelis – vienintelė komunikavimo su vartotoju priemonė. Per pakelio įvaizdį nuslepiami tikrieji faktai ir tikroji žala, susijusi su rūkymu“, – konstatavo ji.
Dar vienas tikslas – suteikti vartotojui kuo daugiau tikrosios informacijos apie rūkymo žalą. G. Belian pasakojo, kad, remiantis 2011 metais Lietuvoje atliktu tyrimu, 65 proc. žmonių pritartų vaizdiniams įspėjimams, 77 proc. vartotojų pasisakė, kad pakuotė su iliustracijomis yra žymiai informatyvesnė, tad geriau vieną kartą pamatyti, negu tris kartus išgirsti.
Taip pat 79 proc. apklaustųjų sutiko, kad tabako gaminių pakuotė būtų žymiai mažiau patrauklesnė jauniems žmonėms, kurie sprendžia, pradėti rūkyti ar ne.
„Nereikia išradinėti dviračio ir šiuo metu visi tabako kontrolės specialistai mato, kad pakelis su įspėjimais gali sustabdyti žmones. Todėl lieka klausimas, ar mes būsim pionieriais, ar autsaideriais?“ – klausė ji.
Į šį moters teiginį gydytojas psichiatras Aurelijus Veryga atsakė lakoniškai: „Mes atsilikėliai, o ne išsišokėliai.“