Japonijos mokslininkai sukūrė bene pirmą praktišką metodą, kuriuo galima gauti kurą, sumaišius vandenį su dyzeliniu kuru. Teigiama, jog tokį kurą būtų galima pagaminti naudojant net aliejų. Tiesa, iškart reikėtų perspėti, jog paprastas sumaišymas čia nepadės, nes mišiniui sudaryti reikalingas specialus emulsiklis.
Kurdamos alternatyvius degalus, tokius kaip bioetanolis, gaunamas iš cukranendrių, valstybės visame pasaulyje mėgina sumažinti priklausomybę nuo naftos ir kartu sumažinti žalingą poveikį klimatui. Nors Japonija beveik neturi naudingųjų iškasenų, tikslą pasiekti padeda pažangios technologijos. Japonijos mokslininkai jau ne pirmus metus bando sukurti technologijas, leidžiančias sumažinti ne tik išmetamų teršalų kiekį, bet ir apskritai sumažinti kuro sąnaudas. Naftos krizė aštuntame dešimtmetyje paskatino tyrimus, kuriais buvo siekiama sumažinti kuro sąnaudas, maišant jį su aliejumi, alyva bei kitomis medžiagomis. Tačiau teko išspręsti nemažai praktinių problemų.
Profesoriui Tadžimai iš Kanagavos universiteto pavyko jas įveikti, panaudojus nanotechnologijas. Jo sukurtas superemulsinis kuras (Super-Emulsion Fuel, SEF) jau gavo keletą tarptautinių patentų. Esminis techninis iššūkis buvo tai, kad kuro lašelius reikėjo padaryti kuo mažesnius. Kodėl? Tai paprasta. Tarkime, visą knygą sunku sudeginti, bet išplėšus lapus, kiekvienas lapas kaip mat suliepsnoja, kadangi padidėja chemiškai aktyvaus medžiagos paviršiaus plotas. Tyrėjai mėgino sumaišyti dyzelinį kurą ir vandenį, naudodami chemines medžiagas, vadinamas aktyviojo paviršiaus medžiagomis (angl. surface-active materials). Tačiau niekam nepavyko sukurti tinkamo naudoti kuro. Mišinys vis išsisluoksniuodavo į vandenį ir dyzelį.
Profesoriui Tadžimai tai visgi pavyko, nes jis sukūrė specialų emulsiklį iš ricinos aliejaus. Superemulsinio kuro kiekvieno lašelio paviršių dengia ricinos aliejus. Tai neleidžia lašeliams susilieti, todėl dyzelinis kuras ir vanduo neišsisluoksniuoja.
Naujasis kuras - stabili emulsija, kuri neišsisluoksniuoja, netgi laikoma pakankamai ilgai (kelis mėnesius). Kai superemulsinis kuras buvo bandomas sunkvežimyje, variklis veikė taip, tarsi būtų naudojęs įprastinį dyzeliną. Tačiau naujojo kuro efektyvumas išaugo net 10 - 15%. Pažvelgus į dujų išmetimo vamzdį, taip pat matyti akivaizdus skirtumas. Išmetimo vamzdžiai lieka švarūs. Taip yra todėl, kad naujajame kure kur kas mažiau dalelių, iš kurių susidaro juodi dūmai. Naujasis kuras degdamas išskiria mažiau ir azoto oksido.
Atrodytų, jog ši technologija - idealus būdas padidinti dyzelinių automobilių (ir galbūt ne tik dyzelinių) ekologiškumą. Iš vartotojiškos pusės klausimų kelia tik tai, kad SEF technologija sukurta ir sėkmingai išbandyta jau prieš ketverius metus, tačiau dėl nežinomų priežasčių plataus vartojimo rinkoje ji vis dar neįdiegta.