Indai vairuoja kūrybiškai
„Dažnu atveju nesupratau, ar važiavome magistrale ar paprastu keliu. Atrodo, yra platus kelias su skiriamąja juosta, tačiau tavo puse iš niekur nieko parvažiuoja srautas priešpriešais. Nėra jokių įspėjamųjų ženklų, keliuose – nemenkas chaosas. Tačiau jis organiškas. Kaip patys indai sako, kad čia galioja kūrybiškas vairavimas. Labai daug signalų garsų, tačiau jie naudojami pasakyti kitiems dalyviams apie savo buvimą aplink juos, ilgainiui jau atskiri, kuris garso signalas yra skirtas tau ir visi kažkaip juda“, - savo įspūdžius pasakojo K. Mieliauskas.
Kastų sistema gaji ne tik Indijos visuomenėje, bet ir keliuose. Viduriu kelio važiuoja didžiausios transporto priemonės: sunkvežimiai ir autobusai. O į šonus jos mažėja. Toliau lengvieji automobiliai, tuk-tukai, motociklai, ir šalikelėmis vaikšto pėstieji.
Pasak lietuvio, didžiausia kliūtis Indijos keliuose – karvės. Jos čia neliečiamos, vaikšto kur nori, kaip nori, ir tiek išlepusios, kad nereaguoja į jokius signalus, niekada nesitraukia, tiesiog gyvena sau patogų gyvenimą.
Svariausia ne greitis, o komfortas ir patikimumas
Eismo ir apskritai sumaišties bei judėjimo ten tiek daug, kad motociklo spidometras retai kyla aukščiau 60 km/val žymos. Ir tokiems gana duobėtiems keliams su chaotišku eismu indiškas motociklas britišku vardu labai tinka.
„Čia pajaučiau, kad tai labai indiškas motociklas. Jo pakaba labai minkšta ir leidžia patogiai važiuoti per visus kelio nelygumus, jis neleidžia išvargti. Didžiausias jo greitis gal ir nėra didelis, bet kad čia ir nėra kur jo panaudoti. Man jis dabar labai patinka. Jis klasikinis, turi visas saugumo sistemas ir yra tiesiog smagus motociklas“, - apie dabar vairuojamą „Royal Enfield Himalayan“ kalbėjo lietuvių keliautojas.
Tai – bene pigiausias „Enduro“ klasės motociklas rinkoje, net ir Lietuviškame prekybos salone nekainuojantis 5 tūkst. eurų.