Ženi Davan (akt. Adèle Haenel) vadovauja klinikai Lježo priemiestyje. Vėlų vakarą pasigirsta skambutis į duris. Ji sulaiko pakilusį praktikantą – darbo valandos jau seniai baigėsi. Kitą rytą gydytoja sužino, kad netoliese mirė nenustatytos tapatybės moteris.
„Ženi pasiryžta išsiaiškinti nepažįstamosios vardą. Ji kaip apsėsta aukojasi dėl tikslo, kuris neturi prasmės. Tai – humanistinis klausimas. Vardas suteikia žmogui tapatybę ir patvirtina jo vietą bendruomenėje“, – sako broliai Dardenne’ai. Dvi Auksines palmės šakeles, Kanų kino festivalio Didįjį žiuri prizą ir kitus reikšmingus apdovanojimus pelnę kūrėjai teigia, kad po filmų „Dvi dienos, viena naktis“ ir „Berniukas su dviračiu“ pagrindine veikėja neatsitiktinai vėl pasirinko moterį. „Moterys jautresnės neteisybei ir verčia visuomenę judėti pirmyn. Jos mūsų ateitis“, – įsitikinę režisieriai.
Norėdama išsiaiškinti tiesą, Ženi rizikuoja savo saugumu ir atsisako asmeninio gyvenimo. Ji niekada nesivadovavo jausmais, todėl girdėdama vis garsesnį sąžinės balsą, sutrinka. Tai paaiškina jos norą bet kokia kaina sužinoti tiesą.
Režisieriai sutinka, kad „Nepažįstamoji“ galėtų būti pasakojimas pabėgėlių tema, per asmeninę istoriją keliantis klausimus apie kolektyvinę kaltę. „Visuotinį abejingumą ir nejautrumą imigrantams lydi šiurpios mirties grimasos. Filme ne veltui vaizduojame kitų tautybių ir rasių žmones. Jie kenčia šalia mūsų“, – sako broliai Dardenne’ai.
Kaltinamųjų suolas „Nepažįstamojoje“ lieka tuščias. „Nenorėjome, kad filmas ir pagrindinė veikėja kalbėtų pamokomu tonu. Kaltė priverčia pažinti save. Kaltė suvienija žmones. Ji moko atsakyti už savo veiksmus“, – sako jie.