Dėl didelės aludarių konkurencijos vidaus rinkoje ir lanksčios kainodaros bei bendrovių reorganizavimo kaštų praėjusiais metais Danijos "Brewery Group" kontroliuojamos bendrovės "Kalnapilis" ir "Vilniaus Tauras" atitinkamai patyrė 3,57 mln. litų ir 8,06 mln. litų nuostolio.
Tokie rezultatai antradienį (03.18) buvo patvirtinti Panevėžyje ir Vilniuje surengtuose AB "Kalnapilis" ir AB "Vilniaus tauras" akcininkų susirinkimuose.
Susirinkime taip pat patvirtintas bendrovių reorganizavimo į jungtinę įmonę planas, pagal kurį "Kalnapilis" ir "Vilniaus tauras" viena įmone taps šių metų birželio mėnesį. Po reorganizavimo antroji pagal dydį jungtinė Lietuvos alaus gamybos bendrovė vadinsis AB "Kalnapilio - Tauro grupė".
Po reorganizavimo "Kalnapilio - Tauro grupė" tikisi padidinti savo užimamą Lietuvos alaus rinkos dalį, kuri per 2002 m. sudarė 25,1 proc., iki 30 proc.
"Praėjusių metų nuostolius sąlygojo ypač aštri aludarių konkurencija vidaus rinkoje ir agresyvi kainodara. Taip pat 2002 m. nuostolius didele dalimi lėmė vienkartinės bendrovių reorganizavimo išlaidos. "Kalnapilio" ir "Vilniaus tauro" susijungimas leis mums sutaupyti nemažai lėšų suvienijus bendrovių rinkodaros, pardavimų, logistikos ir kitas funkcijas. Naujoje bendrovėje dar sėkmingiau išnaudosime ilgametę patirtį ir atnaujintas bendrovių technologijas", - teigia "Kalnapilio" ir "Vilniaus tauro" generalinis direktorius Ovidijus Jankauskas.
Per 2002 m. "Kalnapilis" investicijoms skyrė 5,91 mln., o "Vilniaus tauras" - daugiau nei 9 mln. litų. Prioritetinės bendrovių investicijų kryptys - gamybos įrengimų modernizavimas, pajėgumų didinimas ir bendrovių informacinių sistemų atnaujinimas. Panevėžyje įrengta nauja alaus išpilstymo į skardines linija, modernizuotos laboratorijos, mielių talpyklos, pakavimo įrengimai, "Vilniaus taure" atnaujinta vandens paruošimo įranga, alaus išpilstymo linija, rauginimo bei nokinimo įrenginiai ir kt.
Danijos "Brewery Group" kontroliuojamos "Kalnapilio" - "Vilniaus Tauro" daryklos pernai pardavė 6,66 mln. dekalitrų ir užpraėjusių metų pardavimų apimtis viršijo 0,9 proc. Besijungiančios bendrovės dalis rinkoje sumažėjo nuo 29,3 iki 25,7 proc.
ELTA