A. Alichanovas pareiškė, kad tranzito klausimas „reikalauja sisteminio sprendimo“. Kaliningrado vadovas nuo pat 2022-ųjų sankcijų Rusijai įvedimo skundėsi dėl blogėjančių tranzito per Lietuvą sąlygų.
„Tranzito iš ir į Kaliningradą klausimas reikalauja sisteminio sprendimo“, – lapkričio 30-ąją pareiškė jis ir pridūrė, kad į regioną 2024-ųjų sausį turi atvykti dar keli keltai ir krovininiai laivai, kurie plukdytų krovinius į Leningrado sritį ir Sankt Peterburgą Baltijos jūra.
Grasino sužlugdyti pusę Lietuvos ekonomikos
Dar 2022-ųjų birželį A. Alichanovas aiškino, jog „Rusija yra labai stipri valstybė ir Lietuvos geležinkelių pajėgumų jai nelabai reikia“ ir žadėjo užtikrinti krovinių judėjimą Baltijos jūra, tuo pačius paprašęs iš Maskvos papildomo finansavimo. Dabartiniai jo pareiškimai rodo, kad problemų dėl tranzito per Lietuvą Rusijai išspręsti nepavyko iki šiol.
2022-ųjų liepą Kaliningrado gubernatorius apskritai žadėjo, kad Rusija priims sprendimą, kuris „sunaikins pusę Lietuvos ekonomikos“.
„Atsakomųjų priemonių projektą aš parengiau ir perdaviau vyriausybei ir prezidento administracijai. <...> Tai įvairaus pobūdžio priemones, tačiau aptarkime jas tuo atveju, jeigu jų taikymo būtinybė bus 100 proc. Tačiau aš pasikartosiu: mums yra kuo atsakyti ekonomiškai ir gana kritiškai Lietuvai“, – gąsdino tuomet jis.
„Rusija gali padaryti taip, kad pusės Lietuvos ekonomikos neliktų“, – aiškino tuomet A. Alichanovas, dabar besiskundžiantis dėl sulėtėjusio rusų krovinių tranzito įleidimo į Lietuvos teritoriją.
Geras ruskis miręs ruskis TAŠKAS