1. Nuo stabdžių iki degalų
Kiekviena lenktynių komanda nori turėti maksimaliai greitą automobilį, kurio padangos ir stabdžiai nesusidėvėtų per pirmąjį lenktynių ratą. Kadangi kiekviename etape laukia skirtingi dangos, reljefo ypatumai ir išdėstymas, su trasa susipažinti ir ją perprasti reikia gerokai anksčiau prieš lenktynes.
„Išanalizavę trasą, itin kruopščiai renkamės automobilio dalis, tokias kaip stabdžių kaladėlės ar diskai. Taip pat padangas. Svarbus yra ir degalų pasirinkimas – nuo jų kokybės priklauso automobilio širdies – variklio – veikimas. Didelį dėmesį kreipiame į degalų oktaninį skaičių, kuris tiesiogiai veikia variklio galingumą ir funkcionalumą“, – apie techninius parametrus pasakojo lenktynininkas.
2. Komanda ruošiasi individualiai
Visą šį sezoną „Neste Dream 2 Drive Pro“ komanda lenktynėse dalyvauja ta pačia sudėtimi. Joje – keturi lenktynininkai: Tauras Tunyla, Kasparas Vaškelis, Oskaras Brazaitis ir Eimantas Navikauskas.
Visi komandos nariai lenktynėms ruošiasi ne tik važinėdami automobiliu ar vairuodami virtualų simuliatorių. Sportininkams itin svarbus ir fizinis bei psichologinis pasirengimas.
„Kiekvienas turi savų būdų pasiruošti lenktynėms ir tai daro individualiai – komandos draugai aktyviai užsiima „Crossfit“ treniruotėmis. Pats daug laiko važinėju dviračiu miško takais ir kaskart stengiuosi numinti kuo daugiau kilometrų. Toks užsiėmimas stiprina ne tik fizinį pasirengimą, bet ir psichologinę ištvermę“, – pasakojo T. Tunyla.
3. Automobilio pasirinkimą lemia ir išvaizda
Tradicinėse Palangos lenktynėse „Neste Dream 2 Drive Pro“ komanda važiuos su ispanų „Seat“ sukurtu „CUPRA TCR“ automobiliu. Šį automobilį pirmieji įvertino ir išbandė E. Navikauskas bei O. Brazaitis, su kuriais dabartinis komandos lyderis susipažino pernai, savo rengiamų virtualių mokymų metu.
„Aš pats automobilį išbandžiau tik šį sezoną – jis yra šiuo metu itin populiarios „TCR“ klasės atstovas, pasižymintis universalumu ir geru kainos bei kokybės santykiu. Daugumos gamintojų „TCR“ klasės automobiliai yra greiti ir patikimi, todėl garantuoja įtemptą kovą vairuotojams ir, žinoma, jaudinantį reginį žiūrovams“, – sakė T. Tunyla.
Lenktynininkas pažymi, kad sprendimą rinktis būtent šį automobilį nulėmė ir jo išvaizda, patikusi visiems komandos nariams. „Juokaujame, kad, neapsisprendžiant tarp dviejų panašių automobilių, galutinį sprendimą padeda nulemti ir išorė“, – pasakojo T. Tunyla.
4. Strategija – atskiras ir sudėtingas procesas
Lenktynių strategija yra labai įdomi, bet ir itin sudėtinga lenktynių pasiruošimo dalis, todėl ją rengia atskiras komandos narys. Nors ji yra paruošiama dar iki lenktynių, tačiau gali būti keičiama ir joms vykstant.
„Strategui reikia surinkti daug informacijos tiek apie automobilius, tiek apie vairuotojus. Taip pat gebėti greitai priimti sprendimus lenktynių metu: keičiantis oro sąlygoms ar reaguojant į konkurentų veiksmus. Labai džiaugiamės, kad turime komandos strategą Igną Abečiūną, kuris puikiai atlieka šią pareigą, o mes galime sutelkti visą dėmesį į vairavimą, trasą ir automobilį “, – sakė T. Tunyla.