• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių pasirinkimo kriterijai, lyginant fizinius ir juridinius asmenis, skiriasi. Jeigu privatiems klientams itin svarbi ne tik pradinė kaina, bet ir dizainas, automobilio teikiama emocija, tai verslo įmonės įprastai daugiausia dėmesio kreipia į visai kitus dalykus. Kaip pastebi „Fiat Professional“ pardavimų Lietuvoje vadovas Laurynas Boguševičius, didelius parkus valdančioms įmonėms svarbūs penki esminiai kriterijai.
„Tai ne tik transporto priemonės kaina bei patikimumas, bet ir gerokai įvairesni aspektai –automobilių aptarnavimo tinklas, vairuotojo darbo vietos ergonomika, kėbulo tipų įvairovė ir netgi ekologiškumas“, – sako automobilių ekspertas. Išsamiau apie šiuos kriterijus ir autoparko formavimo įpročius – iš pačių verslininkų.
Kaina – per skirtingas prizmes
Nors komercinio transporto kaina yra bene svarbiausias kriterijus, tačiau ji įprastai vertinama ne tik atsivertus kainoraštį. Verslininkai į šį kriterijų dažna žvelgia kompleksiškai. Mikroautobusus įmonės paprastai perka 3-5 metams, tad dėmesys kreipiamas ne tik į pradinę kainą, bet ir į viso laikotarpio eksploatavimo sąnaudas – čia didelę įtaką turi ir gamintojo suteikiama garantija, aptarnavimų kaštai, likutinė vertė.
„Mums svarbiausias yra kainos ir kokybės santykis. Naujo automobilio aptarnavimas kas 30 ar 40 tūkstančių kilometrų nėra brangus, tad didesnę įtaką čia daro pirkimo kaina“, – teigia 12 lengvųjų mikroautobusų parką valdančios įmonės UAB „Vilniaus citma“ direktorius Rokas Rudenka.
Jis prie kainos dedamosios pagal svarbumą priskyrė ir automobilio patikimumą bei serviso kokybę. Juk kai automobilis remontuojamas, jis nedirba – tai reiškia, įmonei tuo metu yra nuostolingas. Todėl dideliais privalumais įmonės laiko pakaitinio automobilio suteikimą, garantinio laikotarpio trukmę bei servise atliekamų darbų greitį.
Specifiniai poreikiai leidžia įvertinti patikimumą
Komercinio transporto patikimumą ir garantinio aptarnavimo kokybę pabrėžė UAB „Transaibė“ įmonės, valdančios 225-ių modelių autoparką, direktorius Vidas Kaziukaitis. Įmonė naudoja daugiau nei 100 mikroautobusų, kurių apie 70 procentų sudaro „Fiat Ducato“ modeliai. Reikalavimai jų patikimumui – itin išskirtiniai.
„Mikroautobusai atlieka kurjerių darbą – per dieną jie užgesinami ir vėl užvedami mažiausiai 200 kartų, durys atidaromos bent 300 kartų. Šiandien sakyčiau, kad šių vietų patvarumas „Fiat“ modeliuose gerokai lenkia kitus, kuriuos esame išbandę. Ne visoms įmonėms tai aktualu, bet mums – labai svarbu. Su kitais mikroautobusais turėjome atvejų, kai po 2 metų tos vietos susidėvi ir durys tiesiog išgriūva. Todėl visada savo parke turime skirtingų mikroautobusų, kad galėtume įvertinti jų kokybę ir išlaikomą lygį“, – prisimena pašnekovas.
V. Kaziukaitis teigė, kad vidutiniškai jo įmonės transportas įveikia po 5-6 tūkstančius kilometrų per mėnesį, bet yra ir egzempliorių, po vienerių metų eksploatacijos turinčių 200 tūkst. km ridą.

Automobilių pasirinkimo kriterijai, lyginant fizinius ir juridinius asmenis, skiriasi. Jeigu privatiems klientams itin svarbi ne tik pradinė kaina, bet ir dizainas, automobilio teikiama emocija, tai verslo įmonės įprastai daugiausia dėmesio kreipia į visai kitus dalykus. Kaip pastebi „Fiat Professional“ pardavimų Lietuvoje vadovas Laurynas Boguševičius, didelius parkus valdančioms įmonėms svarbūs penki esminiai kriterijai.
„Tai ne tik transporto priemonės kaina bei patikimumas, bet ir gerokai įvairesni aspektai –automobilių aptarnavimo tinklas, vairuotojo darbo vietos ergonomika, kėbulo tipų įvairovė ir netgi ekologiškumas“, – sako automobilių ekspertas. Išsamiau apie šiuos kriterijus ir autoparko formavimo įpročius – iš pačių verslininkų.
Kaina – per skirtingas prizmes
Nors komercinio transporto kaina yra bene svarbiausias kriterijus, tačiau ji įprastai vertinama ne tik atsivertus kainoraštį. Verslininkai į šį kriterijų dažna žvelgia kompleksiškai. Mikroautobusus įmonės paprastai perka 3-5 metams, tad dėmesys kreipiamas ne tik į pradinę kainą, bet ir į viso laikotarpio eksploatavimo sąnaudas – čia didelę įtaką turi ir gamintojo suteikiama garantija, aptarnavimų kaštai, likutinė vertė.
„Mums svarbiausias yra kainos ir kokybės santykis. Naujo automobilio aptarnavimas kas 30 ar 40 tūkstančių kilometrų nėra brangus, tad didesnę įtaką čia daro pirkimo kaina“, – teigia 12 lengvųjų mikroautobusų parką valdančios įmonės UAB „Vilniaus citma“ direktorius Rokas Rudenka.
Jis prie kainos dedamosios pagal svarbumą priskyrė ir automobilio patikimumą bei serviso kokybę. Juk kai automobilis remontuojamas, jis nedirba – tai reiškia, įmonei tuo metu yra nuostolingas. Todėl dideliais privalumais įmonės laiko pakaitinio automobilio suteikimą, garantinio laikotarpio trukmę bei servise atliekamų darbų greitį.
Specifiniai poreikiai leidžia įvertinti patikimumą
Komercinio transporto patikimumą ir garantinio aptarnavimo kokybę pabrėžė UAB „Transaibė“ įmonės, valdančios 225-ių modelių autoparką, direktorius Vidas Kaziukaitis. Įmonė naudoja daugiau nei 100 mikroautobusų, kurių apie 70 procentų sudaro „Fiat Ducato“ modeliai. Reikalavimai jų patikimumui – itin išskirtiniai.
„Mikroautobusai atlieka kurjerių darbą – per dieną jie užgesinami ir vėl užvedami mažiausiai 200 kartų, durys atidaromos bent 300 kartų. Šiandien sakyčiau, kad šių vietų patvarumas „Fiat“ modeliuose gerokai lenkia kitus, kuriuos esame išbandę. Ne visoms įmonėms tai aktualu, bet mums – labai svarbu. Su kitais mikroautobusais turėjome atvejų, kai po 2 metų tos vietos susidėvi ir durys tiesiog išgriūva. Todėl visada savo parke turime skirtingų mikroautobusų, kad galėtume įvertinti jų kokybę ir išlaikomą lygį“, – prisimena pašnekovas.
V. Kaziukaitis teigė, kad vidutiniškai jo įmonės transportas įveikia po 5-6 tūkstančius kilometrų per mėnesį, bet yra ir egzempliorių, po vienerių metų eksploatacijos turinčių 200 tūkst. km ridą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fiat Ducato


Geras servisas – svarbus kriterijus
UAB „Transaibė“ direktorius daug metų dirba pervežimų srityje, todėl žino, kur kai kuriems komercinio transporto pardavėjams ir gamintojų atstovams reikėtų pasitempti.
„Servisas irgi lemia didelę dalį pasirinkimo. Anksčiau yra tekę susidurti su tragiškais sandėlio valdymo pavyzdžiais, kai turint garantinę automobilį tenka dvi savaites laukti detalės. To neturėtų būti – dažniau pagal garantiją keičiamas detales galima sandėlyje turėti ir jau sutvarkius automobilį pradėti aiškintis su gamintoju, ar tai garantinis remontas, ar ne“, – sako V. Kaziukonis.
Pasak jo, kiekvienas apsilankymas servise kainuoja, tad kuo rečiau nustatomi privalomi aptarnavimai, būtinas remontas – tuo įmonėms naudingiau. Tiesa, ne visus vizitus į servisą įmanoma suplanuoti iš anksto. Tokiu atveju itin svarbus tampa serviso tinklo dydis Lietuvoje. Pasak verslininko, konkurencinėje kovoje laimi tie pardavėjai, kurių techninio aptarnavimo centrus galima rasti ne tik sostinėje, bet ir kituose šalies miestuose.
Ekologija taupo pinigus
Automobilių ekonomiškumas ir ekologija turi tiesioginę įtaką ne tik sąskaitos už kurą dydžiui. Keliolikos per metus po 100 tūkstančių kilometrų įveikiančių komercinių automobilių parką valdančios UAB „Baltic travel“ direktorius Valentin Machankov prisimena netikėtą atvejį, kuomet mikroautobusų ekologiškumas turėjo didelę tiesioginę įtaką įmonės išlaidoms.
„Niekada gyvenime negalvojau, kad transporto ekologiškumo kriterijus bus aktualus, tačiau būna visaip. Pavyzdžiui, dalis mūsų mikroautobusų važiuoja Skandinavijoje, kur yra ekologiškumo mokesčiai – jie skiriasi priklausomai nuo „Euro“ standarto. Mūsų mikroautobusai nauji, su „Euro 5“ , tad didelių išlaidų išvengėme“, – pamena V. Machankov.
Jis neatmeta ir degalų sąnaudų kriterijaus priimant pirkimo sprendimą – tai turi didelę įtaką vėlesnei eksploatacijai. Tačiau ekologiškus ir ekonomiškus komercinius automobilius gali pasiūlyti daug gamintojų, tad ne mažiau svarbus yra mikroautobuso pavarų dėžės ir variklio lankstumas – ar būtina jungti žemesnę pavarą norint aplenkti lėčiau važiuojantį automobilį, su sunkiu kroviniu kylant į kalną.
Vairuotojo patogumas gerina darbo kokybę
Įtaką renkantis komercinį automobilį turi ir vairuotojo darbo vieta – kuo geriau ji įrengta, kuo lengviau valdomas mikroautobusas, tuo jo darbo kokybė geresnė, žmogus mažiau pavargsta.
Svarbi ir komplektacija. „Vilniaus citma“ direktorius R. Rudenka teigia, kad vairavimo patogumas, įvairių privalumų, kaip kondicionieriaus ar autopiloto, kaina turi nemažą įtaką priimant galutinį sprendimą dėl transporto parko atnaujinimo. Vairuotojai yra labiau motyvuoti vairuodami geriau įrengtą ir patogesnę transporto priemonę.
Jau ne vienerius metus perkamiausias mikroautobusas Lietuvoje yra „Fiat Ducato“. „2015-aisiais Lietuvoje buvo parduotas 171 „Fiat Ducato“ mikroautobusas. 2016 m. šis skaičius išaugo 34 proc. 2017-ieji metai taip pat nusimato geri šiam modeliui. Dar nesibaigus 2017-iesiems, pardavimo rodikliai jau viršijo pernykštį parduotų automobilių skaičių“, – sako L. Boguševičius, „Fiat Professional“ pardavimų Lietuvoje vadovas.
Prieš trisdešimt šešerius metus „Fiat Ducato“ tapo pirmuoju lengvuoju krovininiu automobiliu, kuris varomas priekiniais ratais. Per visą modelio istoriją buvo pagaminta daugiau nei 10 tūkst. „Ducato“ variantų, o parduodamas jis daugiau nei 80 šalių visame pasaulyje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų