• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didesnis efektyvumas, mažesnės kuro sąnaudos ir ilgesnis ilgaamžiškumas – ar visa tai skamba iš fantastikos srities? Tam tikrose situacijoje – tikrai taip, tačiau automobilių komponentų gamintojai teigia, jog tai yra realu.
Jungtinių Valstijų komponentų gamintoja „BorgWarner“, naujos kartos elektrinę turbiną sukūrė ne prieš kelias dienas, o prieš porą metų, kuomet kompanijos inžinieriai pradėjo bendradarbiauti su „Mercedes Benz“ specialistais. Pastarieji tuomet ieškojo būdų kaip padidinti šešių cilindrų benzininio variklio efektyvumą. Ir žinote ką? Į pagalbą jiems atskubėjo „BorgWarner“, kuri pasiūlė įdiegti elektrinę turbiną.

Didesnis efektyvumas, mažesnės kuro sąnaudos ir ilgesnis ilgaamžiškumas – ar visa tai skamba iš fantastikos srities? Tam tikrose situacijoje – tikrai taip, tačiau automobilių komponentų gamintojai teigia, jog tai yra realu.
Jungtinių Valstijų komponentų gamintoja „BorgWarner“, naujos kartos elektrinę turbiną sukūrė ne prieš kelias dienas, o prieš porą metų, kuomet kompanijos inžinieriai pradėjo bendradarbiauti su „Mercedes Benz“ specialistais. Pastarieji tuomet ieškojo būdų kaip padidinti šešių cilindrų benzininio variklio efektyvumą. Ir žinote ką? Į pagalbą jiems atskubėjo „BorgWarner“, kuri pasiūlė įdiegti elektrinę turbiną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

e-Booster (3)


„Audi“ pradėjo pirmoji
Norint pamatyti kaip dirba elektrinis kompresorius, reikėtų pasižiūrėti į „Audi R18“ lenktyninį bolidą, kuris naudoja „gogol mogol“ tipo sistemą, kurią sudaro turbokompresorius ir elektrinis kompresorius. Kol tradicinis turbokompresorius dirba aukštesniuose variklio sūkiuose, elektrinis kompresorius rūpinasi, jog žemesniuose variklio sūkiuose netrūktų oro ir galios.
Elektrinio kompresoriaus veikimo principas yra labai paprastas. Vos tik paspaudus akceleratorių, elektrinis kompresorius pradeda pilnu pajėgumu greičiau negu Jūs sugebėtumėte pasakyti - Alio.
Kadangi elektrinis kompresorius nėra prijungiamas prie variklio ir nenaudoja tepalų, jo eksploatacija yra kelis kartus pigesnė. Didžiausias skirtumas tarp elektrinio ir mechaninio kompresoriaus - efektyvumas. Kadangi jis veikia tik elektros pagalba, jis nenaudoja degalų. Tokiu būdu padidinamas variklio efektyvumas ir 2 kartus sumažinamos variklio kuro sąnaudos ir išmetamųjų dujų emisijos.

REKLAMA

M256


(„M256“ – naujasis „Mercedes Benz“ motoras, kuriame bus naudojamas „e-Booster“ įrenginys)
Ateina nauja pamaina
Iki šiol elektriniai kompresoriai turėdavo vieną didžiulį trūkumą – jis savo darbą puikiai atlieka tik žemesniuose variklio sūkiuose. Kadangi technologijos vystomos sparčiau negu Ramūnas Karbauskis spėja deklaruoti savo sandorius, šiuolaikiniai elektriniai kompresoriai tampa vis galingesni ir vis dažniau atkreipia kitų gamintojų dėmesį.
„BorgWarner“ naujasis komponentas – „e-Booster“, turėtų padėti visiems laikams išspręsti turbinų inertiškumą (vėlavimą). Kaip? Leiskite paaiškinti.
Kadangi elektrinė turbina yra varoma elektros energija, jis vos per 0,27 sekundės sugeba įsisukti iki net 70 000 aps/min. Maždaug meliono dydžio prietaisas dirbdamas kartu su tradicine turbina gali 85% padidinti sukimo momentą varikliui dirbant 1500 aps/min. ir 55% varikliui žiovaujant ties 2000 sūkių riba.
Žemiau esanti sukimo momento kreivė puikus įrodymas kokią įtaką turi elektrinė turbina ir kokį galios prieaugį ji suteikia.

REKLAMA
REKLAMA

E-Booster


Vis dėlto, daugiausiai grąžos elektrinis kompresorius suteikia, kuomet variklis dirba 1000 - 1500 sūkių diapazone arba kuomet akceleratoriaus spaudžiamas labai švelniai. Tarkime, važiuojant ekonomiškai.
Tinkamai sukonfigūruotas elektrinis kompresorius tokiose situacijoje gali atlikti pagrindinę funkciją ir neeikvoti pajėgesnės turbinos. „e-Booster“ kūrėjų teigimu, važiuojant ekonomiškai vidutinės kuro sąnaudos turėtų nukristi 2 - 4 litrais 100 kilometrų, tad jeigu užmiestyje važiuojate 110 km/val. greičiu ir 6 cilindrų benzininis motoras iki šiol suvartodavo maždaug 8 litrus benzino, ateityje toks pats jėgos agregatas 100 kilometrų apsiribotų 6 litrų sąnaudomis.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų