Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kiekvienas šiuolaikinis dyzelinis variklis turi vieną prietaisą - „DPF/FAP“ suodžių filtrą. Priemonę, kurios dėka automobilių gamintojai galėjo drastiškai sumažinti dyzelinių variklių taršą.
Kietųjų dalelių filtrai dyzelinių variklių išmetimo sistemose atsirado pakankamai seniai. Iš tiesų, didžioji dalis dyzelinius variklius turėjusių automobilių kietųjų dalelių filtrus gavo, kai įsigaliojo „Euro 4“ taršos reikalavimai 2006 metų spalio mėnesį.
Kietųjų dalelių filtras – tai prietaisas, kuris yra skirtas suodžiams sulaikyti ir juos sunaikinti. Automobilių gamintojams dirbantys inžinieriai kietųjų dalelių sulaikymo sistemą užprogramavo taip, jog suodžiai specialioje talpykloje kaupiasi iki momento, kai slėgių skirtumas neviršija nustatytos ribos.
Daugelyje automobilių kietųjų dalelių filtro valymo procesas vyksta kas 300 - 800 kilometrų, jeigu naudojama mašina važinėja išskirtinai mieste arba kas maždaug 1000 - 1500 kilometrų, jeigu automobilis naudojamas įveikiant vidutinius arba ilgus atstumus.
Įprastai, šis procesas vyksta nepastebimai. Dažniausiai važiuojant greitkelyje arba užmiestyje. Vienintelė užuomina, leisianti suprasti, jog vyksta kietųjų dalelių filtro valymas – žinutė prietaisų skydelyje, 200-400 aps/min. padidėję variklio sūkiai bei didesnės kuro sąnaudos. Įprastai regeneracijos metu variklis suvartoja 0,7 - 2 l. daugiau kuro.
Reikėtų įsiminti, jog regeneracijos procesą privaloma užbaigti. Jokiu būdu negesinkite variklio, net jeigu pasiekėte savo galutinį tikslą. Geriau apvažiuokite garbės ratą ir palaukite, kol kietųjų dalelių filtras išsivalys.
Daugelis automobilių taip pat turi vairuotojus įspėsiančią lemputę, kuri praneš, jog kietųjų dalelių filtro būklė yra kritinė. Tuomet sistema įjungs ilgesnį valymo procesą, kuris užtruks maždaug 10-20 minučių, jeigu važiuosite pastoviu greičiu ir palaikysite variklio sūkius ties 2500 aps/min. riba.
Kaip reikia rūpintis šiuo įrenginiu?
Kuomet kietųjų dalelių filtras užsikemša, prietaisų skydelyje išvysite įspėjamąjį pranešimą, automobilio dinamika bus prastesnė. Variklio valdymo kompiuteris tiesiog įjungs „Safe Mode“ režimą, kuris leistų saugiai pasiekti galutinį tikslą – dirbtuves.
Tam, kad išvengtumėte problemų su kietųjų dalelių filtru, iš pradžių išanalizuokite automobilio naudojimo ypatumus. Ar važinėjate tik trumpais atstumais? Ar pastoviai stovite kamščiuose? Ar variklis pasiekia darbinę temperatūrą, kai atvykstate į savo darbą, mokymosi įstaigą ar ten kur keliaujate?
Mažas greitis, trumpi atstumai ir pernelyg maži variklio sūkiai – pagrindinės problemos, dėl kurių vairuotojai susiduria su kietųjų dalelių filtrų problemomis. Tad padarykite sau paslaugą ir įsigykite mašiną su benzininiu varikliu. Taip, benzininis variklis 1 ar 2 litrais vartos daugiau kuro, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje sutaupysite.
Kaip jį išvalyti?
Jeigu jau atsidūrėte situacijoje, kuri priverstinai reikalauja keliauti į dirbtuves ir rankiniu būdu išvalyti kietųjų dalelių filtrą, tuomet pasiruoškite pasirinkti vieną iš dviejų būdų.
Pirmasis būdas – priverstinis kietųjų dalelių filtro išvalymas, pavyzdžiui, naudojant vandens ir hidrokarboninio skysčio mišiniu. Šis sistemos tvarkymo priemonė gali kainuoti nuo maždaug 150 eurų. Be to, – jis efektyvus ir gerokai pigesnis už tą, kuriame reikalauja įsigyti absoliučiai naują, tūkstančius kainuojantį kietųjų dalelių filtrą.
Antrasis būdas – sistemos valymas jos neišardant. Automobiliams skirtose parduotuvėse galima atrasti ne vieną priemonę, kuri turėtų pagelbėti nemalonioje situacijoje. Įprastai, jų naudojimas yra pakankamai paprastas.
Įsigijus purškiamą kietųjų dalelių filtro valiklį, turėsite nuo filtro nuimti temperatūros arba slėgio jutiklį. Į angą turėsite įkišti specialų vamzdelį ir į filtrą išpurkšti visą skardinės turinį. Padarę tai, užveskite variklį ir palaukite bent 15 minučių, kol išgaruos beveik visas skystis. Tuomet atlikite bandomąjį važiavimą greitkelyje, kurio trukmė būtų bent jau 30 minučių.
Jeigu šiuo metu klausotės rekomendacijų, jog vertėtų atsisakyti kietųjų dalelių filtro - pagalvokite dar kartą, nes vis griežtėjanti techninė apžiūra anksčiau ar vėliau pagaus tokių automobilių vairuotojus už pakarpos.
Kiekvienas šiuolaikinis dyzelinis variklis turi vieną prietaisą - „DPF/FAP“ suodžių filtrą. Priemonę, kurios dėka automobilių gamintojai galėjo drastiškai sumažinti dyzelinių variklių taršą.
Kietųjų dalelių filtrai dyzelinių variklių išmetimo sistemose atsirado pakankamai seniai. Iš tiesų, didžioji dalis dyzelinius variklius turėjusių automobilių kietųjų dalelių filtrus gavo, kai įsigaliojo „Euro 4“ taršos reikalavimai 2006 metų spalio mėnesį.
Kietųjų dalelių filtras – tai prietaisas, kuris yra skirtas suodžiams sulaikyti ir juos sunaikinti. Automobilių gamintojams dirbantys inžinieriai kietųjų dalelių sulaikymo sistemą užprogramavo taip, jog suodžiai specialioje talpykloje kaupiasi iki momento, kai slėgių skirtumas neviršija nustatytos ribos.
Daugelyje automobilių kietųjų dalelių filtro valymo procesas vyksta kas 300 - 800 kilometrų, jeigu naudojama mašina važinėja išskirtinai mieste arba kas maždaug 1000 - 1500 kilometrų, jeigu automobilis naudojamas įveikiant vidutinius arba ilgus atstumus.
Įprastai, šis procesas vyksta nepastebimai. Dažniausiai važiuojant greitkelyje arba užmiestyje. Vienintelė užuomina, leisianti suprasti, jog vyksta kietųjų dalelių filtro valymas – žinutė prietaisų skydelyje, 200-400 aps/min. padidėję variklio sūkiai bei didesnės kuro sąnaudos. Įprastai regeneracijos metu variklis suvartoja 0,7 - 2 l. daugiau kuro.
Reikėtų įsiminti, jog regeneracijos procesą privaloma užbaigti. Jokiu būdu negesinkite variklio, net jeigu pasiekėte savo galutinį tikslą. Geriau apvažiuokite garbės ratą ir palaukite, kol kietųjų dalelių filtras išsivalys.
Daugelis automobilių taip pat turi vairuotojus įspėsiančią lemputę, kuri praneš, jog kietųjų dalelių filtro būklė yra kritinė. Tuomet sistema įjungs ilgesnį valymo procesą, kuris užtruks maždaug 10-20 minučių, jeigu važiuosite pastoviu greičiu ir palaikysite variklio sūkius ties 2500 aps/min. riba.
Kaip reikia rūpintis šiuo įrenginiu?
Kuomet kietųjų dalelių filtras užsikemša, prietaisų skydelyje išvysite įspėjamąjį pranešimą, automobilio dinamika bus prastesnė. Variklio valdymo kompiuteris tiesiog įjungs „Safe Mode“ režimą, kuris leistų saugiai pasiekti galutinį tikslą – dirbtuves.
Tam, kad išvengtumėte problemų su kietųjų dalelių filtru, iš pradžių išanalizuokite automobilio naudojimo ypatumus. Ar važinėjate tik trumpais atstumais? Ar pastoviai stovite kamščiuose? Ar variklis pasiekia darbinę temperatūrą, kai atvykstate į savo darbą, mokymosi įstaigą ar ten kur keliaujate?
Mažas greitis, trumpi atstumai ir pernelyg maži variklio sūkiai – pagrindinės problemos, dėl kurių vairuotojai susiduria su kietųjų dalelių filtrų problemomis. Tad padarykite sau paslaugą ir įsigykite mašiną su benzininiu varikliu. Taip, benzininis variklis 1 ar 2 litrais vartos daugiau kuro, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje sutaupysite.
Kaip jį išvalyti?
Jeigu jau atsidūrėte situacijoje, kuri priverstinai reikalauja keliauti į dirbtuves ir rankiniu būdu išvalyti kietųjų dalelių filtrą, tuomet pasiruoškite pasirinkti vieną iš dviejų būdų.
Pirmasis būdas – priverstinis kietųjų dalelių filtro išvalymas, pavyzdžiui, naudojant vandens ir hidrokarboninio skysčio mišiniu. Šis sistemos tvarkymo priemonė gali kainuoti nuo maždaug 150 eurų. Be to, – jis efektyvus ir gerokai pigesnis už tą, kuriame reikalauja įsigyti absoliučiai naują, tūkstančius kainuojantį kietųjų dalelių filtrą.
Antrasis būdas – sistemos valymas jos neišardant. Automobiliams skirtose parduotuvėse galima atrasti ne vieną priemonę, kuri turėtų pagelbėti nemalonioje situacijoje. Įprastai, jų naudojimas yra pakankamai paprastas.
Įsigijus purškiamą kietųjų dalelių filtro valiklį, turėsite nuo filtro nuimti temperatūros arba slėgio jutiklį. Į angą turėsite įkišti specialų vamzdelį ir į filtrą išpurkšti visą skardinės turinį. Padarę tai, užveskite variklį ir palaukite bent 15 minučių, kol išgaruos beveik visas skystis. Tuomet atlikite bandomąjį važiavimą greitkelyje, kurio trukmė būtų bent jau 30 minučių.
Jeigu šiuo metu klausotės rekomendacijų, jog vertėtų atsisakyti kietųjų dalelių filtro - pagalvokite dar kartą, nes vis griežtėjanti techninė apžiūra anksčiau ar vėliau pagaus tokių automobilių vairuotojus už pakarpos.