Vуrai vis dažniau eina dekretinių atostogų, o moterys tuo metu ropščia karjeros laiptais. Ką šiandieną tuo nustebinsi? Nieko nenustebinsi. Tačiau tai, kokiems dalykams skirtingų lyčių atstovai natūraliai teikia pirmenybę, tarkime, drabužiai ir asmeninės higienos priemonės, iki šiol buvo vienas iš nedaugelio išlikusių rodiklių, leidžiančių užtikrintai tvirtinti: prieš mus elegantiška moteris, o štai anas kerėpla plaukuota krūtine – tikrai vyras, rašoma portale „slon.ru“.
Nuodugniai susipažinęs su vartotojų rinkos naujienomis „slon.ru“ padarė išvadą, kad jos nepermaldaujamoje įtakoje lyčių skirtingumo epocha artėja prie pabaigos. Štai aštuoni naujos gąsdinančios realybės požymiai.
„Viagra" moterims
Iš pradžių sildenafilis, žinomas kaip „Viagra“, buvo susintetintas kraujotakos sutrikimams miokarde (širdies raumenyje) gydyti. Tačiau 1992 metais atlikti bandymai parodė, kad širdies kraujotakai jis turi mažą įtaką, užtat sukelia kraujo pritekėjimą mažojo dubens srityje. Iš čia ir gimė šis žinomas preparatas, kurį išleidžia JAV farmacijos milžinė „Pfizer“. Ir, atrodytų, esant tokiam preparato veikimo principui niekas netrukdo vartoti jį moterims – jis gi ne hormoninis. Periodiškai pasirodydavo informacija, kad „Pfizer“ bando „Viagrą“ su moterimis ir jau netrukus išleis naują preparatą, tačiau to taip ir neįvyko.
Kompanijos delsimu nutarė pasinaudoti konkurentai (vis dėlto, „Viagra“ laikoma pačiu pelningiausiu preparatu farmacijos istorijoje – jos parduodama už milijardus dolerių). 2009 metais vokiečių kompanija „Boehringer Ingelheim“ sukūrė „Flibanseriną“, skirtą moterims.Tačiau į svarbiausią – JAV rinką kompanijai su savo preparatu patekti nepavyko – jo nepatvirtino JAV Sveikatos departamentas, pripažinęs vaistą nesaugiu. Beje, tikroji nepatvirtinimo priežastis galėjo būti vidaus rinkos apsauga: „Viagra“ irgi pasižymi daugeliu šalutinių poveikių, tačiau jos niekas neketina uždrausti.
Tuo tarpu paklausa vis tiek atranda pasiūlą. Internete šiandien galima be problemų nusipirkti tokių preparatų kaip „Lovegra“, skirtų gydyti „moterų anorgazmiją“ (pasirodo, yra tokia liga). Jie pagaminti to paties sildenafilio pagrindu, tai yra, mažai kuo skiriasi nuo „Viagros“.
Vyriškas blakstienų tušas
Kosmetikos vyrams idėjai buvo lemta triumfuoti. Žinoma, kad kasdieninio vartojimo prekes daugiausia perka moterys, ir kosmetika – joms artima kategorija.Tai reiškia, kad net jei patys vyrai šios kosmetikos nepirks, visada atsiras moterų, kurios pačios nupirks jos vyrams. Kol kas paliūlymai vyrams sudaro tik apie 8 proc. bendrosios kosmetikos rinkos. Be to, vyriškasis segmentas labai sparčiai auga. Ypač toli į priekį šioje srityje nuėjo Azijos šalys – pavyzdžiui, vyriškos kosmetikos rinka Pietų Korėjoje per pastaruosius penkerius metus beveik padvigubėjo.
Šampūnai, dušo geliai, dezodorantai, tualetinis vanduo, plaukų fiksavimo priemonės vyrų kategorijoje šiandieną tapo absoliučiai įprastos. Tačiau šis sąrašas plečiasi: kompanija „Mary Kay, Inc.“, tarkime, jau išleidžia priemones nuo odos senėjimo vyrams – paprastą drėkinamąjį kremą ir kremą paakiams. „Clinique“ pristatė pirmąjį vyrišką toninį kremą, o „Biotherm“ – pudrą vyrams su įdegio efektu. Ir pagaliau, H&M parduotuvėse (kol kas tik Didžiojoje Britanijoje) parduodamas vyriškas blakstienų tušas.
Atsuktuvas moterims
Šiuolaikinė moteris turi mokėti apsieiti be vyro, jeigu jai reikia ką nors suremontuoti, ar tai būtų nesandarus vamzdis, ar automobilio gedimas. Tad rinkoje ir pasirodė moterims skirti įrankiai – pavyzdžiui, kompanija „Bosch“ pagamino atsuktuvą moterims, padabintą Swarovski kristalais. Kai kas gamina visus įrankių rinkinius – tarkime, „Le Futur“ siūlo rožinį komplektą „Autoledi“ arba tiesiog moterišką įrankių rinkinį. Tiesa, kol kas gamintojams fantazijos užtenka tik tam, kad paprasčiausiai gamintų įprastinius mažesnių dydžių įrankius ir nudažytų juos švelnių tonų dažais. Galimas daiktas, jog gana greitai tokie rinkiniai iš mielų dovanėlių kategorijos pereis į savarankišką verslo kryptį, o juos kuriant bus atsižvelgiama ne tik į moterų potraukį prie rožinių ir blizgančių daiktų, bet ir į ... kitokią mąstyseną.
Kontraceptinės tabletės vyrams
Pasakysime iš karto: geriamųjų kontraceptikų vyrams nėra. Tačiau jų atsiradimas – tik laiko klausimas, juk šią problemą sprendžia nemažai mokslininkų. Ir tai ne tiek laboratorinis interesas, kiek atsakas į vartotojų lūkesčius: įvairiose šalyse atliktos apklausos rodo, kad tabletes yra pasirengę vartoti 50-70 proc. vyrų. Suprantama, greitai tokį preparatą pateikti į rinką neįmanoma – rengiant revoliuciją kontracepcijoje reikia įsitikinti, kad ji nesukels neigiamų pasekmių, tokių kaip nevaisingumas, ir jau ne laikinas, o negrįžtamas.
Pavyzdžiui, Izraelio mokslininkai, sukūrę savo hormoninį preparatą, kurį reikėtų vartoti tik kartą per mėnesį, jau priėjo bandymų stadiją ir tvirtino pasiekę, kad jo šalutinis poveikis būtų minimalus. Britų mokslininkai taip pat bando sukurti savo kontraceptiką, sukeliantį spermatozoidų mutaciją ir sumažinantį jų judrumą. Tikimasi, kad jį taip pat reikės vartoti kartą per mėnesį injekcijų pavidalu (kažkodėl niekas netiki, kad vyrai yra pakankamai drausmingi, jog galėtų gerti tabletes kiekvieną dieną). O štai amerikiečių mokslininkai, atsitiktinai nustatę, kad vieno išbandomo vėžiui gydyti skirto medikamento šalutinis poveikis yra nevaisingumas, ruošiasi sukurti preparatą, kurį reikės vartoti likus kelioms valandoms iki lytinių santykių.
Elektrinis skustuvas moterims
Nuo to laiko, kai vaikščioti nuogomis kojomis ir trumpais sijonais tapo norma įvairių skutimosi priemonių gamintojai susikrovė didelius turtus. Visą jų produkciją – pačius skustuvus, losjonus po skutimosi, putas, gelius buvo galima siūlyti moterims, naudojantis tokiu primityviu metodu, kaip rožinės spalvos ir gėlių kvapo pridėjimas. Elektronikos gamintojai taip pat neliko nuošalyje, tiesa, iš karto siūlyti elektrinį skustuvą moterims jie nesiryžo – atsirado epiliatoriai. Bet, galų gale, ir elektriniai skustuvai nustojo buvę išimtinai vyrų preke. Juos pradėjo gaminti tiek kaip atskirus prietaisus, tiek kaip papildomas epiliatorių užmovas. Sprendžiant iš visko, savo vartotoją naujovė rado: vis dėlto neskausmingas skutimas – gana didelis privalumas. Moteriškų skustuvų modelių kiekis, tiesa, kol kas mažesnis negu vyriškų. Nepaisant to, jų kol kas vis tiek daugiau, negu vyriškų epiliatorių.
Vaikiškas vežimėlis vyrams
Pasiųsti vyrus į dekretines atostogas, kad jie suprastų, kaip tai yra linksma – neįgyvendinama daugelio Rusijos moterų svajonė ir visiškai išsipildžiusi Europos moterų svajonė. Pavyzdžiui, Švedijoje vyrai paprasčiausiai privalo imti dekretines atostogas – ne mažiau kaip dviejų mėnesių. O ką šiuo atveju daryti su įvairiausiomis prekėmis vaikams, kurias kurdami gamintojai įprato orientuotis tik į moteris? Labai paprastai: pradėti jas gaminti orientuojantis į vyrus. Tarkime, jei kalbėsime apie vaikišką vežimėlį, vienas iš pagrindinių jo kokybės rodiklių – lengvas svoris.
Tačiau vyrų požiūriu svarbu yra kitkas – pavyzdžiui, ratukų dydis. Naujus prioritetus nusprendė išstudijuoti „Škoda“ (beje, ne pirmas automobilių gamintojas šioje rinkoje). Kompanijos pagamintas vaikiškas vežimėlis turi 20 colių ratus, hidraulinę pakabą, stabdžius, šoninius veidrodžius ir žibintus naktiniams pasivažinėjimams.
Kaklaraištis moterims
Vyriškas moteriškų drabužių stilius, aišku, ne naujiena. Jį rasime visų didžiųjų prekės ženklų drabužių asortimente – pavyzdžiui, „Gap“ yra sukūrusi „draugo marškinių“ liniją. Iki kaklaraiščių ir peteliškių kaip moterų garderobo elemento dizaineriai taip pat seniai prisikapstė, bet dar neseniai jie dažniausiai puošdavo uniformuotas merginas (tarkime, kazino krupjė). Tuo pat metu kaklaraiščio populiarumas vyrų tarpe mažėja, tad kodėl jo nepasiūlius moterims? Parduodamas jis kol kas ne visur, nors specializuotoje parduotuvėje rasti jį (kaip ir peteliškę) nesunku. Nuo vyriško jis skiriasi, pirmiausia, savo dydžiu.
Vyriški karoliai
Tradiciniai moteriški papuošalai atveria vyrams naujas galimybes demonstruoti savo statusą. Iki šiol jie turėjo, pasakysim atvirai, ne kažin kokį pasirinkimą – rankogalių ar apykaklės segučiai, žiedas su antspauduku, laikrodis ir kryželis ant kaklo. Bet vyriškų papuošalų asortimentas didėja: jame jau yra kulonų, apyrankių ir netgi karolių. Vyriškų karolių galima rasti „Amazon“ asortimente – tiesa, kol kas tik pagamintų išimtinai iš metalo arba juodųjų perlų. Jų dalis pasaulio juvelyrinių dirbinių rinkoje ne tokia jau maža – 10 procentų psichologinis barjeras įveiktas dar 2006 metais. Kvaila ignoruoti tokį klientą: vyrai papuošalų perka mažiau, bet užtat renkasi brangesnius dirbinius, o jei su briliantais – tai didesniais.