Beveik 4 tūkstančiai žmonių dalyvavo viename didžiausių patrauklumo mokslo eksperimentų, kurio rezultatai neigia šiuolaikinį požiūrį į skirtumus tarp vyrų ir moterų, praneša britų dienraštis „The Telegraph“.
Kai kurie šio dienraščio surengto eksperimento atradimai yra akivaizdūs: vyrai turėtų būti turtingi, įtakingi, protingi ir linksmi, ir kuo moteris, aplink kurią sukatės, patrauklesnė, tuo šios savybės jai svarbesnės. O kai kurie ne tokie pastebimi – pavyzdžiui, moterys retai kada būna geros lovoje, kuomet kaip galimos partnerės jos labiau trokštamos nei vyrai.
Pačiu gražiausiu moters veidu kiek daugiau nei pusė vyrų, vertinusių 5 nuotraukas, išrinko pačios jauniausios – 19 metų merginos – veidą. O štai moterys pasirinko antrąjį pagal amžių vyrą ir pačiu patraukliausiu nurodė esant 29 metų vyro veidą.
Tokie rezultatai atitinka evoliucijos teorijos lūkesčius: žmogaus, siunčiančio mums signalus, grožis suvokiamas kaip gebėjimas susilaukti palikuonių. Lygiai tokie pat svarbūs ir „geri“ genai, kurie bus perduoti mūsų vaikams ir toliau platins mūsų DNR – kitaip tariant, visą potraukį lemia „egoizmo genas“.
Kadangi moterų reprodukcinis periodas trumpesnis, vyrus, kaip manoma, pirmiausia traukia vizualiniai ženklai, signalizuojantys apie reprodukcines galimybes: jaunystė ir biologinė sveikata, kurią liudija fizinis patrauklumas.
Kaip ir pranašauja evoliucijos teorija, patraukliausiomis moterimis save laikė paauglės, tuo tarpu 26–35 metų amžiaus grupėje tokių buvo tik 9 proc.
Savo ruožtu moterys, iš visko sprendžiant, besirinkdamos vyrus stengiasi „įgyti resursų“, kad maksimaliai sustiprintų savo vaikų perspektyvas. Jos labiau vertina vyresnius vyrus, paprastai daugiau pasiekusius profesinėje srityje arba užsitikrinusius „aukščiausią padėtį gentyje“, nes tokiu atveju tikimybė, kad jos bus geriau aprūpintos ištekliais, yra didesnė.
Vienas svarbiausių lyčių skirtumų išryškėjo finansinių resursų reikšmingumo reitinge – jis moterims buvo 50 proc.svarbesnis nei vyrams. Kiek mažesnis, bet vis tiek žymus skirtumas išryškėjo, kai moterys vertino vyro ambicijų karjeros srityje reikšmę.
Evoliucinė strategija taip pat sufleruoja, kad tie, kurie mums patinka, yra veikiami mūsų suvokiamos jų vertės „rinkoje“. Moterys dažniau nei vyrai vengia paties patraukliausio partnerio (net jei mano, kad gali jį gauti) iš baimės, kad, nepaisant puikaus pasimatymo, ilgainiui tikimybė, jog jis išliks ištikimas ir pasirengęs padėti, bus mažesnė.
Vyrų elgesys šiuo požiūriu labiau nuspėjamas, jiems patinka fiziškai efektingiausios moterys nepriklausomai nuo jų sugebėjimo išlaikyti geidžiamą partnerę.
Tačiau eksperimentas atskleidė stebėtiną neatitikimą, rašo „The Telegraph“. Moterys labiau nei vyrai linkusios laikyti save patraukliomis priešingai lyčiai. Nors 55 proc. vyrų pačia patraukliausia pavadino 19 metų merginą, tik 26 proc. buvo tos nuomonės, kad turi šansą pasikviesti ją į pasimatymą. Tuo tarpu beveik 38 proc. moterų, savo balsus atidavusių už jų manymu patraukliausią 29 metų vyrą, buvo įsitikinusios, kad jis ateis į pasimatymą su jomis.
Faktą, kad tarp moterų mažiau sutarimo dėl to, kuris vyras fiziškai patrauklesnis, taip pat gali paaiškinti evoliucijos teorija, tvirtinanti, kad moteris labiau traukia ne su išvaizda, o su charakteriu ir sugebėjimais susijusios savybės.
Ankstesniame tyrime mes išsiaiškinome, kad tikimybė, jog moterys pritars teiginiui „Iš pradžių jis man ne taip jau ir patiko, bet vėliau aš prie jo pripratau“, yra didesnė, rašo „The Telegraph“. Vyrai dažniau „įsimyli iš pirmo žvilgsnio“.
Internete atliktas eksperimentas atskleidė paslėptus elementus, į kuriuos reikia atsižvelgti vertinant savo žavesį. Pavyzdžiui, pusei dalyvių vyrų atsitiktine tvarka buvo rodomos patrauklių savo lyties atstovų nuotraukos, o vėliau jie buvo paprašyti įvertinti savo patrauklumą.
Po to, kai vyrams buvo parodytos gražių vyrų nuotraukos, jų pačių patrauklumo vertinimas sumažėdavo maždaug 4 proc. Turint galvoje, kad tai buvo ne ilgiau nei 20 sekundžių trukusio poveikio rezultatas, galima įsivaizduoti, kaip vyrus veikia nuolat reklamoje, muilo operose ir filmuose rodomi fiziškai patrauklūs vyriškiai. Tačiau kadangi moteris fizinis patrauklumas domina mažiau, nei vyrus, šie, ko gero, be reikalo nerimauja.
Įdomu, kad gražių moterų nuotraukų poveikis savo pačių patrauklumo vertinimui buvo nedidelis – vos 1 proc. Iš pirmo žvilgsnio, pastebi „The Telegraph“, tai prieštarauja tam, ko būtų galima tikėtis, turint galvoje paplitusį požiūrį, kad gražių manekenių ir aktorių besivaikanti žiniasklaida gali priversti normalias moteris jaustis nejaukiai.
Tačiau galbūt dėl to, kad eksperimento metu buvo naudojamos tiesiog patrauklių žmonių, o ne supermanekenių nuotraukos, poveikis buvo mažesnis. Gali būti, kad moterys, skirtingai negu vyrai, taip priprato matyti gražius modelius, kad įgijo imunitetą jų poveikiui.
Pasak „The Telegraph“, ramina tai, kad abiejų lyčių atstovai, nepaisant Holivudo ir mados pramonės brukamų grožio standartų, pačiomis patraukliausiomis potencialaus partnerio savybėmis įvardijo jumoro jausmą ir protingumą. Tačiau moterų sąraše po jų seka galimybė suteikti emocinę paramą, o vyrų – išorė.
Nors buvo galima spėti, kad efektingumą vertinančios moterys vaikų grožį iškels aukščiau už vyrų, tačiau pritrenkė naujiena, kad tyrime dalyvavusioms dailiosios lyties atstovėms savybė “geras lovoje“ buvo svarbesnė nei vyrams, rašo „The Telegraph“.
Tarp moterų, savo patrauklumą įvertinusių aukščiausiu balu (10 iš 10), 1,5 proc. buvo seksualiai aktyvesnių: jos vidutiniškai turėjo po 14 lytinių partnerių lyginant su tyrimo vidurkiu – 8.
Moterims, norinčioms Valentino dieną padidinti savo šansus vyrų, kurie joms patinka, atžvilgiu, bus įdomu sužinoti, ką tyrimo rezultatai sako apie daug uždirbančius vyrus. Kiek daugiau nei 1 iš 10, uždirbantiems daugiau nei 100 000 svarų per metus, nors išoriškai jie niekuo nesiskiria nuo kitų vyrų, pasižymi dviem svarbiais skirtumais. Jie beveik 10 proc. labiau nei kiti domisi politika ir seka naujausius įvykius.
Taigi, jei moteris nori sustiprinti savo galimybes apsukti tokiam vyrui galvą, ji turi praversti madai skirtus puslapius ir patyrinėti naujienų skiltis.
Tyrimas įminė amžiną mįslę apie tai, kiek seksualinių partnerių iš tikrųjų yra turėję vyrai. Paaiškėjo, kad vidutinis heteroseksualių moterų partnerių skaičius – 8, o vyrų – 11. Gali būti, kad vyrai paprasčiausiai giriasi, o moterys sumažina skaičių nenorėdamos, kad jas laikytų palaidomis. Taip pat galimas dalykas, kad nedidelis moterų skaičius, pavyzdžiui, prostitutės, turėjo didelį partnerių skaičių, arba kad biseksualių vyrų daugiau, nei priimta manyti.
1 proc. moterų, kurios miegojo daugiau nei su 51 partneriu, savo patrauklumą įvertino išties labai aukštai – 7,27 balų iš 10 galimų. Tai įdomus faktas, nes psichologai tradiciškai mano, kad moterys, miegančios su kuo pakliuvo, save vertina menkiau. Tačiau šis savo patrauklumo rodiklis patvirtina neseniai atlikto kito tyrimo rezultatus. Jis atskleidė esant naują moterų su plėšrūnišku požiūriu į seksą – panašų į vyrų – tipą, rašo „The Telegraph“.