Perskaitę šio straipsnio pavadinimą galėjote nustebti. Kodėl turėčiau susidraugauti su konkurentu? Juk su juo varžausi dėl klientų ir jų pinigų.
Tačiau knygos „Pakankamai didelė kompanija“ (angl. „The Big Enough Company“) autorė Adelaidė Lančester teigia, jog draugystės su konkurentu nauda didesnė už žalą.
Net (ypač) jei jūsų konkurentas siūlo panašius produktus bei paslaugas, galite gauti priėjimą prie labai svarbios informacijos, kuri padės plėtoti jūsų verslą.
Raskite bendradarbiavimo taškų
Mažų mažiausiai, su konkurentais verta palaikyti ryšį todėl, kad suprastumėte rinkoje vyraujančias tendencijas. Tokiu būdu galite įvertinti savo paties rezultatyvumą lyginantis su kitais. Ši informacija ypatingai svarbi ekonomiškai sunkiais laikais.
Dažnas kontaktas su konkurentais gali atverti netikėtų galimybių bendradarbiauti. Elementariausias pavyzdys yra galimybė bendrai investuoti į rinkodarą ir auginti visos rinkos, o ne atskiros kompanijos, vertę.
Apibrėžkite savo rinką
Adelaidė Lančester tvirtina, jog pažinodami savo konkurentus geriau pažįstate ir save, o tai reiškia, kad sugebate tiksliau apibūdinti savo vertės pasiūlymą. Net jei bendrovės ir siūlo panašias paslaugas, egzistuoja tam tikri skirtumai.
Tų nedidelių skirtumų žinojimas padeda suprasti kuo savo klientams esate išskirtinis bei unikalus. To pasekoje galite suprasti savo turimą konkurencinį pranašumą ir visais įmanomais būdais jį sustiprinti. Dabar jau žinote kur sutelkti savo dėmesį!
Neizoliuokite savęs, neišradinėkite rato
Rekomenduojame užmegzti ryšius su kiek įmanoma daugiau konkurentų. Tarkim, jog jūsų konkurentai tarpusavyje nebendrauja, tad praranda daug svarbios informacijos. Tuo tarpu jūs matote pilną rinkos vaizdą. Tam tikra prasme tai yra konkurencinis pranašumas.
Rekomenduojame užmegzti ryšius su kiek įmanoma daugiau konkurentų. Tarkim, jog jūsų konkurentai tarpusavyje nebendrauja, tad praranda daug svarbios informacijos. Tuo tarpu jūs matote pilną rinkos vaizdą.
Žinoma, ne visuomet užmegzti ryšius taip paprasta. Rinkose, kuriose sėkmė priklauso nuo to, kas pirmas įžengia į rinką (angl. first-to-market advantage), užmegzti kontaktą bus nelengva. Svarbiausia neizoliuoti savęs ir neišradinėti rato!
Išgryninkite savo kelią
Turime įspėti dėl vieno dalyko. Nors konkurentai gali atskleisti vertingos informacijos, tegul ji nedaro per didelės įtakos jūsų planams. „Neturite eiti konkurento keliu. Pasitelkus gautą informaciją turite išgryninti savo kelią“, – teigia Adelaidė Lančester.
Prieš priimdami svarbius strateginius sprendimus, turite įvertinti gaunamą informaciją iš išorės. Jūsų sprendimai turi derėti su jūsų motyvacijomis, tikslais bei bendra ideologija. Tad saugokitės, jog konkurentai nenuvestų jūsų klaidingu keliu.
Šaltinis: Verslo informacijos portalo „Inc.“ straipsnis „Įgyk konkurento palankumą“ (angl. „Cozy up to the competition“) (2011 m. lapkričio 8 d.). Perskaityti straipsnį originalo kalba galite čia.
Parengė Liudas RUBIKIS