Internetinių tinklaraščių ir asmeninių puslapių kūrimas dažnai atrodo beviltiška ir iš anksto pasmerkta veikla – tikimybė, jog interneto platybėse jie bus pastebėti ir perskaityti nėra labai jau didelė. Visgi nemažai interneto aktyvistų nenuilsdami kuria tinklaraščius ir pildo juos savo asmeninių išgyvenimų, virtuvės receptų, nematytų video filmukų ar kitokios informacijos įrašais. Visi šie žmonės tikisi, kad jų skleidžiama informacija pritrauks didelę auditoriją susidomėjusių žmonių, o ilgalaikėje perspektyvoje galbūt netgi atneš finansinės naudos.
Nors realybė daugeliui šių tinklaraštininkų būna skaudi ir jų įrašus skaito nebent atsitiktiniai interneto paklydėliai ar rašinėtojų šeimos nariai, bet keletui laimingųjų pavyko sulaukti ne tik išskirtinio dėmesio, bet ir finansinės naudos. Kaip teigia „The New York Times“, jų sėkmės paslaptis visai paprasta – tiesiog didelis entuziazmas bei atsidavimas savo veiklai. Kita vertus, didelę įtaką tinklaraščio sėkmingumui turi ir mokėjimas reklamuotis, tęstinė veikla už interneto ribų ar paprasčiausia sėkmė.
Stephanie Nelson, 47 metų namų šeimininkė iš Atlantos valstijos, dar 2001 sukūrė savo internetinį puslapį „CouponMom.com“. Nors pirmuosius metus jis nebuvo populiarus, bet greitai puslapis, kuriame buvo aprašomi paprasčiausi pinigų taupymo būdai, besinaudojant prekių kuponais, tapo itin lankomas. Dabar šis puslapis atneša ir nemažai pelno. Anot S. Nelson, jos šeimos nariams net nebereikia dirbti. Nelson patarimas paprastas – tiesiog nuosekliai pildyti puslapį ir mėgautis savo veikla, net jei iš pradžių tinklaraštis ir nepritrauktų didesnio lankytojų dėmesio.
Pusę „CouponMom.com“ puslapio pajamų sudaro įplaukos iš „Google AdSense“ paslaugos. Kita pusė pajamų atkeliauja tiesiogiai iš reklamos užsakovų, tokių kaip „Groupon“ ir „LivingSocial“. „Google AdSense“ paslaugos pagalba yra atrenkamos ir internetiniame puslapyje patalpinamos tos reklamos, kurios atitinka konkretaus internetinio puslapio raktažodžius. Pavyzdžiui, jei internetinis puslapis yra apie šunis, „Google AdSense“ to puslapio šone patalpins šunų maisto ar panašias reklamas. O kiekvienas spustelėjimas ant tokios reklamos internetiniam puslapiui atneš pinigus.
Yra ir kitų panašias paslaugas teikiančių kompanijų. Pavyzdžiui, „BuySellAds.com“ ir „BlogAds“ kompanijos leidžia tinklaraštininkams patiems nustatyti kainas, kurios juos tenkintų už reklamos talpinimą jų puslapyje. Jei reklamos užsakovai sutinka su siūlomomis sąlygomis, paslaugos teikėjams atitenka nuo 14 iki 30 procentų reklamuojamų produktų pelno dalies.
Dar kitos kompanijos, tokios kaip „Federated Media“, pačios atsirenka tuos tinklaraščius, kuriuose norėtų talpinti reklamas, ir su internetinių puslapių savininkais sudera atitinkamus įkainius. Tokie įkainiai nemenkai svyruoja: nuo 54000 JAV dolerių per dieną už reklamą populiariajame „PerezHilton.com“ tinklaraštyje iki dešimties dolerių mėnesinio mokesčio mažesniems internetiniams puslapiams.
Pasak tinklaraščio „MethodShop.com“ įkūrėjo Jonathano Accarrino, yra keletas paprastų metodų, kaip padidinti savo internetinio puslapio pelningumą. Visų pirma, labai pasiteisinančios yra vadinamosios konteksto reklamos. Tokios reklamos esmė – tinklaraščio tekste paryškintų raktažodžių susiejimas su nuorodomis į konkrečius internetinės reklamos puslapius. Antra, galima išnaudoti ir į savo įrašus talpinamų video filmukų galimybes. Anot Accarrino, kai kurie video peržiūrų puslapiai leidžia į savo įkeltus filmukus talpinti reklamą. Priklausomai nuo filmuko peržiūrų skaičiaus tokia reklama atneša finansinę naudą vaizdo medžiagą patalpinusiam žmogui.
Anot „The New York Times“ kalbintų tinklaraštininkų, galimybių užsidirbti iš savo internetinio puslapio yra begalė. Ir tai galima padaryti nebūtinai reklamos būdu. Pelninga gali būti ir tęstinė veikla už interneto ribų. Pavyzdžiui, įvairios atributikos, susijusios su savo tinklaraštyje talpinama informacija, platinimas. Lipdukai, kepuraitės ar marškinėliai šiuo atveju yra itin paklausi prekė.
Uždirbti galima ir dalyvaujant įvairiuose renginiuose ar seminaruose, kur tinklaraščio autorius galėtų dalintis sukaupta patirtimi ir informacija. Be to, pastaruoju metu pastebima tendencija, jog įžymių tinklaraščių autoriai savo internetinius įrašus perkelia ir į spausdintus leidinius, o dažnai ir į autorines knygas. Garsių tinklaraščių savininkai iš to tai pat uždirba nemažus pinigus. Visgi, akivaizdu, jog visais šiais atvejais tinklaraštis ir jo autorius privalo būti itin populiarus.
Kita vertus, įdomaus ir vertingo internetinio puslapio savininkas gali paprašyti ir savo lankytojų paramos. Anot, „The New York Times“, atsidavę tinklaraščio gerbėjai dažnai nepagaili savanoriškai pervesti pinigų puslapio autoriui, skatindami jį ir toliau tęsti savo internetinius įrašus. Be to, egzistuoja ir tokie internetiniai puslapiai, kurie priėjimą prie savo įrašų apmokestina patys. Tokiais atvejais už priėjimą prie tinklaraštyje platinamų įvairių mokymo programų, elektroninių knygų ar išskirtinių darbo pasiūlymų yra susimokama.
Visgi, kaip pastebi dauguma verslių tinklaraštininkų, jei internetinis puslapis yra kuriamas vien tam, jog būtų uždirbami pinigai, tikimybė praturtėti yra menka. Be atsidavimo ir meilės savo tinklaraštininko veiklai, internetinis puslapis bus pasmerktas tapti neįdomiu ir nepopuliariu.