“Mano problema nėra kūrybiškumo ir inovatyvumo stygius. Mano komanda visuomet sugalvoja įdomių idėjų. Bet kai jas pristatome savo vadovams, jos visuomet būna atmetamos kaip neperspektyvios. Kaip galėčiau įtikinti savo bosą investuoti į mūsų idėjas?“
Vienas didžiausių iššūkių, su kuriais susiduria kūrybininkai – ypač tie, kurie dirba tyrimų ir plėtros (R&D), dizaino ar rinkodaros skyriuose – yra kaip laimėti vadovų paramą jų kuriamoms idėjoms.
Dauguma jaučia, kad jų pasiūlymai atmetami ne dėl mažo potencialo, bet todėl, kad vadovai jų paprasčiausiai nesupranta ir net nesiruošia suprasti (jaučia antipatiją idėjų autoriams). Kūrybininkai jaučiasi pavargę, neįvertinti ir trokšta dirbti su tokiais kaip Styvas Džobsas ar Alberto Alesis, kurie, rodos, supranta inovacijų svarbą.
Problemos sprendimau galėtų būti savo boso įtraukimas į patį procesą dar gerokai prieš gimstant tai idėjai, kurią norite “parduoti”. Vadovai retai investuoja į idėjas, su kuriomis nėra susipažinę, tad supažindinkite juos dar prieš pasimatant akivaizdiems idėjos kontūrams.
Buvęs “PortalPlayer” vadovas, kurio kompanija buvo viena svarbiausių “Apple iPod” tiekėjų, teigia: “Styvas Džobsas į naujojo grotuvo kūrimą nuo pat pradžių buvo įsitraukęs šimtu procentu“. Lygiai tas pats taikytina ir garsioje Italijos namų dizaino firmoje “Alessi”. Kai atsiranda perversmą žadančios idėjos, Alberto Alesis apie jas jau būna informuotas.
Praneškite savo vadovui apie tai, kaip sekasi inovacijos procesas ir kuriame etape esate. Kai bendraujate su vadovu, nepasakokite apie tai, kaip ketinate išspręsti problemą, pasakokite apie tai, kaip suprantate pačią problemą. Tokiu būdu vadovai patys suvoks būsimus sprendimus, o tai padės juos lengviau parduoti.
Taigi, venkite parduoti galutinę idėjos versiją. Verčiau stenkitės parduoti idėjos kūrimo procesą. Jums gali ir pasisekti, tačiau tokiu atveju jūsų “pardavimas” priklausys nuo su idėją nesusijusių faktorių, pvz., prezentacijos ar vadovo nuotaikos. Kuo jūsų idėja originalesnė ir radikalesnė, tuo mažiau šansų išgirsti “taip”.
Pateikiame dar patarimų, kaip įtraukti vadovus į inovacijos procesą, jog atėjus laikui, šie paremtų jūsų idėją:
Gaukite patvirtinimą nagrinėti tam tikrą verslo problemą
Tarkim, jūs dirbate vienos maistą gaminančios kompanijos tyrimų ir plėtros (R&D) skyriuje. Verslo problema – sukurti sveikesnį ir tuo pačiu sotesnį maisto gaminį. Įsitraukimas į dialogą su vadovais nuo pat pradžių – didesnė tikimybė parduoti savo idėją galutiniame etape.
Informuokite vadovą apie naujienas
Praneškite savo vadovui apie tai, kaip vyksta inovacijos procesas ir kuriame etape esate. Kai bendraujate su vadovu, nepasakokite apie tai, kaip ketinate išspręsti problemą, pasakokite apie tai, kaip suprantate pačią problemą. Tokiu būdu vadovai patys suvoks būsimus sprendimus, o tai padės juos lengviau parduoti.
Į sprendimo priėmimo procesą įtraukite ir vadovą
Taip elgdamiesi jūs ne tik gausite įžvalgų, patarimų bei platesnį požiūrį į problemą, tačiau taip pat didesnę paramą savo idėjoms, nes vadovai jausis atsakingi už idėjas, į kurių kūrimą buvo įtraukti. Tiesa, vadovas gali pasisavinti nuopelnus, tad ar esate pasiryžę paaukoti savo ego?
Nesakau, jog laikydamiesi šių patarimų savo idėją tikrai parduosite, tačiau jūsų bosas neabejotinai geriau supras jūsų pasiūlymų esmę ir teikiamą naudą. Na, o jūsų bei komandos darbas pagaliau bus įvertintas!