Japonijos „meilės viešbučiai“ kaip magnetas traukia ne tik porų, ieškančių privatumo, bet ir investuotojų dėmėsį. Ši rinkos niša atneša rekordinius pelnus ir sugeba išlikti atspari recesijai.
Iš viso Japonijoje įsikūrę daugiau kaip 25 000 „meilės viešbučių“, kurie kasmet yra aplankomi 500 000 mln. kartų. Spalvingai išmarginti ir egzotiškai pavadinti („Hotel For You“, „Sunpalace“, „Asian P-Door“) klientų viešnagę jie skaičiuoja valandomis.
Svečių kontaktas su personalu – minimalus. Vieni viešbučiai siūlo požeminius garažus ir slaptus įėjimus, kiti teigia naudojantys mašinų numerius maskuojančius ekranus. Nors daugelis lankytojų į viešbučius atsiveda meilužes ar prostitutes, dar didesnė svečių dalis tiesiog siekia bent kelioms pabėgti nuo japoniško būstų ankštumo.
Perpildyta šalis
Daugelyje tokių meilės oazių įprastinę registratūrą pakeitė jutikliniai ekranai, akį rėžiančia spalva žymintys, kurie kambariai laisvi.
Tankiai gyvenamoje šalyje nelengva gauti privatumo. Yuichi Ito ir Kyoko Shio – tipinė trečiąjį dešimtmetį einanti japonų porelė. Abu jaunuoliai gyvena su tėvais ir teigia, jog „meilės viešbučių“ siūlomas privatumas yra vienintelė proga kelias valandas intymiai praleisti su mylimu asmeniu.
„Gyvename kartu su motina, tėvu ir dviem broliais keturių kambarių bute, taigi, privatumo ten maža“, - teigė Yuichi Ito.
Suteikti daugybei porų galimybę pabūti dviese yra tikra aukso gysla. Kiekvienais metais „meilės viešbučių“ industrija atneša 40 mln. JAV dolerių pelno. Jos, kitaip nei įprastų ar verslo klasės viešbučių, recesija visiškai negąsdina.
„Meilės viešbučius recesija aplenkė. Kai kurių mano viešbučių paklausa sumažėjo 3-4%, jei ne tai būtume išlaikę 400% kambarių užimtumą. Tai reiškia, kad kiekvienas kambarys yra panaudojamas 4 kartus per dieną“, - teigė vienas iš „meilės viešbučių“ tinklų savininkų Joichiro Mochizuki.
„Meilės viešbučiai“ stebina temų įvairovės gausa. Vieni lankytojams siūlo dirbtines pilis, kiti – pliušinius žaisliukus. Treti – įrengti kaip mokyklos klasės ar traukinio vagonai. Kai kuriuose viešbučiuose svečiai gali persirengti daktarais ir seselėmis. „Titaniko“ gerbėjai irgi nenusivils: vienas iš viešbučių imituoja kruizinį lainerį su žmogaus dydžio Leonardo Di Kaprio ir Kate Vinslet statulomis denyje.
Milžiniškas pelnas
Britų verslininkas Stevas Mansfieldas „meilės viešbučių“ versle įžvelgia didžiulį potencialą. Jo teigimu, didžiulės japonų korporacijos dažniausiai šio verslo kratosi nenorėdamos užsitraukti gėdingą reputaciją.
Šešis viešbučius turintis verslininkas juose siekia sukurti idealią namų aplinką. Į tai įeina: lova, plačiaekranis televizorius, karaokės leistuvė ir vonios kambarys. Šalia kiekvieno kambario durų stovi aparatas, kuriame gali susimokėti svečiai, norintys likti anonimiški.
Verslininko tvirtina milžiniškoje industrijoje neįžvelgiantis aiškaus lyderio ir ketinantis plėstis. Tačiau terminas „meilės viešbučiai“ jam nėra priimtinas.
„Jau geriau pavadinimą keistume į „laisvalaikio viešbučius“. Juk už jų durų vyksta tie patys dalykai kaip ir bet kuriame kitame viešbutyje“, - teigė britas.