LRT Radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt
Jeigu produktuose radote maistinių kandžių, kreipkitės į prekę pardavusią parduotuvę. Tačiau nemalonus radinys gali būti ne tik parduotuvės, bet ir gamintojo ar net jūsų pačių kaltė. Taip sako Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistė Loreta Mačytė.
LRT Radijo klausytoja teigia nusipirktose manų kruopose radusi kirmėlių ir domisi, kieno tai kaltė – parduotuvės ar gamintojo.
„Įvyko nemalonus dalykas. Nusipirkau manų kruopų, kurios pagamintos Latvijoje. Jose raitosi kirminai. Nežinau, ką tokiu atveju daryti. Čia juk ne parduotuvės kaltė?“ – svarsto klausytoja.
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistė L. Mačytė tokiu atveju pataria kreiptis į parduotuvės, kurioje įsigyta prekė, administraciją arba Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą.
„Pastebėjus, kad nusipirkote nekokybišką produktą, šiuo atveju užterštą kandimis ar kandžių lervomis, reikia tiesiogiai kreiptis į produktą pardavusią parduotuvę“, – teigia specialistė. Žinoma, svarbu turėti pirkimo čekį. Jeigu pardavėjas atsisakys grąžinti pinigus už nekokybišką prekę, siūloma kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą nemokamu telefonu 8 800 40403.
Pasak pašnekovės, maistinės kandys gyvena mūsų aplinkoje. „Tai gali būti tiek gamintojo neapsižiūrėjimas, tiek netinkamos laikymo sąlygos parduotuvėje“, – tikina L. Mačytė.
Anot jos, kartais dėl tokių nemalonių radinių būna kalti patys pirkėjai.
„Dažnai žmonės nusiperka didesnius kiekius ir juos laiko. Jeigu namuose yra kandžių, jos mėgsta maisto produktus ir labai greitai įsiskverbia pro mažus tarpelius bei prideda kiaušinių į nusipirktus produktus“, – pasakoja Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos atstovė.
Iš parduotuvės parsineštas kruopas, miltus ar riešutus ji rekomenduoja iš karto suberti į sandarius indelius, kad kandys nepatektų iš aplinkos.