• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Uždraudus skelbti alkoholio akcijas, prekybos centrai pirkėjų dėmesį į svaigalus bando atkreipti subtilesniais būdais. Tačiau atpigintų gėrimų nerandantys pirkėjai kol kas pasimetę. Pokyčių sugluminti tautiečiai pirmąją draudimo savaitę alkoholio įsigijo mažiau nei įprastai.

Uždraudus skelbti alkoholio akcijas, prekybos centrai pirkėjų dėmesį į svaigalus bando atkreipti subtilesniais būdais. Tačiau atpigintų gėrimų nerandantys pirkėjai kol kas pasimetę. Pokyčių sugluminti tautiečiai pirmąją draudimo savaitę alkoholio įsigijo mažiau nei įprastai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prekybos centrų alkoholio skyriuose klaidžiojantys, gėrimus atidžiai apžiūrinėjantys ir kiek pasimetę pirkėjai. Tokia pirmoji savaitė uždraudus reklamuoti atpigintą alkoholį ir išskirti akcijas. Jei anksčiau apie pigesnius gėrimus skelbdavo didžiuliai plakatai ar bent ryškesnės spalvos kainolapiai, tai dabar prekybininkams atkreipti klientų dėmesį tenka subtilesniais būdais. Štai vienoje parduotuvėje skiriasi kainolapių dydžiai. Nors kainų pokytis ir nežymimas, kai kurių gėrimų kainos atspausdintos akivaizdžiai didesniu formatu. Kito prekybos centro lankstinukuose išskiriami tam tikri alkoholiniai gėrimai, o jų lentynos pažymėtos specialiais karuliais. Galima pastebėti, jog būtent šių gėrimų iššluota daugiausiai. Tautiečiai tikina pastebintys tokias detales, tačiau mano, jog dažnai vartojantys alkoholį yra įsiminę kainas ir tokiems nė akcijų nereikia. Na, o retsykiais gurkšnojantiems tenka klaidžioti po skyrių.

REKLAMA

Štai svečiai iš Maskvos prekybos centrų bandymus gudrauti išsyk pastebėjo. Esą Rusijoje panašiais draudimais taip pat bandoma kovoti su piktnaudžiavimu alkoholiu. Tik kaimyninėje valstybėje tokie eksperimentai kol kas bevaisiai.

Na, o prekybininkai tikina, kad štai toks kainų spausdinimas didesniu formatu ne apie mažas kainas trimituoja, o tiesiog atkreipia pirkėjų dėmesį.

REKLAMA
REKLAMA

Prekybininkų asociacija tikina, kad toks alkoholinių gėrimų žymėjimas įstatymo nepažeidžia, mat akcijoje išdėstomas konkretus produktas, sumažinta kaina ir laikotarpis, kurį kaina galios, o šiuo atveju tiesiog išskiriamas tam tikras gėrimas be nurodyto kainos pokyčio.

Taigi ar toks kovos su alkoholizmu būdas pasiteisina? Pasak prekybininkų, nuo lapkričio pirmosios per savaitę pardavimai išties krito. Maždaug septyniais procentais. Tačiau tai galėjo lemti ir masinės nuolaidos bei akcijos spalio pabaigoje. Spėliojama, jog tautiečiai tiesiog gerokai apsipirko ir į parduotuvės nekiša nosies, kol nepasibaigs atsargos. O štai salių darbuotojams darbo padaugėjo. Ne vienas prie jų skuba su kelių rūšių gėrimais ir klausinėja, kuris labiau apsimoka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apribojimų bei draudimų, susijusių su alkoholio vartojimu, ateityje gali tik daugėti. Šių metų Seimo rinkimuose triumfavę „valstiečiai" planuoja svaigalus išginti iš maisto parduotuvių ir juo prekiauti tik specializuotose, valstybinėse parduotuvėse. Dar viena daugumos lyderio Ramūno Karbauskio vizija – didesnis akcizas lengviesiems alkoholiniams gėrimams.

Plačiau apie tai TV3 reportaže

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų