• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo namų vaizdelių arba filmų su katinais – vis arčiau Holivudo. Pažvelkite, kaip viskas keitėsi. Visą „YouTube“ istorija pasakoja vaizdo įrašai.

REKLAMA
REKLAMA

1. Taip viskas prasidėjo. 2005 metų balandžio 23 dienos pavakarę „YouTube“ istorijoje pasirodė pirmasis filmas. Įraše jo autorius, svetainės bendrasavininkis Jawedas Karimas pasakoja apie dramblius San Diego zoologijos sode. Dar – apie ožką. Nuo to laiko iki šiol svetainėje ir toliau karaliauja tokio tipo filmai.

REKLAMA

2. Dar 2005 metais „YouTube“ pasirodo reklama. Ronaldinho apsiauna „Nike“ sportinius batelius, žaidžia su kamuoliu, žogliruoja. Tai pirmasis vaizdo įrašas, kurį peržiūrėjo daugiau kaip milijonas lankytojų. Nors originalaus įrašo jau nėra , bet „YouTube“ kopijų netrūksta.

3. 2006 metų birželis. „YouTube“ išpopuliarėja filmukai, pavadinti „lonelygirl15“. Nepilnametė Bree pasakoja apie savo kasdienes problemas. Jie greitai surenka milijonus žiūrovų. Po trijų mėnesių paaiškėja, kad Bree yra išgalvotas personažas, jos vaidmenį atlieka profesionali aktorė, kuri išpažintį atlieka pagal iš anksto parašytą scenarijų.

REKLAMA
REKLAMA

4. 2006 metų spalis. Esminis momentas. Praėjus pusantrų metų nuo pirmojo filmuko pasirodymo, „Google“ nusiperka „YouTube“. Už akcijas sumoka 1,65 mrld. dolerių. Du „YouTube“ krikštatėviai ir įkūrėjai Chadas Hurley i Steve'as Chenas švenčia pergalę. Ir nieko nuostabaus. Tik prieš metus jie įkūrė „Avos Systems“, investavo į interneto bendroves. Tarkim, iš „Yahoo“ nusipirko „Delicious“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

5. 2007 metų gegužė. Turbūt pirmą kartą Ricko Astleya dainelė „Never Gonna Give You Up“ buvo panaudota kaip vadinamasis rickroll. Taip gimė tam tikra rūšis, kuri tinkluose tapo diskusijų objektu. Buvo paskelbta nuoroda, kuria neva norėta paaiškinti ar pasaulinis atšilimas yra mitas. Pats dainininkas sakė, kad jam tai miela, tačiau paties fenomeno jis nepajėgus suprasti.

REKLAMA

6. Be „Rick Rolle“ 2007 metai buvo svarbūs dar dėl dviejų priežasčių: pirmiausia, metų viduryje „Google“ pradėjo skelbti „YouTube“ reklamas. Antra, koncernas „Viacom“ - MTV, CBS, o taip pat leidyklos „Simon & Schuster“ valdytojas – padavė „YouTube“ į teismą dėl neteisėto savo turinio naudojimo. Ieškinys siekė milijardą dolerių. Tačiau teisme jis pralaimėjo.

REKLAMA

7. 2007 metų spalis. Tai siaubingai nuobodus vaizdo įrašas, tačiau jis įnešė esminių pokyčių. „YouTube“ įdiegė „Content ID“ programą, kuri leido filmų ir televizijos pramonei greitai blokuoti nelegalias medžiagas ir atsiimti jas. Arba atšaukti jas ir uždirbti iš reklamos, kuri buvo su ja talpinama. Šios technologijos sukūrimas „Google“ kainavo apie 30 mln. dolerių, ja naudojosi apie 3 tūks. firmų (kino studijos, televizijos stotys, muzikos studijos).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

8. 2009 metų spalis. Bono dainavo, U2 grojo, o „YouTube“ tai transliavo gyvai. Po to tai tapo tradicija, tarkim „Coldplay“, arba Williamo ir Kate Middleton sužadėtuvės. Tais pačiais metais „YouTube“ pasirašė sutartį su pačia didžiausia televizijos stotimi, britų „Channel 4“. Stotis leido „YouTube“ savo turinį - apie 3 tūkst. programos valandų. Tačiau – tik Didžiosios Britanijos teritorijoje.

REKLAMA

9. 2010 metų vasaris. Pirmąjį kartą „YouTube“ istorijoje įvyko interviu su JAV prezidentu Baracku Obama. Internautai gyvai pateikinėjo klausimus, tačiau juos prie židinio Baltuosiuose Rūmuose uždavinėjo „YouTube“ informacijos ir politinio skyriaus vadovas Steve'as Grove. Skelbiame tik nuorodą, nes interviu yra užblokuotas, todėl galimybės jį įdėti neturime.

Vaizdo įrašą galite pamatyti čia.

10. 2011 metų lapkritis. „YouTube“ pasirašė kontraktą su „Walt Disney Co.“. Jo dėka galima išsinuomoti tokius hitus kaip „Karibų piratai“ ir pan. Tačiau tokia paslauga taikoma tik JAV ir Kanadoje. Ką gi, mums belieka pasiklausyti muzikos...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų